News Flash:

5 alternative atunci cand ai pofta de dulce

18 Mai 2018
255 Vizualizari | 0 Comentarii

Dulciurile se numara, fara doar si poate, printre micile placeri ale vietii. Asta pentru ca pe plan psihic si emotional, zaharul este unul dintre cele mai satisfacatoare alimente. Cand organismul nostru este stresat, obosit, lipsit de viata, zaharul il face sa-si i schimbe revina miraculos. Acest lucru se intampla deoarece zaharul are puterea de a elibera in organism doi hormoni numiti serotonina si enforfine, cunoscuti si ca “hormonii fericirii”. Eliberarea acestor hormoni ajuta organismul sa fie mai energic si sa-sI schimbe starea psihica in bine. Din pacate insa, efectul este unul de scurta durata. Tocmai de aceea, dupa ce mancam dulciuri, pofta reapare din nou. Mai ingrijorator este faptul ca toleranta la zahar create proportional cu cantitatea de dulciuri consumate, iar acestea devin periculoase.

Abuzul de dulciuri poate fi o mare problema, iar bolile asociate consumului excesiv de zahar sunt foarte multe: diabet, obezitate, boli de inima, nivel ridicat al colesterolului si trigliceridelor. Este normal ca din cand in cand sa ne oferim un mic rasfat consumand desertul preferat, insa specialistii ne avertizeaza sa limitam consumul de zahar daca ne dorim o viata sanatoasa. Si pentru ca nu este usor sa te abtii, ne-am documentat si am gasit cateva solutii alternative contra poftei de dulciuri.

  1. Mananca un mic dejun sanatos. Un mic dejun sanatos este una dintre cele mai bune metode pentru a-ti infrange pofta de a gusta ceva dulce imediat ce te-ai trezit. Este important sa incluzi in meniul de dimineata carbohidrati complecsi, proteine usoare si fibre: cereale cu bob intreg, lapte degresat, oua fierte, un fruct sau un smoothie.
  2. Nu te tenta singura. Evita sa-ti cumperi mici gustari dulci atunci cand mergi la supermarket, pentru ca daca le vei avea in casa, cu siguranta, nu vei putea rezista tentatiei. De asemenea, goleste-ti frigiderul de tentatii! Daca totusi pofta de dulciuri este prea mare pentru a o putea stapani, este recomandat sa gusti putina ciocolata neagra sau orice preferi, dar in cantitati foarte mici.
  3. Mananca fructe. Zaharul din fructe este digerat diferit prin comparatie cu zaharul alb, continut de majoritatea dulciurilor si a alimentelor procesate. De asemenea, fibrele din fructe incetinesc absorbtia zaharului in sange. Fructele sunt bogate si in vitamine si minerale.
  4. Bea ceaiuri din fructe. Aceste ceaiuri au un gust usor dulceag care iti poate tine in frau pofta de dulciuri. In plus, consumul de ceaiuri te va ajuta sa-ti iei doza necesara de antioxidanti fara sa adaugi calorii. Cateva dintre ceaiurile pe care le poti alege sunt cele de portocale, piersici, capsuni. Evita cafeaua, deoarece iti creste pofta de dulciuri!
  5. Mesteca guma. Cercetarile au aratat ca guma de mestecat ajuta la reducerea poftei de ceva dulce, dar si scade numarul de calorii pe care le consumi. In urma unor studii s-a demonstrate ca guma de mestecat suprima foamea aproape trei ore dupa masa si reduce pofta de dulciuri. Nu face insa din asta o regula zilnica pentru ca te poti alege cu boli de stomac.

Pofta de dulce indica lipsa cromului in organism

7 alimente care te ajuta sa pacalesti pofta de dulce

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

dulciurile zaharul hormonii fericirii
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1474 (s) | 23 queries | Mysql time :0.015288 (s)