News Flash:

15 sfaturi pentru pastrarea sanatatii

8 Iunie 2011
6760 Vizualizari | 0 Comentarii

Numeroase hotarari iti pot schimba viata in bine si oricand poti sa renunti la obiceiurile proaste  care-ti afecteaza organismul. Iata cateva sfaturi pentru pastrarea sanatatii:

1. Spune ceea ce nu-ti place
Studii recente ale cercetatorilor americani au relevat faptul ca oamenii care isi exprima nemultumirea la un nivel moderat sunt mai putin predispusi sa faca atacuri de cord sau accidente cerebrale decat persoanele care isi stapanesc nervii si nu rabufnesc atunci cand nu le place ceva.

2. Fara grasimi
Foloseste servetele de hartie pentru a scapa de excesul de grasime, in cazul in care consumi alimente prajite. Prin aceasta metoda vei reusi sa indepartezi pana la 14% din totalul grasimii (cel putin 70 de calorii) si nu strica cu nimic gustul mancarii.

3. Intinde mainile
Multe afectiuni pot fi recunoscute datorita tremuratului necontrolat al mainilor. De exemplu, o tiroida hiperactiva sau probleme grave de ficat pot fi identificate prin aceasta metoda extrem de simpla. Daca observi acest simptom mergi la medicul de familie.

4. Bea ceai
5. Ciupeste-te 
Tine mana intinsa pe o suprafata plana, cu palma in jos, si ciupeste-ti putin pielea de pe mana. Cand eliberezi pielea din stransoare, ea ar trebui sa revina imediat inapoi. Daca acest lucru nu se intampla suficient de repede (exista o urma vizibila ori pielea ramane in aceeasi pozitie), ar putea fi vorba de deshidratare. Bea zilnic doi litri de apa.

6. Invarteste-te 
Cu mainile intinse in lateral, la nivelul umerilor, invarteste-te pana cand simti ca ametesti. Medicii considera ca invartitul corpului reduce stresul si creste nivelul imunitatii, imitand turbulentele produse de stres in celule, astfel ajutand organismul sa inteleaga procesul si sa-l combata.

7. Nu pastra toate fructele in frigider
Pepenele galben contine de doua ori mai mult betacaroten si cu 20% mai mult licopen (care lupta contra cancerului) daca este pastrat la temperatura camerei si nu este inghetat. Studii americane care au dovedit acest fapt mai arata ca rosiile si bananele au un plus de substante nutritive daca sunt tinute in alta parte decat in frigider.

8. Deschide ochii 
Albul ochilor tai prezinta o usoara nuanta de galben? Poti avea icter, o afectiune a ficatului. De asemenea, micile umflaturi de culoare galbena ori albicioasa care apar la coltul ochiului sau pe pleoape pot semnala un nivel crescut de colesterol. La randul lor, ochii bulbucati pot fi indiciul unor afectiuni legate de tiroida.

9. Mananca paine neagra
Talia celor care mananca paine alba se ingroasa in fiecare an cu o jumatate de centimetru. Painea din faina neagra, integrala, contine aproape de patru ori mai multe fibre, de trei ori mai mult zinc si aproape de doua ori mai mult fier decat painea alba. 

10. Inspira adanc 
Respiratia superficiala creste ritmul batailor inimii si prin aceasta, nivelul de anxietate. De asemenea, poate duce la hipertensiune arteriala si la risc mare de contractare a bolilor de plamani.

De aceea, invata sa inspiri si sa expiri adanc, iar astfel vei reusi sa te eliberezi mai bine de tensiune, iti vei calma nervii si vei face sa scada ritmul batailor inimii. 

11. Nu ocoli mirodeniile 
Circa 10 grame de rozmarin contin aceeasi cantitate de antioxidanti ca 700 grame de broccoli. Recent, cercetatorii norvegieni au dat publicitatii stirea potrivit careia condimente precum salvia si oregano pot oferi o cantitate la fel de mare de antioxidanti ca si fructele si legumele sau poate chiar mai mult. 

12. Curata regulat mobilul 
Pana la 100.000 de germeni de salmonela putem transmite prin intermediul telefoanelor celulare! Studiile au demonstrat ca pe acest aparat, pe care-l folosim zi de zi, se gasesc nenumarati microbi.

Curata-ti cu regularitate mobilul cu servetele umede; nu uita sa-ti golesti si sa-ti cureti si geanta, pe fundul ei se aduna tot felul de microbi. Aceleasi studii demonstreaza ca 30% dintre telefoanele mobile in cauza erau contaminate cu E.coli.

13. Tine spatele drept 
15 minute de citit sau de scris intr-o pozitie defectuoasa obosesc gatul, umerii si muschii superiori ai spatelui, comprimand organele interne, releva un raport al Asociatiei Internationale a Chiropracticienilor.

Asadar, verifica-ti intotdeauna postura: cand stai jos, umerii si soldurile trebuie sa fie pe aceeasi directie; tine capul drept si umerii trasi spre spate si putin in jos. De asemenea, tine coloana vertebrala dreapta, iar genunchii putin mai sus de solduri, ca sa nu ai probleme cu spatele.

14. Curata-ti limba 
Nutritionistii britanici sugereaza ca, prin curatarea zilnica a limbii, iti ajuti organismul sa intensifice procesul de intinerire, trimitand un semnal de "trezire" sucurilor gastrice si sistemului tau digestiv. Mancarea se va digera mai bine, in loc sa se transforme in reziduuri toxice.

15. Masoara-ti regulat talia 
Relaxeaza-ti abdomenul si, la un centimentru mai jos de ombilic, masoara-te de jur imprejur. Un diametru mai mare de 88 cm la femei si de 102 cm la barbati inseamna risc crescut de afectiuni cardiace sau de diabet de tip II. Aceste boli pot aparea cu o frecventa de patru ori mai mare, din cauza excesului de grasime abdominala.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

fara grasimi intinde mainile bea ceai ciupeste-te invarteste-te
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1493 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014115 (s)