News Flash:

3 motive pentru care ar trebui sa dormi inainte de miezul noptii

25 Mai 2011
4300 Vizualizari | 0 Comentarii

Nevoia de somn este individuala si, de regula, 7-9 ore de somn sunt suficiente pentru orice persoana. Mai important insa decat durata somnului este intervalul, caci acesta dicteaza calitatea somnului. Ora ideala de culcare este inainte de miezul noptii. Astfel, un ciclu potrivit veghe-somn asigura secretia hormonilor care induc starea de bine. Dezechilibrarea acestui are drept consecinta lipsa de energie, stresul si nervozitatea.

Somnul lent din prima parte a noptii are rolul de a inlatura oboseala fizica, in timp ce somnul activ, cel care predomina in ultima parte a noptii inlatura oboseala psihica si contribuie la maturarea sistemului nervos si la consolidarea memoriei. Iata cateva motive pentru care ar trebui sa te culci inainte de miezul noptii:             

1. Lipsa de somn te poate imbolnavi
Daca dormi mai putin de 7 ore pe noapte esti mai predispus la raceli si gripe, dupa cum arata un studiu suedez citat de Men's Health. 

Cercetatorii au studiat functiile sistemului imunitar a 36 persoane care fie dormeau suficient (7-9 ore pe noaprte), fie prea putin (sub 7 ore). Analizele au aratat ca cei care nu dormeau indeajuns prezentau si o hiperfunctionare a celulei T, ceea ce inseamna ca organismul se pregatea sa lupte cu o boala. 

Aveau si un numar scazut de celule care sa lupte cu agentii patogeni. "Asta inseamna ca esti mult mai predispus la boli", explica dr. Elinor Fondell, care a condus studiul de la institutul din Stockolm.

Dormi intr-o camera turcoaz pentru a te scula odihnit. Vezi cum iti influenteaza somnul si alte culori 

2. Iti afecteaza obiceiurile alimentare
Un alt studiu recent publicat in Jurnalul Obezitatii arata ca persoanele care merg la culcare dupa ora 3 dimineata si dorm mai putin decat trebuie au obiceiuri alimentare mai proaste. Ei au tendinta de a manca la ore tarzii si de a consuma cu aproximativ 248 calorii mai mult pe zi decat cei care adorm inainte de 00.30.

Te culci tarziu? Risti sa te ingrasi cu cate un kilogram in fiecare luna 

Kelly Glazer Baron, de la Universitatea Northwestern, spune ca "oamenii nu mai sunt foarte atenti la ce mananca in aceste conditii si nici la cantitate".

3. Somnul din timpul noptii sporeste memoria
Somnul din timpul noptii te ajuta sa iti amintesti faptele de peste zi si sa stochezi mai bine informatiile, potrivit Jurnalului de Neurostiinta Cognitiva. Cercetatorii au observat ca oamenii care aveau de studiat un set de imagini fie seara inainte de culcare, fie in dimineata de dupa isi aminteau mai multe detalii daca dormisera intre timp. 

Prea mult, dar si prea putin somn, afecteaza creierul 
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

somnul lent somnul activ
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1712 (s) | 34 queries | Mysql time :0.018682 (s)