News Flash:

3 boli ce pot fi prevenite de boabele de cereale

11 Aprilie 2011
4638 Vizualizari | 0 Comentarii

Organismul are nevoie de cereale, macar din cand in cand. Si nu sunt putine: grau, secara, orz, orez, porumb, hrisca, ovaz, mei, sorg. Spre deosebire de omul primitiv, care manca boabe intregi, omul modern prefera faina, bobul decorticat sau taratele. Cele mai recente studii arata insa ca organismul doreste boabele intregi. Le vrea asa cum le-a facut natura, aventual inmuiate in lapte sau iaurt.

Potrivit unui studiu canadian care a inclus 36.000 de persoane, barbati, femei si copii, rata mortalitatii este cu 20% mai redusa in cazul celor care, la micul dejun, consuma o portie de boabe cerealiere - indiferent care.

Tot in Canada, Iowa Women's Health Study (IWHS) a presupus testarea unui lot de 35.000 femei trecute de menopauza, dispuse sa consume, cu titlu de experiment, trei portii de graunte intregi pe zi. Si in acest caz, dupa doi ani, s-a constatat o rata a mortalitatii cu 7% mai mica decat la persoanele care nu consumau aceasta forma de aliment. Iata cateva boli ce pot fi prevenite daca mananci boabe de cereale:

1. Obezitatea
Rezultatele cele mai spectaculoase la persoanele care au acceptat sa consume cereale boabe se constata insa in domeniul obezitatii. Un grup de femei incluse in programul Nurses' Health Study timp de doi ani, a dovedit ca accentuarea obezitatii se reduce cu 49% prin consumul de cereale boabe si renuntare la paine.

Nutritionistii atrag atentia ca elementele cuprinse in bobul intreg, cum sunt fibrele, amidonul rezistent, magneziul, agentii fitochimici, pot influenta hormonii care incetinesc evacuarea gastrica. Toate aceastea atenueaza raspunsul glicemic si insulinic, cu efecte asupra starii de satietate.

Beneficiile cerealelor germinate 

2. Diabetul tip 2
Testari facute in Finlanda au demonstrat ca riscul de diabet tip II scade cu 35-40% in cazul persoanelor care consuma zilnic boabe de cereale. Pe diabeticii dependenti de insulina, regimul de cereale nu-i poate scuti de injectiile zilnice, dar, aplicat cu consecventa, poate duce la reducerea dozelor cu circa 10%.

3. Bolile de inima
Fibrele alimentare continute de boabele de ovaz sunt recunoscute de multa vreme ca actionand imptriva cresterii colesterolului, care la randul lui, prin depunerea pe vasele sanguine, influenteaza atat circulatia, cat si cordul.

Testele au aratat ca persoanele care consuma cereale - mai ales fulgi de ovaz -, de trei ori pe zi, prezinta un risc cu 36% mai mic de a avea cardiopatie ischemica. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

cereale obezitatea
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1541 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014118 (s)