News Flash:

5 grasimi care scad colesterolul

9 Mai 2018
18534 Vizualizari | 0 Comentarii

Colesterolul  este o grasime indispensabila vietii, care se gaseste atat in sange, cat si in fiecare celula a organismului, fiind un component de baza al acestora. Daca este in exces, colesterolul poate provoca aparitia aterosclerozei si a accidentelor vasculare cerebrale. Cu cat alimentele sunt mai grase sau pline de grasimi saturate - cum ar fi untul, smantana proaspata, branzeturile, produsele de patiserie - cu atat mai ridicat este nivelul de colesterol negativ. Daca ai colesterolul mare, grasimile mono si polinesaturate pot fi salvarea ta. Grasimile polinesaturate tind sa scada nivelul de colesterol din sange si se gasesc in plante si produse din plante (uleiurile de porumb sau arahide, soia, floarea-soarelui si sofranel), precum si in peste sau uleiul de peste. Grasimile mononesaturate scad nivelul de LDL (colesterolul "rau") si il sporesc pe cel HDL ( "bun") in sange. Se gasesc in uleiul de masline sau de nuca.  Iata 5 grasimi care scad colesterolul:

  1. Uleiul de canola. Unii ii spun si ulei de rapita, dar nu este cel extras din semintele de rapita (toxic pentru oameni si animale, fiind utilizat doar in scopuri industriale). Canola este o denumire comerciala care provine din "Canadian" si "Oil" si este fabricat dintr-o planta dezvoltata prin inginerie genetica (modificata genetic) inrudita cu rapita. Este uleiul cu cel mai mare continut de Omega 3, de aceea este recomandat in dieta hipertensivilor, pentru normalizarea tensiunii arteriale, dar si pentru prevenireaza accidentelor cardiovasculare. Datorita continutului foarte scazut de acizi grasi saturati, dar bogat in grasimi mono si polinesaturate este foarte bun pentru scaderea nivelului de colesterol rau din sange. Compozitie: acizi grasi polinesaturati - 36%; acizi grasi mono-nesaturati - 58%; acizi grasi saturati - 6%. Cercetatorii austrici au descoperit ca uleiul de canola scade nivelul colesterolului rau si al trigliceridelor cu pana la 29%, in circa cinci luni. Testele au fost realizate in Austria pe copii cu varste cuprinse intre 6 si 18 ani, hraniti timp de cinci luni cu alimente sarace in grasimi si colesterol si o cantitate zilnica de 15 - 22 grame de ulei de canola.
  2. Uleiul din germeni de porumb. Uleiul obtinut din germeni de porumb contine vitamina E (19%, mult mai multa decat in uleiul de masline, care contine 3%), care este un antioxidant eficace, indispensabil functionarii glandelor sexuale si participa la procesele de oxidare din organismul uman. Uleiul de germeni de porumb are un puternic efect de scadere a colesterolului, ajuta la mentinerea flexibilitatii si elasticitatii vaselor de sange.
  3. Uleiul de masline. Studiile au aratat ca acest ulei ofera o protectie importanta impotriva bolilor de inima prin controlul pe care il are asupra colesterolului rau si pentru ca mareste cantitatea de colesterol bun din organism. Potrivit cercetatorilor, oamenii care consuma 25 de mililitri (aproximativ doua linguri) de ulei de masline pe zi, timp de o saptamana, au in organism cantitati mult mai mari de antioxidanti, mai ales, fenoli, si colesterol bun.
  4. Uleiul de susan. Nivelul sau de acizi grasi saturati este suficient de scazut pentru a permite acizilor poli-nesaturati si mono-nesaturati sa coabiteze in armonie. Uleiul de susan are un continut mare de vitamina E si acid linoleic, acesta ajutand la reducerea colesterolului in sange. Compozitie: acizi grasi poli-nesaturati - 44%; acizi grasi mono-nesaturati - 41%; acizi grasi saturati - 15%.
  5. Untul de arahide. Poate fi un real folos in lupta impotriva bolilor cardiace, pentru ca este bogat in grasimi polinesaturate, care scad semnificativ concentratia de „colesterol rau" din sange. Potrivit unui studiu american publicat in Journal of Nutrition, arahidele si untul de arahide ajuta la reducerea inflamatiilor din organism si la insanatosirea retelei de vase de sange din jurul inimii, astfel ca, atunci cand consumam aceste alimente de cel putin cinci ori pe saptamana, putem reduce cu aproape 50% riscul de producere a infarctului. "Arahidele au un continut scazut de grasimi saturate si unul ridicat de grasimi monosaturate si polinesaturate, despre care s-a dovedit ca reduc concentratia colesterolului rau (LDL)", explica cercetatorii americani. 

 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

colesterolul grasimi saturate grasimile polinesaturate
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1644 (s) | 34 queries | Mysql time :0.023338 (s)