News Flash:

4 diete care te pot imbolnavi

24 Mai 2011
4118 Vizualizari | 0 Comentarii

Medicii sunt categorici cand vine vorba de diete: organismul uman are nevoie de toti nutrientii, adica de proteine, glucide si grasimi. Doar daca vom consuma din toate putem sa ne mentinem sanatosi. Im­por­tant este sa se pastreze echilibrul intre principiile alimentare si cumpatarea in cantitatea lor.

Astfel, toate dietele care elimina una dintre cele trei substante-cheie de care corpul tau are nevoie sunt pe lista neagra a medicilor, si pe buna dreptate, pentru ca risti probleme de metabolism, carente nutritionale, reducerea masei musculare, tulburari hepatice, renale, depresie. Scaderea in greutate e cauzata de reducerea caloriilor, nu de reducerea nutrientilor. Iata cateva diete care te pot imbolnavi:

1. Dieta disociata
Nutritionistii spun ca exista doua tipuri de diete disociate - pe zile sau pe mese. Primul presupune consumarea aceluiasi tip de aliment timp de una sau mai multe zile. Astfel, in perioada consumarii unui singur tip de aliment, organismul va dezvolta un singur lant metabolic, iar rezultatele vor fi vizibile intr-un timp relativ scurt.

Dezavantajul principal al acestei diete este ca nu poate fi aplicata pe o perioada indelungata de timp si, mai ales, nu poate fi asimilata cu un stil de viata, intrucat nu furnizeaza organismului necesarul zilnic de diversi nutrienti. Cel de-al doilea tip de dieta disociata consta in consumarea, la aceeasi masa, a unui singur tip de aliment sau a mai multor feluri de mancare a caror combinatie este permisa.

Diabetul zaharat este una dintre cele mai grave boli cronice care pot aparea in urma unei diete disociate. Excesul de proteine, glucide si lipsa potasiului sau a altor minerale care pot aparea in unele zile atunci cand tinem o dieta disociata induc organismului dezechilibre majore, care se pot solda cu aparitia unor boli metabolice. Alte efecte care pot sa apara dupa terminarea dietelor sunt anemia, lipsa calciului si a magneziului, scaderea muscular, revenirea la greutatea initiala sau chiar acumularea unor kilograme in plus si celulita.

2. Dieta cu struguri
Renumiţi pentru stimularea digestiei, eliminarea toxinelor din organism, reglarea tensiunii arteriale, stimularea metabolismului, a activităţii cerebrale si a functiilor renale, strugurii sunt recomandati in special persoanelor care au nevoie de o mai buna hidratare, dar si de un aport sporit de vitamine. Asta nu inseamna ca trebuie sa mancati exclusiv struguri. Sunt numeroase cazurile in care oamenii au ajuns in spital cu coma diabetica si asta pentru ca aceste gustoase fructe sunt foarte bogate in zahar, care se elibereaza rapid in organism iar pancreasul nu poate secreta suficienta insulina pentru a-l neutraliza.

3. Dieta bazata pe un numar foarte mic de calorii
O dieta care promoveaza un consum caloric sub 1.200 este extrem de nociva pentru sanatate. Infometarea nu te ajuta sa slabesti, ci sa te imbolnavesti, iar daca acul cantarului iti arata o scadere in greutate, sa stii ca este vorba doar de deshidratare si scaderea masei musculare. Iata ce risti daca tii o dieta subcalorica:

- tensiunea si pulsul sunt foarte scazute;
- apar dezechilibrele electrolitice, mai ales o grava carenta de potasiu;
- dispare menstruatia si te poti trezi cu par in zone ale corpului in care nu aveai;
- risc de calculi biliari;
- caderea parului si fragilizarea unghiilor;
- ameteli, lipsa concentrarii;
- articulatiile se pot inflama;
- anemie si depresie.

4. Dietele care exclud painea
Painea este unul dintre cele mai blamate alimente, fiind pentru multi o amenintare la silueta. Trebuie spus ca painea este intr-adevar bogata in carbohidrati, dar acestia se elibereaza mai lent decat cei din deserturile concentrate sau fructele foarte dulci. Important este sa limitezi cantitatea si sa consumi paine neagra (dar asigura-te ca nuanta nu e data de coloranti) sau intermediara.

Cei care sustin ca painea prajita nu ingrasa sunt intr-o mare eroare. Cand painea este prajita se elimina apa, iar nivelul carbohidratilor creste de la 50% la 80%. Acesta este si motivul pentru care snacksurile, grisinele, biscuitii si alte asemenea alimente trebuie consumate in cantitati cati mai mici si cat mai rar. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

dieta disociata dieta subcalorica
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1741 (s) | 34 queries | Mysql time :0.022557 (s)