News Flash:

4 minerale esentiale pentru memorie

25 Aprilie 2012
3887 Vizualizari | 0 Comentarii

Imbatranirea, stresul, medicamentele, consumul de alcool si anumite boli sunt doar cateva dintre cauzele problemelor de memorie.

Desi poate parea fireasca, uitarea succesiva a anumitor amanunte ale vietii de zi cu zi poate fi suparatoare, iar daca problemele se agraveaza, aceasta situatie ajunge sa indice chiar si o stare patologica. Este posibil ca aceste scurte pierderi de memorie sa indice o carenta de minerale din organism. Iata cateva minerale esentiale pentru memorie:

1. Calciul 
Calciul joaca un rol important in cateva dintre procesele care afecteaza functiile creierului, precum productia de enzime. Unul dintre simptomele hipocalcemiei - prea putin calciu in sange - este pierderea memoriei. De vreme ce pierderea de memorie poate avea multe cauze, trebuie sa fii consultat de un medic care sa determine daca lipsa calciului este cauza. Daca si dieta este slaba in calciu, suplimentele pot fi de mare folos, mai ales luate impreuna cu vitamina D pentru o absorbtie mai buna in corp. Alimentele care contin calciu: migdale, broccoli, lapte de soia sau orez, legume verzi, iar doza zilnica recomandata este de 1 gram. 

2. Magneziul 
Exista o legatura intre pierderile de memorie si lipsa magneziului. Atat dezvoltarea celulelor creierului la copii, cat si functiile creierului la adulti necesita o cantitate zilnica suficienta de magneziu. Ca si in cazul calciului, trebuie luate suplimente de magneziu sau consumate alimente bogate in acest mineral: cacao, grau, soia, migdale, alune, ciocolata, nuci, doza zilnica recomandata fiind de 400 mg. Deficienta de magneziu afecteaza jumatate din populatia din tarile industrializate, mai ales pe cei batrani.

3. Seleniul
Celulele creierului au nevoie de 10 ori mai mult oxigen decat restul celulelor corpului. Seleniul ajuta memoria sa elibereze toxinele care deranjeaza functiile cerebrale. Acest element este un antioxidant puternic care se aliaza cu vitamina E si distruge radicalii liberi si metalele grele din creier. In plus, seleniul elimina toxinele creierului, ceea ce imbunatateste circulatia sangelui la capilare, nervi si sinapse ce trimit semnale la creier. Astfel, creierul isi mentine echilibrul normal si face loc mineralelor de care are nevoie functia memoriei. Doza zilnica recomandata este de 55 mcg pe zi, alaturi de o dieta echilibrata si suplimente de multivitamine.

4. Zincul 
Daca pana acum zincul era considerat vital pentru sistemul imunitar, pentru metabolism si repararea tesuturilor, acum se pare ca ajuta si la functionarea memoriei, cel putin pentru adolescenti. In studiile facute pe adolescenti, s-au inregistrat rezultate mai bune in privinta atentiei si a cerintelor pe baza de memorie. Zincul se leaga de functia motorie, a gandirii si a aptitudinilor sociale la copiii foarte tineri: ei sunt mai atenti, percep mai rapid si mai bine, vizualizeaza si retin mai eficient decat cei care nu au luat zinc. In plus, zincul ajuta la reglarea crearii de celule si la functionarea a mai mult de 100 de enzime ale corpului. Cele mai bune surse de zinc sunt produsele animale, ouale si laptele (in cantitate mai mica). Doza zilnica recomandata de inc este de 11 mg pentru baieti intre 14 -18 ani; 9 mg pentru fetele intre 14-18 ani; 8 mg pentru copii. Pentru adulti: 12-15 mg. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

calciul magneziul seleniul zincul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1582 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014738 (s)