News Flash:

4 categorii de alimente pe care trebuie sa le eviti daca ai acnee

6 Mai 2011
3274 Vizualizari | 0 Comentarii

O dieta nepotrivita poate duce la agravarea problemelor tenului, in special a acneei. Daca fructele si legumele proaspete sunt aliatul tau in lupta cu acneea, iata si cateva alimente pe care trebuie sa le eviti: 

1. Ciocolata si dulciuri
Zaharul  alb rafinat si grasimile continute de dulciuri in general si ciocolata in particular sunt printre cei mai mari dusmani ai unui ten acneic. Aparitia cosurilor este stimulata si de o functionare deficitara a ficatului care nu reuseste sa elimine in totalitate toxinele din organism, lucru care afcteaza si sistemul hormonal, responsabil de producerea de sebum in exces.

Se poate consuma ciocolata, dar numai neagra si in cantitati foarte mici (maxim doua patratele pe zi).

2. Alimente bogate in cofeina
Cofeina creste nivelul hormonilor de stres din organism, lucru care poate duce la agravarea acneei, motiv pentru care dermatologii recomanda evitarea acesteia sau reducerea consumului cat mai mult posibil. Mai mult decat atat, daca se consuma cafea, se recomanda evitarea zaharului in cafea si inlocuirea acestuia cu miere sau indulcitori.

3. Grasimi saturate
Fereste-te de carne grasa de porc, de lactate cu un continut ridicat de grasimi, de margarina si chiar unt si indreapta-te catre carne de pui si produse din lapte sarace in grasimi. De asemenea, grasimile care se gasesc in carnea de peste  sau uleiul de in si de canepa vor suplini nevoia organismului de grasimi.

4. Alimente prelucrate
Pateul de ficat, sunca presata, salamurile, chipsurile si altele asemenea sunt toate alimente extrem de prelucrate care in ciuda gustului foarte bun, nu sunt de ajutor in lupta impotriva acneei. Din contra, aditivii si colorantii din aceste alimente ajung sa fie procesate de ficat care, in lipsa unei bune functionari sau a unei cantitati prea mare de toxine va provoca adevarate eruptii la nivelul pielii.

Alimente pe care e bine sa le consumi daca ai acnee: 

- fructe (in special citrice datorita continutului ridicat de antioxidanti);
- legume, mai ales cele cu frunze verzi;
- nuci;
- ceaiuri naturale (in special galbenele).

 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

acneea grasimi saturate alimente prelucrate
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1699 (s) | 34 queries | Mysql time :0.022361 (s)