News Flash:

17 solutii pentru ameliorarea uscaciunii ochilor

9 Iulie 2018
13877 Vizualizari | 0 Comentarii

Sindromul ochiului uscat apare atunci cand acest organ nu este suficient lubrifiat. Cauzele acestei probleme sunt numeroase, de la procesul de imbatranire pana la petrecerea unui timp prea lung in fata computerului. Aparent o boala usoara, sindromul ochiului uscat prezinta elemente de disconfort serios precum senzatia permanenta de uscaciune, mancarime ori arsura la nivelul ochilor, exacerbarea durerii la deschiderea pleoapelor, senzatie persistenta de corp strain. Iata cateva solutii pentru ameliorarea uscaciunii ochilor, potrivit Huffington Post:

Aerul. Un umidificator cu aer rece este cea mai sigura optiune atunci cand sunt copii in zona, fiind bun si pentru persoanele cu ochi uscati. Iar pentru exterior este indicat ca acestea sa poarte ochelari de protectie (chiar si cand nu e soare puternic), spre a se feri de conditii care pot amplifica disconfortul, precum vantul si fumul. Antioxidantii (de tip polifenoli). Uscaciunea ochilor poate fi cauzata si de actiunea daunatoare a radicalilor liberi, determinati de imbatranire, sedentarism, fumat, consum excesiv de alcool, medicamente (antidepresive, impotriva alergiilor) si stres cronic. Alimentele care contin polifenoli antioxidanti pot incetini insa procesul oxidarii. Iar acestia pot fi obtinuti printr-o alimentatie bogata in fructe si legume de culori variate, in special legume cu frunze de un verde inchis - varza kale, spanac si fructe ca afine, mure, zmeura.

Sarcina si alaptarea. Hormonii determina schimbari ciudate. O femeie s-ar putea sa simta ca ochii sunt mai putin uscati in timpul sarcinii si mai uscati pe parcursul perioadei in care alapteaza sau invers. Picaturile pentru ochi uscati si alimente ca somonul (bogat in acizi grasi omega-3) pot ajuta cu adevarat in aceste perioade. Computerul. Limiteaza folosirea computerului daca este posibil sau asigura-te ca faci pauze frecvente. De preferat este si sa pozitionezi calculatorul sub nivelul ochilor, pentru a facilita clipirea frecventa. Plansul. Lacrimile naturale sunt cel mai bun lubrifiant pentru ochi, astfel ca un film emotionant sau o carte din aceeasi gama te pot ajuta sa stimulezi lacrimarea.  Picaturile. Pentru acest sindrom exista numeroase picaturi, printre acestea numarandu-se si lacrimile artificiale. Cauta in special unele fara conservanti.

Exercitiile. Yoga si tai chi sunt exercitii excelente anti-imbatranire, care reduc stresul oxidativ si, in plus, te vor ajuta sa uiti de disconfortul de la nivelul ochilor din moment ce te tin ocupat. Unguentele. In farmacii exista mai multe tipuri de unguente pentru ochi uscati, bazate pe uleiuri minerale, care sunt recomandate pentru folosirea pe timp de noapte. Vitamina E. Daca iei suplimente cu ulei de peste pentru uscaciunea ochilor este bine sa iei si vitamina E deoarece folosirea pe termen lung a acestui ulei poate diminua cantitatea de vitamina E. Pestele. Sardinele sunt o alegere foarte buna pentru a oferi organismului acizi omega-3, care au numeroase efecte pozitive pentru sanatate. Somonul este o alegere si mai buna in privinta cantitatii de omega-3, insa de preferat este sa fie somon salbatic, care contine mai putin mercur.  Semintele de in. Despre uleiul de peste se presupune ca este mai eficient in ameliorarea simptomelor ochilor uscati decat uleiul de seminte de in, insa si acestea sunt benefice. Ceai verde. Acest ceai bogat in antioxidanti, despre care numeroase cercetari au aratat ca aduce diverse beneficii organismului, poate sa protejeze si tesuturile ochilor, insa in aceasta privinta mai este nevoie de studii.

Machiajul. Femeile care au ochi uscati trebuie sa fie foarte atente la machiaj, de preferat fiind sa evite cat mai des aplicarea acestuia, mai ales in zone foarte apropiate de suprafata globului ocular. De asemenea, sunt de preferat produsele testate oftalmologic si folosirea fardului crema in locul celui pudra. Medicamente. Unele medicamente, in special antihistaminicele, antidepresivele, unele pilule contraceptive si pastilele pentru insomnie pot exacerba simptomele sindromului ochiului uscat. Potasiul. Nivelul potasiului este de obicei foarte scazut la persoanele care sufera de acest sindrom. Printre cele mai bune surse alimentare de potasiu se numara bananele, germenii de grau, migdalele, stafidele, avocadoul, curmalele, smochinele. Apa. Este deja destul de cunoscut faptul ca apa este foarte importanta pentru buna functionare a organismului, fiind necesari aproximativ doi litri de apa zilnic (in functie si de activitatile facute). Zincul. Acesta constituie un factor in functionarea metabolica a mai multor enzime de la nivelul vaselor de sange ale ochiului. Cateva alimente care contin zinc sunt pestele, legumele, ficatul, ciupercile, semintele de floarea-soarelui si cerealele integrale.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

remedii picaturi antioxidanti
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1702 (s) | 34 queries | Mysql time :0.026622 (s)