News Flash:

24 alimente esentiale daca vrei sa-ti pastrezi sanatatea

10 Martie 2012
3128 Vizualizari | 0 Comentarii

In fiecare moment organismul oxideaza si genereaza radicali liberi care provoaca degenerescenta celulelor. Unul din mijloacele de franare a acestei oxidari este consumul de alimente care contin antioxidanti (in special vegetale) dar si reducerea aportului caloric zilnic. Iata cateva alimente esentiale daca vrei sa-ti pastrezi sanatatea:

1. Rosii
Italienii, spaniolii si mexicanii care consuma tomate in cantitati apreciabile, au un nivel scazut de cancer de prostata. Aceasta se datoreaza licopenului din tomate care este un pigment resposabil de culoarea rosie, un puternic antioxidant care se reduce cu pana la 25-30% riscul de a dezvolta tumori ale prostatei, cu conditia ca tomatele sa fie consumate cel putin de doua ori pe saptamana. Neutralizand radicalii liberi proveniti din razele ultraviolete, licopenele ajuta la incetinirea imbatranirii pielii.

Sfat: Efectele licopenului cresc daca rosiile sunt fierte si combinate cu ulei de masline.

2. Soia
Previne cancerul, bolile cardio-vasculare, imbatranirea. Asiaticii sunt mari consumatori de soia. Interferand cu hormonii sexuali, izoflavonele continute in soia reduc riscul cancerului de san ( dar favorizeaza recidiva in caz ca acesta a fost prezent deja). De asemenea, soia are rol si in diminuarea colesterolului "rau". Este bogata in vitaminele B si E, ebnefice pentru piele, par si ochi si atenueaza probelemele legate de menopauza.

Sfat: Alege soia nemodificata genetic, de preferat varianta bio.

3. Alge
Previn cancerul, bolile cardio-vasculare, imbatranirea, diabetul zaharat. Sunt cele mai vechi plante de pe planeta si sunt bogate in fucoidan, fucoxantin care provoaca moartea tumorilor de san si inhiba tumorile de prostata.

Unele dintre alge cum ar fi nori, contin proteine, minerale si vitamina B12 indispensabila in formarea globulelor rosii. Contin si acizi grasi omega 3 benefici pentru creier si scad riscul de boli cardiace. Alte alge cum ar fi kombu, jumatate sarate, jumatate dulci, incetinesc imbatranirea gratie antioxidantilor.
Sfat: bogate in proteine si fier, alga douse cu gust de alune poate inlocui cu succes carnea iar algele wakame pot inlocui laptele deoarece contin de 13 ori mai mult calciu.

4. Ciuperci
Datorita polizaharidelor pe care le contin, stimuleaza sistemul imunitar ducand la cresterea de globule albe in sange, ceea ce impiedica dezvoltarea celulelor canceroase. Pot de asemenea sa reduca pana la 50 % riscul de cancer de stomac si sa scada nivelul de estrogeni asociat cu tumorile hormono-dependente, cum ar fi in cancerul de san. Sunt bogate in proteine si sarace in calorii.

Sfat: pentru a profita de aceste proprietati ale ciupercilor este suficient sa consumati 100 grame pe zi.

5. Leguminoase uscate: mazare, linte, fasole uscata
Previn cancerul, bolile cardio-vasculare, diabetul zaharat, imbatranirea. Aceste legumnioase impreuna cu cerealele sunt printre primele pante cultivate de catre om. Ele sunt extrem de bogate in fibre, antioxidanti si minerale si se asociaza cu diminuarea riscului de boli cardiovasuclare si cancer colorectal. Consumul regulat de leguminoase uscate are rol si in preventia diabetului zaharat si in prevenirea imbatranirii pielii. Pentru femeile insarcinate reprezinta o sursa foarte buna de acid folic.

Sfat: combinarea cu cereale pentru a le face mai usor digerabile.

6. Varza.( conopida, varza de Bruxeles, brocoli, creson)
Previn cancerul, bolile cardio-vasculare, imbatranirea. Cruciferele sunt alimente anticancer, gratie polifenolilor si glucozinolatilor pe care ii contin si care impiedica transformarea microtumorilor in tumori maligne. Reduc riscul de cancer de stomac, de colon, rect, plaman ( cu 30%), de vezica cu 50%, prostata cu 50% si riscul de cancer de san cu 40%.

Brocoli amelioreaza functia musculara a inimii si duce la scaderea colesterolului "rau"( LDL-colesterol) in sange, crescand valoarea colesterolului sanguin "bun". Bogate in antioxidanti, cruciferele incetinesc si procesul de imbatranire a pielii.

Sfat: se consuma de 5 ori pe saptamana, preparate la aburi. Prin fierbere, ele pierd aproximativ 75 % din agentii anticancerigeni.

7. Morcovul
Are proprietati antiinflamatorii si anticanceroase; bogat in carotenoizi- antioxidanti. In ciuda gustului sau dulce, morcovul nu duce la cresterea brusca a glicemiei in sange (indicele sau glicemic creste doar daca este fiert). De asemenea, este bogat in fibre, amelioreaza tranzitul intestinal.

8. Chimen, patrunjel, coriandru, chimion, telina, anason, pastarnac
Apiaceele au proprietati anti-cancer; capabile sa opreasca dezvoltarea tumorilor. Chimenul si patrunjelul s-au dovedit a fi eficace contra cancerului de san, colon, plamnai, prostata.

Sfat: inlocuiti sarea din alimente cu aceste condimente aromatizante.

9. Cerealele integrale
Spre deosebire de painea alba si cerealele industrializate care sunt cel mai adesea ultrarafinate, produsele cerealiere neprelucrate contin putine glucide care duc la cresterea nivelului glicemiei in sange responsabil de aparitia diabetului zaharat. Indexul glicemic al painii albe este de 85 iar cel al painii complete este de 50.

10. Ceaiul verde
Previne cancerul, maladia Alzheimer, bolile cardiovasculare. Frunzele sale contin catechine componenti care inhiba dezvoltarea celulelor canceroase. Consumul zilnic de ceai verde reduce riscul aparitiei microtumorilor vezicii urinare, a prostatei si riscul de cancer colo-rectal cu 57%. Previne maladia Alzheimer, bolile coronariene si accidentele vasculare cerebrale.

Sfat: 3 cesti pe zi. Atentie: laptele neutralizeaza efectele!

11. Semintele de in
Previn cancerul, bolile cardiovasculare, Alzheimer. Foarte bogate in acizi grasi omega 3 sunt singurele capabile de a restabili in organism echilibrul vital intre omega 3 si omega 6 care ne sunt furnizati in exces prin alimentatia industriala. Gratie efectelor antiinflamatorii, semintele de in pot preveni maladia Alzheimer. Ele pot de asemenea sa ajute la incetinirea cresterii tumorilor de prostata.

Sfat: o lingurita pe zi de seminte de in sau ulei de seminte de in (se pot conserva la frigider pentru a evita oxidarea).

12. Curcuma
Previne cancerul, bolile cardiovasculare, imbatranirea, diabetul zaharat, Alzheimerul. Este utilizata de catre medicii traditionali chinezi, tibetani si islamici, ceea ce ar putea explica procentul scazut de cazuri de cancer de stomac, intestin, piele, ficat, san, ovare si leucemie in randul populatiei din zonele respective.

Actiunea inflamatorie pe sistemul cardio-vascular diminua riscul de accident cerebral vascular si probleme cardiace. Actioneaza prin reducerea excesului de zahar in sange si atenueaza tulburarile pe care acesta le provoaca la diabetici. Polifenolii pe care ii contine au rol neuroprotector. Amelioreaza problemele digestive, artrita si problemele hepatice.

Sfat: piperul ii potenteaza actiunea.

13. Scortisoara
Previne riscul de diabet deoarece amelioreaza toleranta la glucoza a organismului si protejeaza peretii vaselor sanguine impotriva leziunilor produse de excesul de zahar.
Reduce riscul de boli cardio-vasculare si incetineste imbatranirea si pierderea elasticitatii vaselor de sange.

14. Ghimbirul
Este un ucigas al tumorilor canceroase si un redutabil antiinflamator. Este o radacina omniprezenta in farmacopeea chineza si indiana. Favorizeaza digestia si tonusul si este un bun remediu impotriva gretii. Este un bun afrodisiac.

15. Usturoiul
Protejeaza impotriva substantelor cancerigene care se formeaza de exemplu pe carnea prea prajita si impiedica inmultirea metastazelor in sange, stomac, colon, esofag, prostata si san. Este un aliat al inimii pentru ca determina scaderea in sange a colesterolului si scade tensiunea. Bogat in seleniu stimuleaza sistemul imunitar. Previne indigestia si constipatia. Este de asemenea si antiseptic, antibacterian si diuretic.

Sfat: gatit sau zdrobit in ulei de masline, este mai bine asimilat de catre organism.

16. Ierburi aromatizante (oregano, busuioc, rozmarin, cimbru)
Aceste ierburi nu intervin doar in aromatizarea gratarelor, ele sunt si agenti anticancer. Cimbrul protejeaza sistemul cardiovascular si incetineste imbatranirea si pierderea elasticitatii vaselor de sange, diminueaza riscul de diabet si este antiseptic.

17. Alune, migdale, nuci
Sunt foarte bogate in acizi omega 3, sunt benefice pentru creier, artere si inima. Ca urmare a mai multor studii efectuate s-a dovedit ca un pumn de nuci pe zi ar reduce cu aporximativ 30% riscul de boli cardio-vasculare. Aceste alimente ajuta si in acumularea depozitelor de seleniu care incetineste imbatranirea pielii. Sunt benefice sanatatii parului.

18. Fructele exotice
Rodiile, mango, kiwi, ananasul previn cancerul, imbatranirea. Rodia are proprietati antioxidante si antiinflamatoare contra cancerului de prostata: incetineste cresterea tumorii. Mango este bogat in betacaroten responsabil de culoarea fructului si care este foarte bun pentru sanatatea pielii. Sunt bogate in vitamine si minerale, in special kiwi care contine o mare cantitate de vitamina C si E. Ananasul favorizeaza digestia.

Sfat: Consumati un fruct pe zi

19. Fructele de padure
Denumite si "superfructe", contin 3 tipuri de polifenoli cu putere antioxidanta capabili sa blocheze cresterea celulelor canceroase. Coacazele negre sunt si diuretice, ajuta in tratarea probelmelor circulatorii sanguine si previn glaucomul si cataracta. Capsunile poseda proprietati antidiareice, iar merisorul previne infectiile urinare.

Sfat: se pot consuma si sub forma congelata.

20. Ciocolata neagra
Cacaua este unul dintre alimentele care contine cei mai multi antioxidanti. Polifenolii din cacao determina dilatarea arterelor si amelioreaza circulatia sanguina si astfel previne riscul de hipertensiune arteriala si boli cardiovasculare. In plus, este o sursa de magneziu, un mineral esential pentru muschi si un aliat impotriva stresului.

Sfat: Alegeti sortimentele care au minim 70% cacao si consumati zilnic 2 patratele.

21. Uleiul de masline
Previne cancerul, Alzheimerul, imbatranirea. Studiile arata ca dieta mediteraneeana diminueaza riscul de boli cardiovasculare. Alimentul de baza in acest tip de alimentatie este reprezentat de uleiul de masline care participa in mod egal la prebvenirea cancerului de colon, de prostate (risc cu 32% mai mic). Polifenolii sai protejeaza pielea de stresul oxidativ care agreseaza celulele. De asemenea, favorizeaza tranzitul intestinal.

22. Peste gras (sardine, macrou, ton, somon)
Previne cancerul, bolile cardiovasculare, diabetul zaharat, Alzheimerul, imbatranirea. Este bogat in acizi grasi omega 3 - care sunt grasimi "inteligente" care joaca un rol crucial in functionarea creierului si a retinei. Omega 3 duce la scaderea colesterolului rau din sange si nivelul de glucoza.

Somonul si tonul sunt bogati si in vitamina D - care este vitala organismului si amelioreaza rata de supravietuire a persoanelor atinse de cancer de san, scazand la jumatate riscul recidivei. Un consum regulat va diminua cu 35 % riscul de boala Alzheimer, iar seleniul si vitamina B12 pe care le contin acesti pesti franeaza imbatranirea pielii.

Sfat: consumati de doua-trei ori pe saptamana.

23. Citrice (portocala, mandarina, grapefruit)
Compusii lor anticancerosi (monoterpene si flavonone) blocheaza cresterea tumorilor, in special la nivelul tubului digestiv (esofag, stomac, buze), ceea ce va reduce riscul aparitiei acestor tipuri de cancer cu pana la 40-50%. Grapefruitul prelungeste in sange durata de viata a acestor molecule anticanceroase. Sunt bogate in vitamina C si A, fiind benefice pentru tonus, vedere si imunitate.

24. Vinul rosu
Datorita continutului sau bogat in polifenoli, vinul rosu figureaza printre alimente bune pentru sanatate. Resveratrolul in particular reduce formarea de placi de aterom care pot sa obstrueze vasele de sange. In plus, reveratrolul poate sa ajute la prevenirea riscului de boala Alzheimer.

Sfat: alegeti vinul rosu bio, pentru a evita pesticidele. Nu se consuma mai mult de un pahar pe zi.

Sursa: Le point, nr. 1936/2009.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

rosii soia alge ciuperci arza morcovul cerealele integrale ceaiul verde
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1711 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013983 (s)