News Flash:

5 beneficii ale laptelui de migdale

2 Februarie 2012
11712 Vizualizari | 0 Comentarii

Laptele de migdale are o multitudine de beneficii care te ajuta sa te mentii in forma si sa-ti pastrezi o sanatate de fier. Este ideal pentru cei cu probleme cardiovasculare sau cei care sufera de intoleranta la lactoza, intrucat nu contine colesterol sau lactoza.

Laptele de migdale este o bautura bogata in proteine, acizi grasi omega 3, vitamina E, zinc, magneziu, potasiu si fier, dar saraca in calorii.

Cum se prepara laptele de migdale
Laptele de migdale se gaseste in comert intr-o diversitate de sortimente, simplu sau cu arome precum vanilia si ciocolata, dar poate fi preparat si acasa. Aveti nevoie de o cana de migdale, trei cani de apa si un baton de vanilie fara seminte. Lasati peste noapte migdalele la inmuiat intr-un castron cu apa, scurgeti samburii si mixati-i in blender impreuna cu o cana de apa. Pasta cremoasa obtinuta se strecoara printr-un tifon, pulpa ramasa se poate folosi la alte preparate, iar lichidul rezultat se pune inapoi in blender.

Adaugati batonul de vanilie, miere sau zahar si, dupa preferinte, alte fructe precum smochine sau stafide si omogenizati. Pastrat la frigider, laptele de migdale astfel preparat se pastreaza proaspat timp de 3-5 zile. Nu uitati sa-l agitati inainte de a-l consuma, pentru ca are tendinta de a se separa lichidul de pulpa fina.

Iata cateva beneficii ale laptelui de migdale:

1. Mentine greutatea in limite normale
Daca alegeti sa consumati laptele de migdale ca atare, fara arome si indulcitori, la o portie de 250 de ml aveti 60 de calorii. Laptele de migdale din comert contine cantitati insemnate de zahar, prin urmare este indicat ca, periodic, sa-l inlocuiti cu cel simplu, preparat acasa. In tandem cu o dieta eficienta si cu exercitii fizice, laptele de migdale va ajuta sa scapati de kilogramele in plus, sa va pastrati tonusul si sa aveti o stare de sanatate buna.

2. Asigura sanatatea inimii si a arterelor
Avantajul laptelui de migdale in fata celui de origine animala este ca nu contine colesterol si grasimi saturate, vinovate de depunerile de placi ateromatoase pe arterele coronare. Laptele de migdale contine, in schimb, magneziu (5 mg la portia de 250 de ml de lapte), mineral ce asigura functionarea in parametri optimi a aparatului cardiovascular. De asemenea, o portie de lapte de migdale are un aport insemnat de potasiu, un alt mineral cu rol crucial in activitatea cardiaca.

3. Sanatatea sistemului osos
Laptele de migdale sprijina sanatatea sistemului osos prin aportul de calciu si vitamina D. O singura portie asigura 30% din doza zilnica recomandata de calciu si 25% din cea de vitamina D. Vitamina D ajuta la asimilarea calciului, prevenind astfel aparitia osteoporozei si a altor boli asociate deficientei de minerale. Doza de magneziu din fiecare portie ajuta si ea la absorbtia calciului.

4. Ingrijirea pielii
Pielea are numai de castigat in urma consumului de lapte de migdale. Un pahar de lapte va ofera 50% din doza zilnica recomandata de vitamina E atat de benefica pielii. Vitamina E sau tocoferolul este un nutrient esential sanatatii pielii, cu proprietati antoxidante puternice, luptand impotriva efectelor nocive ale radicalilor liberi si ajutand la asimilarea vitaminei A.

5. Forta musculara
Laptele de migdale compenseaza lipsa proteinelor cu un continut bogat de minerale. In paralel cu rolul lor important in mentinerea sanatatii inimii si a oaselor, mineralele ajuta si la dezvoltarea musculara. Vitamina B (riboflavina) si fierul din laptele de migdale ajuta la absorbtia si asimilarea optime a proteinelor din alimentatie, necesare cresterii si regenerarii musculare.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

ingrijirea pielii forta musculara
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1847 (s) | 23 queries | Mysql time :0.054927 (s)