News Flash:

4 sosuri care iti protejeaza sanatatea

7 Septembrie 2011
3121 Vizualizari | 0 Comentarii

Nu toate sosurile sunt calorice si, mai mult, un sos sanatos poate fi si gustos. Iata cateva sosuri care iti protejeaza sanatatea:

1. Sosul de usturoi
Alegeti usturoiul taranesc sau ecologic si evitati-l pe cel iradiat pe care-l recunoasteti dupa faptul ca nu incolteste. Dupa ce l-ati curatat, pisati-l cu putina sare pana cand devine ca o crema si adaugati ulei dupa gust. Pe urma, puneti-l in sosiera si amestecati-l bine cu o cantitate de apa potrivita. Folositi ulei de masline extravirgin presat la rece sau pe cel de in, canepa, nuca, ulei rosu de palmier, de pin sau argan.

"Usturoiul este considerat un aliment important in preventia si tratamentul bolilor gastrointestinale si al afectiu­nilor respiratorii. Este un puternic agent antifungic, eficient in candidoze, si un excelent probiotic, stimuland microflora probiotica intestinala", explica Gheorghe Mencinicopschi in volumul „Revolutie in bucatarie".

Usturoiul nu trebuie pastrat dupa preparare prea mult timp, deoarece se oxideaza si-si pierde efectul. Daca vreti sa mancati usturoi si totusi sa nu mirositi, crestati cateii de cateva ori inainte de a-i consuma. Pentru atenuarea mirosului de usturoi, mestecati frunze proaspete de patrunjel.

2. Sos cu usturoi si iaurt
Lasati iaurtul la scurs o jumatate de ora intr-o sita fina pentru a scapa de excesul de zer si pentru a obtine o consistenta cremoasa. Tocati usturoi, patrunjel, oregano si cimbru si amestecati-le intr-un bol impreuna cu zeama de lamaie si piper proaspat. Este un preparat excelent, care contine bacterii probiotice din iaurt si prebiotice din usturoi.

3. Sos de mustar
Nici sosul de mustar nu este greu de preparat. Amestecati bine mustarul cu sare, adaugati ulei, zeama de lamaie si verdeata tocata marunt. „Mustarul industrial, cel mai raspandit astazi, contine, pe langa seminte si faina de mustar, aditivi alimentari, E-uri si arome artificiale. De aceea, alegeti un mustar natural, obtinut conform retetelor traditionale autentice", spune Mencinicopschi.

Asocierea mustarului cu mezeluri si carnuri este recomandata deoarece scade riscul de aparitie a cancerului gastro-intestinal. Substan­tele active din mustar au efect de fluidizare a sangelui, accelerand procesele de vindecare a inflamatiilor.

4. Sos de hrean si sfecla rosie
Un alt sos sanatos este cel cu hrean si sfecla rosie. Spalati bine sfecla si puneti-o in cuptor pana se inmoaie coaja si devine usor crocanta. Lasati-o la racit, apoi radeti-o marunt si amestecati-o cu hreanul ras, sarea si otetul. Zaharul se pune optional, daca sfecla nu este suficient de coapta.

Hreanul stimuleaza circulatia sanguina si digestia, ajuta la tratarea reumatismului cronic, astmului, rinitei alergice si infectiilor urinare. Otetul trebuie sa fie obtinut din mere si miere, prune, soc sau vin. „Sfecla este un aliment stimulator al sistemului imunitar, induce moartea celulelor canceroase, creste colesterolul bun", spune specialistul in nutritie. Sfecla este indicata mai ales in infectiile cronice, in afectiunile ficatului si in bolile cardiovasculare.  


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

sosurile
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1255 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014194 (s)