News Flash:

4 alimente care calmeaza durerile musculare

31 Ianuarie 2012
3352 Vizualizari | 0 Comentarii

Daca ati facut un efort fizic mai mare, riscati sa suferiti de dureri musculare. Le puteti preveni doar asigurandu-va ca nu exagerati cu antrenamentele. In cazul in care durerile nu v-au ocolit, trebuie sa stiti ca anumite alimente le pot preveni si minimaliza. Iata cateva alimente care calmeaza durerile musculare, potrivit Huffington Post:

1. Afine
Noi cercetari din Noua Zeelanda sugereaza ca antioxidantii din afine pot ajuta la prevenirea oboselii musculare prin blocarea radicalilor liberi care se produc in timpul exercitiilor. Este binecunoscut faptul ca, in timpul exercitiului fizic creste eliberarea de catecolamine - substante cu rol major in raspunsul la stres al organismului - iar in timpul autooxidarii lor se pot elibera radicali liberi.

2. Sucul de cirese 
Cercetatorii britanici au descoperit recent ca persoanele care beau 30 de grame de suc ​​de cirese concentrate, de doua ori pe zi, timp de 10 zile au revenit mai repede de la antrenament decat cei care nu au consumat acest suc.

Alte studii facute la Universitatea din Vermont si la un institut de recuperare a sportivilor din New York au aratat ca sucul de cirese elimina in mare masura durerile de dupa eforturile musculare intense, dar si pe cele produse de frig sau de alti factori. Intr-unul din studii, doua grupe de voluntari au fost tratate cu suc de cirese, respectiv cu un produs placebo, dupa ce faceau aceleasi exercitii de forta si de mobilitate.

Testele au fost efectuate dupa mai multe tipuri de exercitii facute la intervale diferite de timp, studiul intinzandu-se pe o perioada de trei luni, vreme in care grupele de voluntari au fost schimbate intre ele. Rezultatele au fost uimitoare: cei care au consumat suc de cirese au raportat dureri musculare mult mai reduse ca intensitate si care nu au durat mai mult de 24 de ore, spre deosebire de 48-72 de ore la grupul placebo. Mai mult, masurarea fortei musculare a participantilor in urmatoarele zile a aratat ca cei care consumasera suc de cirese (700 ml pe zi) aveau in medie performante cu 15% mai bune.

Ciresele de un rosu inchis sau cele negre sunt mai des folosite, deoarece sunt considerate mai complexe ca actiune, avand efecte antioxidante foarte puternice. Ciresele amare sunt cele mai pretuite de terapeuti, fiind excelente pentru tratarea durerilor muscular.

3. Rodiile
Proprietatile anti-inflamatorii si antioxidante ale rodiilor le recomanda ca remediu pentru reducerea durerilor muscular.

4. Ghimbir
Este bogat in compusi care combat inflamatiile, cum ar fi gingerolul, care poate reduce dureri de osteoartrita si calmeaza durerile musculare. Intr-un studiu recent, persoanele care au luat capsule de ghimbir timp de 11 zile, au raportat mai putine dureri musculare in urma exercitiilor.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

afine rodiile ghimbir
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1533 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014051 (s)