News Flash:

4 diete si efectele asupra pielii

21 Decembrie 2011
1682 Vizualizari | 0 Comentarii

Dietele stricte ne afecteaza sanatatea, spun nutritionistii, iar lor li se alatura si dermatologii potrivit carora privarea de anumite alimente nu conduce doar la carente ci influenteaza negative pielea. Iata ce efecte asupra pielii au cateva diete celebre:

1. Dieta Atkins
Se caracterizeaza prin consum redus (aproape inexistent) de carbohidrati si exces de proteine. Excesul de proteine poate duce la scaderea nivelului de calciu care, la randul lui, cauzeaza pierderea densitatii osoase. De asemenea, aciditatea unui regim bazat pe carne duce la dereglari ale ph-ului pielii si o face mai vulnerabila in fata actiunii nocive a razelor ultraviolete. Asadar, daca urmati aceasta dieta, luati suplimente cu calciu si consumati si fructe si legume. Structura lor bazica va neutraliza aciditatea carnii si va vor furniza si antioxidantii atat de importanti in lupta impotriva radicalilor liberi. 

2. Dieta South Beach
Un regim care limiteaza drastic aportul de zahar, dar care permite consumul de carbohidrati sanatosi (cereale integrale si orez brun), este benefic pentru cele care lupta cu acneea. Studiile au aratat ca o dieta bazata pe un indice glicemic mic ajuta la stoparea acneei. Iar daca exista si o interdictie asupra dulciurilor cu atat mai bine. Zaharul agraveaza inflamarea pielii, iar asta dauneaza colagenului. Or, stim prea bine ca problemele cu colagenul inseamna imbatranirea pielii. 
Primele doua saptamani ale dietei, in care sunt eliminate total zaharul, majoritatea carbohidratilor, fructele si anumite legume, pot duce la deshidratare. Daca vrei sa-ti ajuti pielea, consuma suplimente cu ulei de peste si bea apa din belsug.

3. Dieta vegana
Un meniu compus din fructe, legume, cereale integrale, nuci si legume-boabe contine antioxidanti din belsug, dar lipsa proteinelor de origine animala duce la pierderea tonusului pielii. Proteinele repara si intineresc pielea si parul. Lipsa lor duce la un aspect uscat, tern, nesanatos. De aceea, veganii trebuie sa aiba grija si sa le inlocuiasca consumand mazare, migdale, tofu si unt de arahide. 

4. Dieta mediteraneana
Nu are carente. Sa consumi peste proaspat, fructe si legume, grasimi nesaturate si carne slaba face minuni pentru tenul nostru. In plus, consumul de ulei de masline ne mentine pielea hidratata si lupta si impotriva cancerului de piele. Alte beneficii sunt fibrele din cerealele integrale si acizii omega din fructele de mare, care reduc riscul de acnee si imbunatatesc elasticitatea pielii. Pe de alta parte, cate un pahar de vin rosu pe zi lupta si el impotriva imbatranirii prin resveratrolul continut. 

5. Dieta fara grasimi
Exista diete care exclud total grasimile, indiferent daca sunt saturate sau nu, indiferent de provenienta lor. O astfel dedieta este din start gresita pentru ca organismul nostru nu poate produce singur acizi grasi. Fara ei, ajungem sa avem o piele uscata, sa suferim de pierderea parului, iar unghiile se exfoliaza. Nucile, alunele, fasolea si pestele sunt surse excelente de omega 3.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

dieta atkins dieta vegana dieta mediteraneana
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1860 (s) | 23 queries | Mysql time :0.051371 (s)