News Flash:

5 alimente care imbunatatesc digestia

1 Aprilie 2016
1264 Vizualizari | 0 Comentarii
Pe langa prunele uscate, turmericul, berea in cantitati moderate si piperul negru, au fost incluse de nutritionisti in categoria alimentelor care ar putea imbunatati digestia.
1. Prunele uscate
Constituie o gustare sanatoasa, datorita mineralelor si a vitaminelor pe care le gasim din plin in prunele uscate. Patru-cinci prune uscate contin maximum 100 de calorii, prin urmare poti sa apelezi la ele ca gustare oricand simti nevoia de ceva dulce. Astfel vei stimula si tranzitul intestinal, deoarece sunt recunoscute ca fiind de un real folos pentru persoanele care sufera de constipatie.
2. Turmericul
Turmericul (un condiment extras din radacina plantei de Curcuma longa), este un remediu natural care poate sprijini hranirea bacteriilor prietenoase ale sistemului digestiv.
Condimentul contine anumite substante active numite curcuminoide cu efecte antioxidante, antiinflamatorii si anticancerigene. Nutritionistii recomanda consumarea turmericului (o lingurita) diluat intr-un pahar cu apa calduta. 

Sfatul nutritionistului: De ce este important sa mancam la ore fixe 
3. Piperul
Specialistii in nutritie recomanda ca piperul negru proaspat macinat sa fie folosit la prepararea mancarii. Studiile internationale facute pe aceasta mirodenie arata ca piperul negru poate imbunatati digestia si stimuleaza imunitatea. Principala sa substanta activa, piperina, poate imbunatati digestia, poate ajuta la reducea nivelului de grasimi in sange si are proprietati antioxidante. Piperul creste nivelul secretiei de acid din stomac, ajutand astfel sistemul digestiv al organismului. Crampele si balonarea sunt doar doua dintre simptomele unei functionari defectuoase a sistemului digestiv pe care piperul le combate.
4. Un consum moderat de bere
Specialistii includ in categoria alimentelor benefice pentru sanatatea sistemului digestiv si lichidele bogate in fibre, precum berea, consumata in cantitati moderate. 
”Un pahar de bere consumat dupa o masa mai copioasa sau dupa mancaruri mai grase, poate actiona benefic asupra intregului organism avand un rol in imbunatatirea digestiei. Un consum moderat al acestei bauturi-aliment ar putea aduce beneficii organismului, contribuind la asigurarea unui tranzit intestinal corespunzator. Concret, fibrele pot stimula secretia de acid gastric, pancreatite, enzime, gastrina si colecistochinina, substante nutritive necesare pentru stimularea tranzitului intestinal corespunzator”, a declarat Dr. Corina Zugravu, Presedintele Centrului de Studii despre Bere, Sanatate si Nutritie. 
Specialistii atrag atentia ca secretul pentru obtinerea unor efecte benefice organismului consta in moderatie, nutritionistii recomandand un consum de 330 mililitri in cazul femeilor si 660 mililitri in cazul barbatilor.
5. Perele
Sunt o sursa foarte importanta de fibre care au un rol benefic pentru sanatatea digestiva. Rolul lor este de a inmuia materiile fecale, marindu-le masa si facilitand astfel eliminarea lor din tractul digestiv. Acest lucru este de preferat sa fie mentinut constant, deoarece astfel absorbtia nutrientilor este mai buna, riscul de a suferi de boli intestinale este unul foarte redus, iar problemele cu greutatea vor disparea. Un alt ingredient esential pe care il contin perele este sorbitorului, care are rolul de a atrage apa in intestine, lucru care este esential in special pentru persoanele care sufera de constipatie, deoarece favorizeaza eliminarea materiilor fecale. 

Sucul de ananas, ideal pentru digestie, rinichi, dar si pentru piele. Iata beneficiile 
sursa: eva.ro

prunele uscate turmericul berea digestia 2 turmericul 3 piperul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1845 (s) | 34 queries | Mysql time :0.038125 (s)