News Flash:

5 cauze ale durerilor de spate de care nu stiai

25 Aprilie 2011
2383 Vizualizari | 0 Comentarii
Tableta PC solicita foarte mult musculatura gatului

Specialistii de la Institutul de sanatate din SUA sustin ca 8 din 10 persoane sufera de dureri de spate la un moment dat. "De cele mai multe ori, durerea de spate este declansata de ceva minor", spune Venu Akuthota, specialista in problemele coloanei vertebrale la Spitalul din Colorado. Iata cateva cauze ale durerilor de spate de care nu stiai, potrivit Health.com.

1. Scaunul de birou
Chiar si un scaun scump, ergonomic poate fi nociv pentru spate, daca stai pe el toata ziua fara pauza. Statul pe scaun nu numai ca diminueaza cantitatea de sange catre discurile intervertebrale, uzandu-le, dar pune si cu 30% mai multa presiune pe coloana vertebrala decat statul in picioare sau mersul, potrivit chiropracticianului Todd Sinett, din New York, autorul cartii "The Truth About Back Pain" (Adevarul despre durerea de spate).

Aveti grija sa va intindeti la birou si sa va ridicati din ora in ora pentru a face cativa pasi. Indiferent ce tip de scaun aveti, asigurati-va ca tineti capul drept, nu inclinat, atunci cand scrieti sau cititi. Evitati sa stati cocosat si reglati-va spatarul in asa fel incat sa fie usor inclinat in spate. Tineti picioarele cu toata talpa pe podea.

2. Pantofii nepotriviti
Cand purtati pantofi cu toc, picioarele ating pamantul de la varf si nu prin miscarea normala de la calcai, suprasolicitand genunchii, soldurile si spatele. In plus, pantofii cu toc muta centrul de greutate al corpului, asa ca masa nu va mai fi suportata uniform de coloana, explica Sinett. Acest dezechilibru este propice instalarii durerii si ranirii.

Alti pantofi cu probleme sunt cei fara partea din spate, in care calcaiul se poate deplasa dintr-o parte in alta. Pantoful ar trebui sa tina piciorul la locul lui, pentru a-ti proteja spatele, spune Sinett, sfatuind totodata amatoarele de tocuri sa le aleaga pe cele mai mici de 7,62 de centimetri.

Inlatura durerile de spate in 10 pasi 

3. Smartphone si tableta
Tehnologia mobila nu a fost tocmai blanda cu spatele si gatul nostru, potrivit lui Heidi Prather, specialista in medicina si reabilitare si profesor asociat de chirurgie ortopedica si neurologie la Universitatea de Medicina din Saint Louis. "Suntem tot timpul aplecati asupra laptop-urilor, iPad-urilor si smartphone-urilor noastre. Aceasta pozitie cu capul in jos suprasolicita muschii gatului, iar durerea se poate extinde pana in partea de jos a spatelui", explica Prather, sfatuindu-i pe utilizatorii acestor aparate sa ia pauze dese si sa priveasca inainte, si nu in jos, atunci cand le folosesc.

4. Kilogramele in plus
Chiar si cativa centimetri in plus pe talie - fie din cauza depunerii de grasime pe burta, fie din cauza sarcinii - fac ca pelvisul sa se incline inainte, iar restul corpului lucreaza pentru a se mentine in echilibru. Aceasta poate suprasolicita partea de jos a spatelui, spune doctorul Akuthota. El recomanda urmatoarul exercitiu zilnic: incordati-va abdomenul (ca si cum v-ati pregati sa primiti un pumn in stomac) pentru a lua greutatea de pe discurile lombare, stati asa 10 secunde, apoi relaxati-va. Femeile insarcinate ar trebui insa sa se consulte cu doctorul inainte de a face orice fel de exercitiu.

5. Sutienul nepotrivit
In mod evident, femeile cu sani mari suporta o mai mare greutate pe partea din fata a corpului decat celelalte. Asta le poate provoca dureri la gat si la muschii spatelui, spune Sinett. Insa un sutien care ofera sustinerea necesara poate micsora problema, asa cum unul nepotrivit o poate agrava. Potrivit cercetarilor, multe femei nu poarta sutiene de marimea corespunzatoare, asa ca ar fi o idee buna sa apeleze la un profesionist la probe. Prather recomanda brasiera, ale carei bretele te atentioneaza sa tragi umerii in spate.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

pantofii nepotriviti sutienul nepotrivit
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1331 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014357 (s)