News Flash:

5 alimente care previn cancerul de colon

17 Decembrie 2017
6956 Vizualizari | 0 Comentarii

Cancerul de colon este unul dintre cele mai usoare tipuri de cancer care pot fi prevenite, iar acest lucru il puteti face doar daca aveti o dieta sanatoasa, echilibrata. "O dieta echilibrata duce la formarea scaunelor moi, usor de eliminate, iar asupra colonului nu va fi exercitata nicio presiune care poate conduce la instalarea bolilor", sustine prof.univ.dr. Radu Voiosu, vicepresedintele Societatii Romane de Gastroenterologie si Hepatologie. Sunt foarte multe informatii despre alimentele pe care ar fi bine sa le consumam sau sa le evitam, si multe nu au o baza stiintifica. Insa, cand vine vorba de cancerul de colon, medicii stiu exact care sunt alimentele ce favorizeaza aparitia cancerului colorectal daca sunt consumate zilnic si in cantitati mari: carnea rosie (vita, porc, miel) si toate produsele din carne procesata (mezelurile, de exemplu). Iata care sunt si alimentele care previn cancerul de colon:

  1. Fasolea boabe. Este o sursa bogata de proteine vegetale, cu un aport substantial de calciu si fier, afirma medicii nutriţionisti. Ddatorita continutului ridicat de fibre insolubile, fasolea scade nivelul colesterolului "rău" din organism, diminuează riscul aparitiei bolilor cardiovasculare si incidenta cancerului de colon.
  2. Alimente probiotice. Lactobacilii (se gasesc in iaurturi, kefir, etc.) si prebioticele (fructooligozaharide, precum napii sau cicoarea) sunt extrem de benefice pentru sanatatea colonului.
  3. Carne de peste. Potrivit unui studiu, acizii grasi omega 3 (pestele este o sursa de astfel de grasimi) pot preveni si reduce riscul cancerului colorectal. Cercetatorii au studiat timp de un an dieta a peste 1500 de persoane de rasa caucaziana si 369 de persoane de culoare. La sfarsitului studiului, s-a constatat ca riscul de a face cancer colorectal in cazul unui consum adecvat de omega 3 este foarte redus. Insa, acest risc scazut a fost constatat doar la subiectii caucazieni. "Rezultatele experimentale au demonstrat beneficiile acizilor grasi omega 3 in cancerul colorectal, inhiband dezvoltarea tumorii, suprimarea angiogenezei si a metastazelor. Cercetarile noastre indica o asociere clara intre consumul acizilor grasi omega 3 si o reducere a riscului de cancer colorectal in cazul participantilor de rasa caucaziana", sustine dr. Sangmi Kim, coordonatorul studiului. Cele mai importante surse de omega 3 sunt: carnea de peste (somon, hering, macrou, sardine, ton) si fructele de mare, insa mai gasesti acesti acizi in cantitate mai mica si in semintele de dovleac, nuci, seminte de in, seminte de floarea soarelui, avocado, ulei de masline. 
  4. Curry. Curry este un condiment care contine un ingredient numit curcumina. Oamenii de stiinta au descoperit ca acest ingredient reduce riscul de cancer de colon cu aproximativ 25%. Mai exact, curcumina distruge o bacterie daunatoare care este legata de ulcer si cancer de colon. Poti adauga curry la supe si tocane sua fripturi, insa ai grija la cantitatea pusa deoarece poate schimba prea mult gustul mancarii. 
  5. Legume cu frunze verzi. Spanacul, broccoli, varza, salata sunt bogate in acid folic. Ultimele cercetari sustin ca acidul folic are un rol insemnat in preventia cancerului de colon. Acidul folic se gaseste si in cerealele integrale.

Colonul se mentine sanatos daca veti manca zilnic fructe si legume proaspete. In general, o dieta care cuprinde multe legume si fructe este recomandata pentru buna functionare a organismului. Studiile realizate de-a lungul timpului au aratat ca persoanele care mananca in mod frecvent legume proaspete, reduc pana la jumatate riscul de cancer colorectal. De asemenea, fibrele au un rol important pentru sanatatea intestinelor. "Fibrele stimuleaza tranzitul intestinal si asigura o detoxifiere fiziologica a organismului. Ele au capacitate mare de retinere a apei. Ele se umfla cu apa, retinand o data cu apa si substantele toxice din tubul digestiv care apoi sunt eliminate prin fecale", explica prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare.

Iata care sunt alimentele cu un continut ridicat in fibre: cereale integrale, nuca de cocos uscata, drojdia alimentara, fasolea alba uscata, smochine, germeni de grau, prune uscate, faina de secara, migdale dulci, linte uscata, faina de soia, susan, seminte de in si psyllium, nuci de Brazilia, curmale uscate, zmeura, mure, fulgi de ovaz, stafide, patrunjel crud, nuci. Evitati  consumul de alcool, cafea si renuntati la fumat. Faceti zilnic miscare fizica si hidratati-va corespunzator. Acizii Omega 3. Ce sunt si unde ii gasim 

 


fasolea boabe alimente probiotice curry curcumina fibrele
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1617 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020096 (s)