News Flash:

4 pasi pentru a da randament inca de la primele ore ale diminetii

26 Mai 2011
2489 Vizualizari | 0 Comentarii

Te numeri printre persoanele nevoite sa se trezeasca de dimineata, dar care nu sunt apte pentru munca de la primele ore fara ajutorul unor stimulente?  Potrivit Huffington Post, exista cateva modalitati prin care te poti obisnui sa fii activ dimineata, atunci cand corpul trebuie sa fie in forma maxima. Iata cativa pasi pentru a da randament inca de la primele ore ale diminetii:

1. Expunerea la lumina
Lumina este un factor foarte important in reglarea somnului. Expunerea la o lumina puternica te va pune in stare de alerta, iar cand aceasta scade, vei simti nevoia sa te odihnesti.

Daca beneficiezi de lumina dimineata, te vei trezi mai usor. Din acest motiv reusesti sa fii mai matinal vara, dar ai probleme in a adormi prea devreme. Cand te dai jos din pat, ia micul dejun in fata unei ferestre mari, de unde sa poti admira soarele si unde acesta sa te "vada". 

2. Miscarea de dimineata
Cine se trezeste dimineata cu pofta de a merge la sala de gimnastica? Nimeni, dar exista si variante mai usoare. Ai nevoie de cateva exercitii simple, efectuate timp de aproximativ 20 minute. Daca ai o banda de alergat, foloseste-o pentru 20-30 minute. Te vei simti energizat instantaneu si seara te va lua somnul mai usor.

3. Mic-dejun sanatos
Corpul tau are nevoie de combustibil dimineata, dar trebuie sa ai grija la cantitatea de zahar ingerata. Desi acesta iti da putere initial, te va molesi dupa 1-2 ore si iti va scadea din capacitatea de concentrare. Cel mai bine este sa mananci cereale integrale dimineata sau fulgi de ovaz neprocesat, astfel incat sa nu fie distruse elementele nutritive.

Mesele bogate in fibre te ajuta sa previi bolile de inima, iti stabilizeaza cantitatea de zahar din sange (astfel incat nu ti se faca somn dupa masa) si iti dau energie pentru intreaga zi. Cercetatorii de la Universitatea din Leeds au descoperit ca o dieta bogata in fibre si cereale reduce si riscul aparitiei cancerului la san.

4. Program regulat de somn
Ceea ce simti dimineata este o urmare a felului in care ti-ai petrecut noaptea. De aceea mersul la culcare la diferite ore iti da peste cap organismul si ritmul circadian. Daca opresti alarma de la ceas de cateva ori inainte sa te trezesti, inseamna ca ai probleme cu somnul. In aceste circumstante, este greu sa fii energic.

Este indicat ca ora la care mergi la culcare sa fie aceeasi, cu variatiuni de maxim 30 de minute. Gandeste-te la un program pe care sa-l poti respecta si, dupa un timp, dimineata te vei simti mult mai odihnit. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

mic-dejun sanatos
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1428 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013557 (s)