News Flash:

3 ponturi pentru a combina eficient dieta cu sportul. Vezi cum trebuie sa te alimentezi si sa te hidratezi in timpul antrenamentului

11 Martie 2011
3595 Vizualizari | 1 Comentarii

O dieta bazata pe cat mai putine grasimi si zahar completata cu cel putin 30 de minute de sport, aceasta este reteta slabitului "inteligent", in opinia nutritionistilor. "Atunci cand vrem sa scapam de kilogramele in plus, scopul ar trebui sa fie acela de a consuma cat mai mult din depozitele de grasime ale organismului, fara a creste masa musculara, deoarece muschii «atarna» mult la cantar", precizeaza medicul nutritionist Mihaela Bilic, citata de evz.ro.

Fa sport dimineata, daca vrei sa slabesti 

Daca vreti ca rezultatele sa apara intr-un timp relativ scurt alegeti exercitii fizice de intensitate moderata sau durata prelungita. "Inotul, mersul pe bicicleta, aerobicul si alergatul sunt cele mai indicate sporturi intr-o cura de slabire", indica dr. Bilic, adaugand ca acest tip de exercitii arde cele mai multe grasimi. Un mare avantaj al sportului este acela ca dupa efortul fizic metabolismul continua sa arda accelerat grasimile inca trei ore. Iata cateva ponturi oferite de Mihaela Bilic pentru a combina eficient dieta cu sportul:

1. Ia-ti energia din carbohidrati
"Carbohidratii sunt principala sursa alimentara de energie necesara exercitiului fizic si de aceea trebuie consumati cu trei ore inainte sau cu doua ore dupa sport", mentioneaza medicul. Bananele, portocalele, caisele, cerealele cu lapte degresat, cartofii la cuptor cu branza de vaci si pastele sau orezul cu sos de rosii si carne de pui sau peste sunt alimentele recomandate. 

2. Hidrateaza-te corespunzator
Inainte, in timpul si dupa efortul fizic trebuie asigurata o buna hidratare a organismului, deoarece aceasta accelereaza arderile si elimina toxinele din corp. "Cantitatea necesara de apa este de 750 de mililitri cu doua ore inainte de sport, 500 de mililitri cu 15 minute inainte de efortul fizic, un pahar de maxim 200 de mililitri in timpul antrenamentului, cantitate ce trebuie bauta la fiecare 10 minute de efort, si la sfarsitul antrenamentului se mai recomanda 500 de mililitri de apa", precizeaza dr. Bilic.

3. Evita alcoolul si cafeaua dupa antrenament
Alcoolul si cafeaua sunt contraindicate, mai ales dupa efortul fizic, deoarece cresc deshidratarea si sunt diuretice. "Cu toate astea, cafeina este un stimulent al activitatii nervoase si musculare, astfel ca aceasta creste arderea grasimilor. Cafeaua se recomanda cel mult o ceasca cu 30 de minute inainte de efort", spune nutritionistul. 

 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

sport consuma lichide
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1668 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014200 (s)