News Flash:

19 schimbari mici in favoarea sanatatii

29 Aprilie 2011
2379 Vizualizari | 0 Comentarii
Sucul de rosii scade riscul de cancer

Deciziile mari sunt greu de luat si foarte greu de indeplinit, motivele fiind diverse, cum ar fi prea multe responsabilitati si sarcini. Insa, pentru a fi sigur ca poti indeplini un obiectiv, incearca politica pasilor marunti. Iata cateva schimbari mici in favoarea sanatatii, potrivit Men's Health: 

1. Nicio masa fara fructe sau legume
Un studiu realizat pe parcursul a 14 ani a aratat ca barbatii a caror alimentatie era bogata in fructe si legume aveau un risc cu 70% mai mic de a face diferite cancere legate de aparatul digestiv. Cel mai bine este sa mananci legume sau fructe la fiecare masa. 

2. Spala-te pe dinti fara pasta din cand in cand
Acest mod de curatare a dintilor, cu periuta uscata, elimina tartrul in proportie de 60% si de asemenea reduce la jumatate riscul de a avea gingii care sangereaza. Dupa ce ai periat astfel dintii, clateste-te, scuipa si apoi spala-te si cu pasta. 

3. Nu sari peste micul dejun
Un sondaj realizat cu ajutorul a peste 2.000 de oameni care au pierdut in medie 30 de kilograme si si-au mentinut greutatea pentru mai mult de cinci ani a scos la iveala faptul ca 78% dintre acestia luau micul dejun in fiecare zi a saptamanii.

4. Consuma mai mult suc de rosii
Doua-patru portii de suc de rosii pe saptamana pot reduce riscul de cancer la prostata cu pana la 34%. 

5. Mananca peste
O portie de peste pe saptamana poate injumatati riscul de a face infarct. Secretul acestuia consta in acizii grasi omega-3, care se gasesc in special in pestele gras, precum somonul sau macroul. 

6. Consuma afine
Aceste fructe contin anumiti compusi care imbunatatesc circulatia sangelui si sunt bogate in fibre solubile care purifica arterele. Consuma afine proaspete de trei ori pe saptamana. 

7. Ajuta pe cineva
Persoanele care fac voluntariat cel putin o data pe saptamana sau ajuta pe cineva aflat in nevoie vor trai mai mult decat cele care nu fac acest lucru. 

8. Fa abdomene (pentru durerile de spate)
75% dintre problemele de mijloc pot fi prevenite prin construirea unor muschi abdominali puternici. Fa cel putin 12 abdomene in fiecare zi. 

9. Comanda pizza cu mai putina umplutura
Sau, daca nu poti face o astfel de comanda, indeparteaza tu o parte din alimentele care au grasime in exces, cum ar fi bucatile de salam, sunca sau branza. 

10. Bea mai putina cafea
Cafeina din doua cesti de cafea accelereaza ritmul cardiac cu 16 batai pe minut. 

11. Lupta pentru casnicia ta
Un mariaj in care nu te simti fericit mareste riscul de a te imbolnavi cu pana la 35% si reduce speranta de viata cu 4 ani. 

12. Fa miscare (pentru a inlatura depresia)
40 de minute de exercitii fizice pot reduce nivelul de stres. Mai mult, unele studii au aratat ca o activitate fizica facuta in mod regulat poate fi la fel de eficienta ca si antidepresivele. 

13. Mananca cirese (pentru insomnii)
Ciresele si sucul natural de cirese sunt bogate in melatonina, o substanta care te ajuta sa combati insomniile. 

14. Verifica-ti perna
Indoaie perna pe jumatate si pune un pantof deasupra. Daca aceasta va reveni la forma initiala, atunci inseamna ca iti sustine in mod corespunzator capul si gatul. 

15. Umezeste-ti corpul cu apa rece
In cazul in care te trezesti neobisnuit de devreme si apoi nu te mai ia somnul pana cand trebuie sa te ridici din pat, procedeaza in felul urmator: dupa ce te-ai trezit, ia un prosop, uda-l cu apa rece, iar apoi sterge-te pe brate, picioare, trunchi, si baga-te inapoi in pat. 

Corpul are o temperatura mai mare in timpul somnului, iar dupa ce vei face acest lucru, se va incalzi si mai mult, astfel ca vei avea mai multe sanse sa adormi la loc. 

16. Imbunatateste-ti postura
Ridica putin oglinzile retrovizoare de la masina pentru a sta cat mai drept in timp ce conduci (facand acest lucru vei fi nevoit sa te indrepti de fiecare data cand trebuie sa te uiti in spate). 

17. Apreciaza colesterolul dupa lentilele de contact
O dieta foarte bogata in grasimi, proteine sau alcool afecteaza capacitatea lacrimilor de a impiedica colesterolul sa se depuna pe lentile. Asadar, daca observi ca lentilele tale de contact au depuneri, mergi la un medic pentru o analiza a colesterolului. Imagineaza-ti ce face acesta arterelor tale din moment ce poate chiar sa distruga lentilele. 

18. Ia vitamina E si o aspirina zilnic
O echipa de cercetatori a descoperit ca aceasta combinatie poate reduce depunerile arteriale cu pana la 80%. 

19. Mananca o banana
Potasiul pe care aceasta il contine poate sa scada tensiunea arteriala. Una pe zi este suficient.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

mananca peste consuma afine fa abdomene fa miscare mananca cirese
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1559 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014275 (s)