News Flash:

4 aspecte mai importante pentru sanatatea ta decat greutatea

27 Septembrie 2016
1186 Vizualizari | 0 Comentarii

Greutatea nu inseamna nimic. E un indicator prea putin relevant. Si n-ar trebui sa te bucure cateva kilograme pierdute pe cantar, mai ales ca, cu cat le-ai dat jos mai repede, cu atat se vor pune la loc mai repede si cu dobanda mai mare.

Atentia pe care o dam cantarului e demna de o cauza mai buna, spre exemplu, cateva lucruri care merita sa te preocupe mai mult decat numarul de kilograme:

Balanta energetica
Forma in care te afli acum este rezultatul raportului dintre calories in vs calories out, ce intra si ce iese. Am sa repet, greseala numarul 1 la capitolul asta este ca avem tendinta de a subestima incarcatura calorica a alimentelor si a supraestima consumul din timpul antrenamentului.

Dr. Oz: Cele mai puternice alimente care ard grasimea

in loc sa te uiti daca ai mai mult sau mai putin pe cantar, ai putea sa acorzi mai multa atentie felului in care mananci raportat la nivelul tau de activitate, sa te informezi despre cat consumi de fapt cu antrenamentele si daca mersul pe jos pana la metrou chiar arde jumatatea aia de ciocolata sau nu.

Compozitia corporala
E mult mai relevanta vizavi de nivelul de fitness decat greutatea. Slabirea nu inseamna neaparat sa fii fit. Din contra, te apropie de forma datatoare de fiori numita skinny fat, brr... in care nu numai ca esti piele si sunculite, dar din cauza pierderii in greutate pierzi si masa osoasa extrem de valoroasa. Poti contracara partial asta prin 2-3 antrenamente cu greutati pe saptamana, la nivel mediu.

O persoana de 60 de kg care are 15% grasime corporala are 3 kg de grasime mai putin decat o persoana de 55 de kg care are 22% grasime corporala. si nu mai zic de diferenta dintre metabolismul fiecareia - prima arde mai mult si mai repede chiar si in repaus pentru ca are mai multa masa musculara activa, in timp ce a doua arde mult mai putin. Iar daca slabirea a avut loc brusc, prin restrictii calorice/calitative majore si/sau fara antrenamente suficiente, probabil metabolismul bazal e atat de speriat, incat nu mai lasa nicio calorie sa se piarda. si atunci nu prea mai ai ce sa faci in afara de o eating disorder serioasa sau o perioada de rehab

Raportul de macronutrienti
Cum ar fi interesul vizavi de raportul de macronutrienti. Cata proteina la cati carbohidrati si cata grasime. Cand si de ce? si ce zice corpul tau? in zilele cu antrenamente, baga carbs daca vrei sa nu te apuce raidul frigiderului la ora 4 si sa nu te simti praf dupa ce ai rupt sala in doua. Dar daca singura miscare a zilei a fost scroll pe Facebook, tine-o linistit pe legume si proteina.
in orice caz, proteina la fiecare masa e sfanta. Nu e o regula, ca nimic din ce vei citi aici, ci un principiu.

Calitatea macronutrientilor
Reducerea nivelului de grasime corporala este strans legata de insulina. invata despre alimentele cu indice glicemic mic, monitorizeaza-ti rolul insulinei in organism si asculta-ti corpul in perioadele de test cu alimentatie care-ti da spike-uri insulinice (si, pe termen lung, diabet si obezitate) versus combinatii cu indice glicemic mai mic, care te vor ajuta sa pierzi din bodyfat mai repede si pentru mai mult timp.

E mai usor sa judecam o cifra de pe cantar si sa decidem daca suntem sau nu pe calea cea buna, dar de cele mai multe ori e ca si cum am vrea sa cumparam o casa si am evalua-o doar dupa cate camere are, nu dupa cum sunt dispuse, ce suprafata utila are si cum bate soarele.

Ai grasime pe burta? Iata cum sa scapi de ea

sursa:carmenalbisteanu.ro


greutatea balanta energetica compozitia corporala
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1403 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014986 (s)