News Flash:

5 alimente care cauzeaza cresterea trigliceridelor

24 Noiembrie 2017
25057 Vizualizari | 0 Comentarii

Trigliceridele sunt o forma de grasime in sange. Ele sunt principalele componente ale uleiului vegetal si ale uleiurilor animale. Trigliceridele sunt formate dintr-o molecula de glicerina combinata cu trei acizi grasi si constituie cea mai mare parte a grasimii digerate de oameni. Trigliceridele joaca un important rol in metabolism ca surse de energie. Ele contin de doua ori mai multa energie decat carbohidratii ori proteinele. Ca si in cazul colesterolului, cresterea trigliceridelor poate fi detectata prin măsurători. Medicul dumneavoastra va verifica de obicei nivelul trigliceridelor ca parte a unui test ce implica si controlul nivelului colesterolului.

Analize medicale: Totul despre trigliceride 

Trigliceridele in numar ridicat pot contribui la ingrosarea arterelor (ateroscleroza), fapt care creste riscul de accident vascular cerebral, atac de inima si alte boli cardiace. O alta boala cauzata de cresterea nivelului trigliceridelor este pancreatita. Trigliceridele mari pot fi si o consecinta a altor boli, cum ar fi diabetul zaharat netratat. Iata cateva alimente care cauzeaza cresterea trigliceridelor, conform LiveStrong:

1. Sirop de porumb bogat in frunctoza. Zaharul adaugat in diverse alimente ce se gasesc in magazine ofera doar calorii si arome in plus, fara sa aiba si vreun beneficiu din punct de vedere al sanatatii. Siropul de porumb a devenit unul dintre cei mai intalniti indulcitori din comert si are un rol important in cresterea ratei obezitatii, caci este foarte bogat in calorii, crescand si pofta de mancare. In plus, corpul proceseaza mai greu aceasta forma de carbohidrati decat orice altceva. Evita sucurile, cerealele dulci pentru micul dejun, bomboanele, ketchup-ul, hrana semipreparata, biscuitii si batoanele cu ciocolata.

2. Ulei vegetal hidrogenat. Acesta este o forma solida de grasime si se formeaza adaugand hidrogen peste uleiul vegetal. Se gaseste mai ales in margarina, care apoi este folosita in produse de patiserie, fiind o sursa de acizi grasi nesanatosi. Pe etichete nici nu se mentioneaza ca produsul ar contine asa ceva daca nu se depasesc 0,5 grame pe portie, asa ca te poti lasa pacalit foarte usor.

3. Faina cu aditivi. Pornind de la cerealele integrale se ajunge la o faina plina de aditivi, care nu mai este nici pe departe sanatoasa pentru corp. Graul si alte cereale se proceseaza si mare parte din nutrienti sunt eliminati, astfel incat produsul final nu mai are aproape deloc vitamine si fibre, ci este mai degraba doar o sursa nesanatoasa de trigliceride. Evita painea alba, pastele, orezul alb si orice crezi ca poate contine un asemenea ingredient. Astfel vei preveni si bolile cardiovasculare.

4. Carne si produse lactate grase. Carnea si produsele lactate sunt surse bune de proteine si micronutrienti precum vitamina B sau fier. Totusi, daca sunt foarte grase, pot duce la obezitate, sindrom metabolic si un nivel ridicat de trigliceride. 
Toata grasinea se depoziteaza pe artere si face foarte mult rau, asa ca atunci cand consumi aceste produse este bine sa le alegi pe cele mai slabe. Evita carnea de porc, untul, prajelile, carnatii, branza grasa, smantana sau sunca. 

Macroul scade trigliceridele. Vezi si alte beneficii ale acestui peste


trigliceridele
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1535 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020272 (s)