News Flash:

26 de alimente care ofera organismului mult mai multe beneficii atunci cand sunt consumate impreuna

7 Martie 2011
4835 Vizualizari | 0 Comentarii

Multe alimente sunt sanatoase, luate separat, insa combinatiile dintre ele au efecte remarcabile asupra sanatatii. Si asta pentru ca multe dintre ele lucreaza in sinergie, un aliment amplificand actiunea si beneficiile celuilalt, si viceversa. 

Aceasta teorie este sustinuta de multi specialisti, intre care nutritionistul Elaine Magee - autorul a peste 25 de carti, intre care si "Sinergia alimentara" (Food Synergy), dar si epidemiologul David R. Jacobs . Iata cateva alimente care ofera organismului mult mai multe beneficii atunci cand sunt consumate impreuna:

1. Fasole si rosii pentru mai mult fier
Acesta este un duo dinamic pentru ca, atunci cand sunt consumate impreuna, cele doua alimente sporesc aportul de fier din organism. Acelasi efect il are si combinatia naut-ardei. Fierul este necesar pentru producerea hemoglobinei care transporta oxigenul catre muschi si creier. Nivelele scazute de fier din organism pot determina stari de oboseala, slăbiciune si deficiente de concentrare. 

Alimente care iti mananca fierul 

Organismul nostru absoarbe pana la 33% non-hem fier, pe care il regaseste in leguminoase,precum fasolea, cerealele integrale sau legumele verzi, decat fierul hem (aflat in alimente precum organe, carne de vita, peste sau carne de pui). "Absorbtia de fier non-hem poate creste semnificativ daca sunt consumate totodata si alimente bogate in vitamina C", spune Magee.

Vitamina C contribuie la transformarea fierului non-hem intr-o forma care poate fi mult mai usor absorbita de organism.

2. Spanac si avocado pentru o vedere mai buna
Spanacul este bogat in luteina si vitamina A, ambele protejand ochii. Cat despre avocado, nu numai ca vine cu si mai multa luteina si vitamina A, dar furnizeaza organismului si grasimi sanatoase de care acesta are nevoie pentru a absorbi vitamina A si luteina, explica Hope Barkoukis, profesor la o universitate din Cleveland. 

3. Brocoli si oua reduce simptomele sindromului premenstrual
Un studiu publicat in Arhivele Medicinei Interne a aratat ca femeile care au avut parte de un surplus de calciu si vitamina D in aceasta perioada s-au simtit si mult mai bine, avand parte de mai putine crampe si schimbari de dispozitie. 

Broccoli mareste absorbtia de calciu, iar ouale sunt o buna sursa de vitamina D. 

4. Combinatia somon-iaurt intareste oasele
"Vitamina D din somon imbunatateste aportul de calciu care este absorbit in intenstine, fiind, in acelasi timp, o componenta esentiala pentru buna functionare a sistemului osos", sustine Elaine Magee. Alte surse de vitamina D se pot obţine prin amestecul de iaurt cu oua sau sardine.

5. Carne de vita si morcovi pentru fortificarea imunitatii
Vitamina A din morcovi este cel mai bine absorbita atunci cand este legata de o proteina. In plus, carnea de vita ofera o doza suplimentara de zinc, care creste imunitatea. Zincul este cel care ajuta la metabolizarea si transportul vitaminei A in organism. O alta combinatie care are acelasi efect este carnea de pui-cartoful dulce.

6. Iaurt cu banane pentru refacerea muschilor 
Cercetarile au aratat ca, prin consumarea celor doua alimente impreuna, imediat dupa ce au fost efectuate exercitii fizice, refacerea musculara are loc in timp foarte scurt. Prin combinarea de carbohidrati si proteine creste nivelul de insulina, ceea ce permite muschilor sa absoarba nutrienti, precum aminoacizii sau glucoza, si sa devina mai puternici.

7. Suc de portocale si fulgi de ovaz pentru o inima sanatoasa
Acesta este micul dejun ideal al campionilor. Combinatia celor doua alimente, dimineata, previne atacurile de inima si ateroscleroza de doua ori mai eficient decat ar face-o fiecare aliment in parte. Compusii organici cunoscuti sub numele de fenoli (se gasesc in ambele alimente) stabilizeaza nivelul de colesterol atunci cand cele doua alimente sunt consumate impreuna. 

8. Rosii si ulei de masline pentru o piele sanatoasa
Licopenul, un antioxidant puternic care se gaseste in rosii, protejeaza pielea de actiunea nociva a razelor de soare. Pentru o piele supla, cele mai bune rezultate se obtin daca vei combina rosiile cu ulei de masline. Grasimile sanatoase care se gasesc in uleiul de masline ajuta la o mai buna absorbtie a licopenului. Cel mai bine e ca rosiile sa fie gatite, astfel incat si cantitatea de licopen sa fie mai mare. 

In plus, uleiul de masline aduce si alte beneficii pielii. Conform unui studiu publicat de The American Journal of Clinical Nutrition, persoanele care consuma frecvent ulei de masline au si mai putine riduri. 

9. Paste si otet balsaminc pentru reducerea apetitului
Ti se intampla ca dupa ce mananci paste sa ti se faca foame, din nou? Incearca sa combini in sos si niste otet balsamic. Acidul acetic va incetini digestia, iar nivelul zaharului din sange nu va urca si cobori alarmant, dand senzatia de foame, explica Carol Johnston, nutritionist in cadrul Universitatii de Stat din Arizona, Pheonix. 

Otetul balsamic va controla senzatia de foame, micsorand sansele unei "supradoze" de alimente la urmatoarea masa. Doua lingurite de otet sunt indeajuns pentru ca nivelul zaharului din sange sa fie mai echilibrat in orele care urmeaza. 

10. Peste si usturoi pentru scaderea colesterolului
Aceste doua alimente au fost facute unul pentru celalalt, si atunci cand sunt combinate sunt benefice inimii pentru ca scad nivelul colesterolului. Acizii Omega 3 reduc colesterolul LDL (rau), insa efectul este sporit de prezenta zincului, a seleniului si fierului, minerale prezente in usturoi.

11. Peste si vin pentru un nivel ridicat de Omega 3
Cele doua alimente reprezinta combinatia perfecta pentru ca vinul ajuta la absorbtia grasimilor Omega 3 care se afla in carnea de peste. Specialistii italieni au descoperit ca femeile care consuma cel putin un pahar de vin pe zi au un nivel mai crescut de Omega 3 (grasimi bune care se gasesc, printre altele, in somon, sardine sau pastrav).

Cercetatorii sustin ca polifenolii antioxidanti care se gasesc in vin sunt responsabili pentru absorbtia de Omega 3. Metoda este foarte buna, indiferent daca preferati vinurile dulci sau seci. Important este sa le consumati cu masura - cel mult doua pahare pe zi.

12. Ceai verde si suc de lamaie pentru a te proteja de cancer
Ceaiul verde este cea mai buna sursa de catehine - substante anti-cancer. Totusi, ar trebui sa stii ca numai 20% dintre acestea supravietuiesc in sistemul digestiv, facandu-si mai departe treaba. Un studiu al Universitatii Purdue a aratat insa ca alaturarea sucului de lamaie catehinelor creste numarul celor care supravietuiesc in sistemul digestiv de 13 ori. 

13. Mere si zmeura pentru mai multi antioxidanti
Sunt combinatia perfecta pentru ca, impreuna, sporesc capacitatea antioxidantilor de a lupta impotriva diferitelor boli. Un studiu publicat in "Jurnalul de nutritie" a aratat ca acidul elagic (care se gaseste in zmeura, rodie, nuci sau in coacaze), creste capacitatea quercetinei (un alt antioxidant pe care il regasim on mere, struguri, ceapa sau  hrisca) de a "ucide" toate celulele canceroase. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1639 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021798 (s)