News Flash:

5 inlocuitori pentru zahar

25 Iulie 2011
4099 Vizualizari | 0 Comentarii
Stevia rebaudiana este un indulcitor perfect chiar si pentru diabetici

Zaharul este, fara indoiala, unul dintre alimentele cele mai studiate si mai contestate de medicina, fie ea clasica ori naturista. Este o adevarata sursa de energie, insa de multe ori facem excese.  Fiind un aliment foarte concentrat, el uzeaza pur si simplu anumite organe, asa cum un combustibil cu cifra octanica prea mare uzeaza un motor.

5 lucruri mai putin stiute despre zahar 
Despre zahar ar trebui sa stii ca sta la originea unor boli grave precum sindromul metabolic, obezitate, cancer. Printre efectele adverse ale zaharului rafinat se numara si: productia rapida si masiva a insulinei, determinand hiperglicemie si rezistenta la insulina, suprasolicitarea pancreasului, slabirea sistemului imunitar, anemie, tulburari hormonale.

Doza maxima admisa
Persoanele sanatoase pot consuma 8 lingurite pe zi, iar cele care au probleme cu hipertensiunea, 2 lingurite. Ia in calcul faptul ca aproape toate alimentele prelucrate contin zahar, intr-o cantitate mai mica sau mai mare.

Iata cativa inlocuitori pentru zahar:

1. Mierea de albine
Aceasta nu doar un amestec foarte complex de zaharuri naturale, ci si un produs viu, care contine substante special facute sa ajute organismul sa asimileze fara probleme acest aliment. Desi mierea de albine are un indice glicemic mediu, este recomandat sa o folosesti in cantitati mici pentru indulcirea cafelei sau a ceaiurilor, dar numai cand sunt caldute. Asigura-te ca mierea pe care o consumi nu este falsificata.

Metode de depistare a mierii falsificate 

2. Fructele
In perioada de vara, un inlocuitor si mai bun sunt fructele proaspete, care se gasesc din abundenta. Sucurile, salatele de fructe, fructele consumate ca atare nu suprasolicita pancreasul.

Iarna, fructele uscate: stafidele, smochinele, curmalele, caisele deshidratate etc. sunt un excelent inlocuitor al zaharului. Ele sunt foarte dulci, foarte bogate in zaharuri (aproape 80% din masa lor), dar sunt mult mai usor de asimilat de organism comparativ cu zaharul alb.

3. Extractul natural de stevia rebaudiana
Stevia rebaudiana este o planta originara din America de Sud care are capacitatea de a regla nivelul zaharului in sange, de a combate pofta de dulciuri si a tempera senzatia acuta de foame, fiind eficienta pentru cei care sufera de diabet sau hipoglicemie.

4. Nectarul de agave
Siropul de agava este bogat in vitaminele B, C, D, E, calciu, fier, fosfor, magneziu, potasiu, seleniu si crom. Are un indice glicemic scazut.

5. Siropul de artar
Este o excelenta sursa de mangan si zinc, cu putine calorii. 2 lingurite (13 grame) de sirop contin 35 de calorii si este mai sarac in fructoza decat siropul de porumb sau nectarul de agave.

Siropul de artar previne agravarea aterosclerozei 

 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

zaharul fructele
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1580 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013801 (s)