News Flash:

5 alimente pe care le consumi gresit si au mai putine vitamine

15 Iunie 2015
1436 Vizualizari | 0 Comentarii
rosii
Daca prepari alimentele intr-un anumit fel s-ar putea sa beneficiezi de mai multi nutrienti, sustin specialistii. Asa se face ca rosiile pe care obisnuim sa le mancam mai des crude, in salate, sunt mult mai valoroase atunci cand sunt preparate termic si sunt combinate cu un ulei de masline de calitate. 
1. Rosiile sunt mai nutritive cand sunt gatite
Cu ajutorul caldurii si a uleiului de masline, rosiile se transforma intr-un aliment valoros pentru sanatate. Toti nutrientii sunt mult mai usor absorbiti, in special licopenul, o substanta cu efect anticancerigen si care protejeaza inima de boli. Astfel, chiar daca te incanta ideea de a manca rosiile ca atare cu branza sau putin ulei este de preferat sa le gatesti mai des pentru a prepara sosuri delicioase.
2. Morcovii sunt mai nutritivi cand sunt gatiti
Chiar daca iti plac salatele cu morcovi cruzi trebuie sa stii ca betacarotenul din ei este mult mai usor absorbit de corp atunci cand sunt preparati termic, arata un studiu realizat de Universitatea Columbia din Statele Unite ale Americii. Acesta protejeaza corpul de cancer, boli ale ochilor si au grija de sanatatea inimii. Asadar nu ezita sa consumi morcovii gatiti simplu la abur sau chiar la cuptor, cu putin usturoi, ulei, rozmarin si cimbru, potrivit eva.ro. 
3. Ceaiul negru sau verde fara lapte si zahar
Potrivit unui studiu aparut in European Journal of Clinical Nutrition, ceaiul negru este mai sanatos atunci cand este consumat fara zahar si lapte. De asemenea, daca esti consumatoare de ceai verde este de preferat sa nu-l consumi cu zahar. Tocmai aceste obiceiuri distrug efectul benefic pe care il au aceste ceaiuri asupra sanatatii inimii. Este de preferat sa consumi ceaiul negru simplu si pe cel verde cu putina zeama de lamaie, deoarece vitamina C favorizeaza absorbtia nutrientilor.
4. Usturoiul trebuie zrobit si lasat 10 minute
Ca sa beneficiezi de alicina din usturoi care este o substanta cu multiple beneficii este de preferat sa zrobesti usturoiul si sa-l lasi sa stea 10 minute inainte de a-l consuma. Acest obicei favorizeaza eliberarea alicinei, acest substanta din usturoi care reduce riscul de boli cardiovasculare prin imbunatatirea circulatiei sanguine. 
5. Broccoli nu se fierbe in apa, ci se face la abur sau se consuma crud
Substantele nutritive din broccoli sunt intacte daca il consumi in stare cruda in diverse salate. Insa, daca vrei sa-l consumi preparat termic este important sa nu-l fierbi in apa, ci doar la abur. Foloseste o cratita si pune pe fundul ei doar putina apa, dupa care lasa sub capac broccoli cateva minute. Vei avea mai multa vitamina C. De asemenea este de preferat sa consumi broccoli crud pentru ca are sulforafan, substanta din crucifere care este anticancerigena. Presara pudra de seminte de mustar peste broccoli gatit pentru a contribui la formarea unei cantitati semnificative de sulforafan.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

alimentele nutrienti rosiile salate
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1697 (s) | 23 queries | Mysql time :0.034468 (s)