News Flash:

5 greseli de alimentatie pe care le facem frecvent

30 Ianuarie 2012
2131 Vizualizari | 0 Comentarii

O alimentatie sanatoasa trebuie sa tina cont atat de ceea ce mancam, cat si de cum mancam. Micile greselile pe care fiecare dintre noi le face zilnic in privinta modului de alimentatie pot avea consecinte majore asupra starii de sanatate: luarea exagerata in greutate, tulburari gastro-intestinale, probleme hepatice, diabet sau boli cardiace. Iata cateva greseli de alimentatie pe care le facem frecvent:

1. Nu deosebim grasimile bune de cele rele! 
Din pacate, acesta este tristul adevar. Majoritatea le taie complet din alimentatie in timpul dietelor, pentru a reveni apoi la alimente inecate in grasimi rele. Iata care sunt sursele de grasimi bune: pestele, avocado, nuci, soia si ulei de masline. Daca mananci o salata de peste nu adauga ulei sau daca ai avocado la masa, nu praji celelalte ingrediente.

2. Cumparam pachete sau portii mai mari pentru a economisi bani! 
Majoritatea persoanelor sunt convinse ca daca vor comanda o portie mare la restaurant vor iesi in avantaj la bani si se vor simti satisfacute. Uita insa de excesul de calorii. Calculeaza portiile in functie de... mana ta si nu de buzunar. Un meniu decent ar trebui sa includa: un aliment pe baza de proteine, un produs cu amidon, o leguma si un fruct, fiecare intr-o cantitate mica, cat sa-ti incapa in palma. 

3. Consideram ca lichidele nu au calorii!
Daca bem un pahar de suc, ne vom simti mai bine? Nu prea cred... Are extremd e multe calorii, nu este satios si nici macar nu isi pastreaza gustul mult timp. Renunta difinitiv la acest obicei! Incearca sa bei un ceai aromat, fara calorii si care lupta impotriva multor boli. 

4. Nu stim cum este sa ne fie foame cu adevarat!
Daca nu stii cand iti este foame, nu vei sti nici cand esti satul sau cand sa te opresti din mancat. Inainte de a te aseza la masa, fa un exercitiu simplu.

- intinde-te si incearca sa te relaxezi
- da o nota de la 1 (infometat) la 7 (satul) senzatiei pe care o simti in stomac
- mananca doar daca ai valori cuprinse intre 1 si 5
- mananca incet, facand pauze scurte pentru a simti cum dispare foamea
- cand termini de mancat, da-ti o nota! Incearca sa stai intre valorile 2 si 5 (nici infometat cand te asezi la masa, nici satul cand te ridici)

5. Avem o inclinatie spre rapid si spre microunde!
Cand ajungem seara acasa obositi, este mult mai usor sa incalzim sau sa gatim ceva la microunde. Manacand insa prea multe produse super procesate, va scadea considerabil si cantitatea de fibre si de antioxidanti din hrana noastra. Daca uneori nu poti evita gatitul la microunde, alage pe langa produsele facute astfel, o salata verde, o felie de paine integrala si un fruct la desert.

Sursa: Culinar.ro


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1360 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020563 (s)