3 tipuri de bacterii bune pentru sanatatea ta

23 Ianuarie 2012

Corpul este populat de peste 1.000 de tipuri de microorganisme benefice. Potrivit unui studiu realizat in 2009 de cercetatorii din cadrul Institutului de Cercetare a Genomului Uman din Bethesda, SUA, numarul de bacterii variaza foarte mult de la o portiune a corpului la alta.

Astfel, pe antebrat se gasesc cele mai multe specii de bacterii, adica 44, comparativ cu zona din spatele urechii, unde sunt gazduite cele mai putine: aproximativ 19 specii. Tracul digestiv normal contine aproximativ 400 de tipuri de bacterii „bune" care impiedica dezvoltarea bacteriilor daunatoare si contribuie la mentinerea unui sistem digestiv sanatos. Iata cateva bacterii bune pentru sanatatea ta:

1. Staphylococcus epidermidis
Pe fiecare centimetru patrat de piele se gasesc intre 10.000 si 100.000 de astfel de bacterii, au aratat studiile. S. epidermidis este esential pentru sanatatea tesutului cutanat, oferind o prima linie de aparare contra agentilor patogeni. Totodata, aceasta bacterie asigura pielii nivelul optim de sebum, pentru a o mentine catifelata. Alte bacterii „bune" de pe piele sunt propionibacteriile, micrococii si bacteriile corineforme.

2. Bifidobacteriile
Acestea, dar si alte bacterii din intestine au un rol esential in procesul de digestie, de asimilare a unor substante nutritive din hrana si sunt surse de enzime care lipsesc organismului uman. De exemplu, in aparatul digestiv uman nu se gasesc in mod natural anumite enzime necesare pentru metabolizarea carbohidratilor, iar bacteriile intestinale le produc si, deci, ne ajuta sa digeram fibrele alimentare, unele zaharuri, chiar si lactoza (proteina din lapte).

3. Bacilii Döderlein
Aceste bacterii fac parte din flora vaginala normala. Ba chiar se poate spune ca acesti bacili asigura starea de sanatate intima a femeilor. Ei, impreuna cu alte bacterii „bune" din aceasta zona, sunt responsabili de pH-ul vaginal acid (< 4,5), care previne infectiile genitale.

staphylococcus epidermidis bifidobacteriile