News Flash:

16 Semne de avertizare ale deficientei de vitamina B12

26 August 2015
12379 Vizualizari | 0 Comentarii
Deficitul de vitamina B12 este o problema grava peste tot in lume. Vitamina B12 este implicata in metabolismul fiecarei celule a corpului. Este necesara pentru un sistem nervos sanatos si productia de ADN; de asemenea, ajuta la formarea si functionarea corecta a celulelor rosii din sange.

Totul despre vitamina B12

Cauzele deficitului de vitamina B12

- anemia pernicioasa;
- boli autoimune;
- excesul de bacterii intestinale nocive;
- administrarea indelungata a medicamentelor pentru reflux gastroesofagian;
- dieta vegetariana si vegana;
- anemia pernicioasa;
- consumul excesiv de alcool.

Efectele carentei de vitamina B12

Semnele deficientei de vitamina B12
- slabiciune si oboseala;
- batai rapide ale inimii;
- dificultati de respiratie;
- umflarea/inflamatia limbii;
- greata sau lipsa poftei de mancare;
- slabire;
- diaree;
- piele galbuie;
- amorteala si furnicaturi in maini si picioare;
- dificultati la mers, tendinta de clatinare, probleme de echilibru;
- slabiciune musculara;
- iritabilitate;
- pierderi de memorie, gandire alterata;
- depresie.

Ce trebuie sa mananci daca ai lipsa de vitamina B12

Peste si fructe de mare
Pestele, crabul, homarul si caracatita sunt doar cateva dintre alimentele care sunt bogate in vitamina B12. Chiar daca nu pot fi consumate in fiecare zi, ar trebui sa incercati sa gasiti modalitati creative de a le incorpora in dieta dumneavoastra daca aveti o deficienta de vitamina B12.

Ficat

Ficatul de vita si de pui sunt surse bune de vitamina B12. Puiul ca un intreg este, de asemenea, bun.

Lapte

Poate fi cel mai simplu mod de a adauga vitamina B12 la dieta ta. Puteti alege, de asemenea, iaurtul ca o sursa buna. Este o buna alternativa pentru sursele de carne, daca sunteti vegetarian.

Branza

Nu toate branzeturile sunt bune surse de vitamina B12, cantitatea difera in functie de tipul de branza. Exista aproximativ 12 tipuri de branza, din care poti alege, intre acestea: mozzarella, parmezanul si feta.

Oua

Galbenusul oualor contine cantitati mari de vitamina B12.

Carne de vita si miel

Carnea de vita ofera cea mai mare cantitate de vitamina B12. O bucata de miel poate oferi peste 60% din doza zilnica recomandata de vitamina B12.

ficat lapte branza oua
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1827 (s) | 34 queries | Mysql time :0.035228 (s)