News Flash:

16 semne de avertizare ale deficientei de vitamina B12

10 Septembrie 2018
18851 Vizualizari | 0 Comentarii

Deficitul de vitamina B12 este o problema grava peste tot in lume. Vitamina B12 este implicata in metabolismul fiecarei celule a corpului. Este necesara pentru un sistem nervos sanatos si productia de ADN; de asemenea, ajuta la formarea si functionarea corecta a celulelor rosii din sange. Cauzele deficitului de vitamina B12 sunt: anemia pernicioasa; boli autoimune; excesul de bacterii intestinale nocive; administrarea indelungata a medicamentelor pentru reflux gastroesofagian; dieta vegetariana si vegana; consumul excesiv de alcool. Cele mai frecvente semne ale deficientei de vitamina B12: slabiciune si oboseala; batai rapide ale inimii; dificultati de respiratie; umflarea/inflamatia limbii; greata sau lipsa poftei de mancare; slabire; diaree; piele galbuie; amorteala si furnicaturi in maini si picioare; dificultati la mers, tendinta de clatinare, probleme de echilibru; slabiciune musculara; iritabilitate; pierderi de memorie, gandire alterata; depresie.

Ce trebuie sa mananci daca ai lipsa de vitamina B12: 1. Peste si fructe de mare: Pestele, crabul, homarul si caracatita sunt doar cateva dintre alimentele care sunt bogate in vitamina B12. Chiar daca nu pot fi consumate in fiecare zi, ar trebui sa incercati sa gasiti modalitati creative de a le incorpora in dieta dumneavoastra daca aveti o deficienta de vitamina B12. 2 Ficat: Ficatul de vita si de pui sunt surse bune de vitamina B12. Puiul ca un intreg este, de asemenea, bun. 3. Lapte: Poate fi cel mai simplu mod de a adauga vitamina B12 la dieta ta. Puteti alege, de asemenea, iaurtul ca o sursa buna. Este o buna alternativa pentru sursele de carne, daca sunteti vegetarian.

4. Branza: Nu toate branzeturile sunt bune surse de vitamina B12, cantitatea difera in functie de tipul de branza. Exista aproximativ 12 tipuri de branza, din care poti alege, intre acestea: mozzarella, parmezanul si feta. 5. Oua: Galbenusul oualor contine cantitati mari de vitamina B12. 6. Carne de vita si miel: Carnea de vita ofera cea mai mare cantitate de vitamina B12. O bucata de miel poate oferi peste 60% din doza zilnica recomandata de vitamina B12.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

vitamina b12 deficit simptome cauze alimente
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1527 (s) | 23 queries | Mysql time :0.032095 (s)