News Flash:

4 alimente pentru o dieta usoara

10 Iunie 2011
2475 Vizualizari | 0 Comentarii
Cartofii Yukon sunt bogati in fibre esentiale pentru un sistem digestiv sanatos

Alimentatia nesanatoasa, dar si consumul exagerat de hrana nu fac bine sistemului digestiv. In functie de cat mancam organele implicate in procesul de digestie sunt mai mult solicitate, iar o digestie greoie poate cauza dureri. Pentru a preveni neplaceri precum dureri de stomac, constipatie, balonare, reflux gastro-esofagian, ar trebui sa consumati alimente bogate in nutrienti si usor digerabile. Iata cateva alimente pentru o dieta usoara:

1. Cartofii galbeni Yukon
Daca sunt gatiti si consumati in coaja, cartofii galbeni Yukon reprezinta o sursa excelenta de fibre. De asemenea, asigura organismului complex de carbohidrati, vitamina B6, vitamina C si mangan. Cartofii galbeni Yukon constituie alimente de baza in tratarea ulcerului peptic, duodenal si in cateva stadii ale bolilor de stomac. 

2. Avocado
O portie de avocado (de dimensiune medie) contine 15 grame de fibre, transformandu-l intr-unul din fructele cu un continut ridicat de fibre. Este foarte usor de digerat, contine grasimi sanatoase, majoritatea dintre ele sunt monosaturate. Grasimile sanatoase sunt importante pentru sanatatea tractului digestiv din cateva motive. Un aspect deosebit de important e faptul ca stimuleaza buna functionare a pancreasului, ficatului si a vezicii biliare. De asemenea, sunt necesare pentru convertirea betacarotenului in vitamina A, esentiala pentru mentinerea sanatatii mucoasei stomacale.

3. Sfecla rosie
Daca suferi de constipatie, atunci sflecla rosie ar trebuie sa faca parte din dieta ta zilnica. Sfecla rosie contine cantitati mari de fibre, potasiu si magneziu, fier si calciu. Toti acesti nutrienti sunt responsabili in mod direct sau indirect de mentinerea sanatatii tractului digestiv si de fibrele subtiri ale muschilor care creeaza contractii pentru a produce miscari in stomac. 

4. Ovazul
Acesta contine destule fibre solubile. In plus, consumand preparate pe baza de ovaz ii asiguri organismului seleniu, fosfor, mangan si cantitati mici de cupru, acid folic, vitamina E si zinc. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

avocado sfecla rosie ovazul
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1665 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020837 (s)