News Flash:

4 moduri sanatoase de a scapa de stres cu ajutorul alimentelor

12 Decembrie 2011
2263 Vizualizari | 0 Comentarii

Sa mananci atunci cand esti stresat poate fi un obicei prost, mai ales daca alegi un pumn de bomboane sau o punga cu cipsuri. Daca simti ca stresul te darama si ca ai ajuns la capatul puterilor cu nervii, afla ca exista cateva siretlicuri care te pot pune pe picioare cat ai clipi. Iata cateva moduri sanatoase de a scapa de stres cu ajutorul alimentelor:

1. Ceai aromat la micul dejun
 Nu­tri­tionistii iti recomanda sa-ti incepi ziua cu o cana cu ceai oriental (prefera­bil din scortisoara, cuisoare, ghimbir si piper) si putin lapte, plus o chifla cu bran­za grasa. Carbohidratii din chifla iti furnizeaza energie, iar proteinele din lap­te te ajuta sa fii mai vioi. Unul dintre aminoacizii din lapte, triptofanul, con­tri­­buie la cresterea nivelului de serotononina din creier cu 43 de procente, po­trivit cercetatorilor olandezi.

2. Peste sau pui alaturi de salata, la pranz
Serotonina este atat de importanta pentru om, incat ea poate „dic­ta" aparitia depresiei, a tul­bu­­rarilor de somn si ale di­ver­selor forme de dependenta. Daca ai nervii mai sensibili, ia in calcul un pranz format dintr-o salata din laptuci, spanac sau frun­ze de sfecla cu un gra­tar de pui sau de peste, preferabil somon, macrou, pas­trav - carne bogata in acizi grasi omega-3. Acizii Omega-3 ajuta celulele creierului sa functioneze mai mult in echipa.

Atunci cand vitamina B6, care este fur­ni­za­ta de frunzele verzi, lip­ses­te din alimentatie, poti deveni iritabil si chiar depresiv, scrie Journal of Neuroscience Nursing. Daca tot ti-ai propus sa traiesti sanatos chiar si pentru o zi, nu uita ca specialistii iti recomanda un patratel de ciocolata atunci cand esti stresat, deoarece ea ajuta la declansarea secretiei endorfinelor (denumite si moleculele fericirii).

3. Terci de ovaz la cina
Seara serveste o cina din terci de ovaz si o banana taiata felii. Este o masa bogata in melatonina, un hormon cu numeroase efecte benefice.

4. Gustari anti-stres
- nuci: sunt pline de magneziu, care ajuta la mentinerea nivelului scazut de cortizol. Nucile sunt bogate in calorii, asa ca daca tii la silueta, nu manca mai mult de 6 nuci.

- broccoli: este bogat in acid folic, care ajuta la reducerea stresului.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

stresul
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1561 (s) | 23 queries | Mysql time :0.012755 (s)