News Flash:

5 fructe care te ajuta sa-ti intaresti imunitatea

16 Martie 2011
4072 Vizualizari | 0 Comentarii

Fiecare dintre noi se poate tine departe de boli daca are un sistem imunitar puternic. Pe langa conditiile elementare care trebuie indeplinite pentru un sistem imunitar bine pus la punct (odihna suficienta, viata activa, sport, respiratie corecta-profunda, echilibru sufletesc - starea de suparare reactiveaza anumite boli infectioase), alimentatia joaca un rol esential.

Erori frecvente legate de intarirea sistemului imunitar 

Dr. Luigi Gratton, membru in "Programul de analiza a obezitatii ca factor de risc" derulat de Centrul pentru Nutritie Umana din cadrul Universitatii din Los Angeles ne sfatuieste sa includem in dieta cateva fructe care ne ajuta sa ne intarim sistemul imunitar.

Afinele 
Contin antioxidanti numiti antocianidine, care previn actiunea radicalilor liberi de la nivelul matricei celulelor de colagen, prevenind lezarea tesuturile care poate provoca cataracta, glaucomul, varicele, hemoroizii, afectiunile cardiovasculare si cancerul. Antocianina, pigmentul rosu-albastru din afine, imbunatateste integritatea structurii venelor, dar si intregul sistem vascular.

Smochinele 
Sunt o sursa naturala de minerale, dintre care cele mai importante sunt fierul, potasiul, fosforul, calciul, magneziul, cuprul si sulful. Doza de potasiu (element de baza pentru sanatatea inimii si pentru controlul hipertensiunii arteriale) depaseste 400 mg in smochinele uscate. 

Rodiile 
Consumul regulat al acestor fructe asigura o rezistenta sporita a organismului la infectii. Rodiile contin polifenoli care reduc riscul de accidente cardiovasculare. Consumul de rodii scade tensiunea arteriala, are un efect antiinflamator si scade riscul aparitiei aterosclerozei.

Merele
Constituie cea mai importanta sursa de pectina, o fibra naturala care are multe efecte benefice asupra sanatatii. Merele scad nivelul colesterolului, previn cancerul de plamani si afectiunile cardiace, protejeaza organismul de virusul gripei. De asemenea, merele regleaza glicemia (fiind indicat diabeticilor), are proprietati antiinflamatorii, antibacteriene si contin o cantitate importanta de antioxidanti care ajuta la detoxifierea organismului si intarirea imunitatii.

Perele
Contin fibre, vitamina A, B1, B2, C, K, potasiu, magneziu, sodiu, calciu, fier, fosfor, cupru, iod si o cantitate neglijabila de grasimi. Atat cuprul, cat si vitamina C au actiune antioxidanta care protejeaza celulele de nocivitatea radicalilor liberi. Vitamina C stimuleaza celulele in lupta impotriva infectiilor, ucide bacteriile si virusurile.

Siropul de macese intareste imunitatea si combate anemia. Vezi cum se prepara


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

afinele smochinele rodiile merele perele
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1626 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020258 (s)