News Flash:

15 alimente pentru un regim de slabire sanatos

23 Mai 2011
2997 Vizualizari | 0 Comentarii

Foarte multe alimente te pot ajuta sa slabesti. Unele te vor face sa te simti satula, altele iti echilibreaza nivelul zaharului din sange si te ajuta sa-ti diminueze poftele, iar alte cateva iti stimuleaza functiile metabolice astfel incat sa arzi caloriile mult mai rapid. Iata cateva alimente pentru un regim de slabire sanatos, potrivit iDieta:

1. Carnea
Un studiu realizat de catre The American Journal of Clinical Nutrition a arat ca femeile care au  inclus in meniu carnea rosie au pierdut mai multe kilograme decat cele care nu au mancat acest aliment (chiar daca aportul caloric la cele doua grupe a fost similar). Proteinele te vor ajuta sa iti construiesti masa musculara, reusind astfel sa arzi mai multe calorii, pe termen lung.

2. Ouale
Poti manca linistita maxim 3 oua (cu galbenus sau fara) - nu iti vor afecta sanatatea si nu vor creste simtitor colesterolul, in schimb te vor ajuta sa iti reconturezi silueta. Proteinele din oua sunt creeaza satietate, asa ca vei manca mai putin in restul zilei, daca vei servi un ou dimineata la micul dejun!

3. Salata creata
Mult folosita ca garnitura, aceasta va trebui sa ocupe un loc important in farfuria si dieta ta! O ceasca de salata verde cruda contine numai 34 de calorii si 1,3 grame de fibre, dar si fier si calciu, foarte importante in nutritia ta! Pentru a diversifica, poti sa o inlocuiesti cu spanac crud, pentru aceleasi beneficii extraordinare.

4. Fulgii de ovaz
Ovazul reprezinta unul dintre alimentele cu cel mai mare indice de satieta. Mai mult, spre deosebire de alte tipuri de carbohidratii, ovazul se digera lent, deci nu iti influenteaza nivelul zaharului din sange. Include in meniul tau fulgi de ovaz, care au 5 grame de fibre pentru o portie, impreuna cu iaurt si fructe proaspete!

5. Lintea
Lintea, foarte bogata in proteine si fibre solubile, este responsabila pentru stabilizarea nivelului de zahar din sange, dar si pentru aplatizarea abdomenului. Daca mananci linte vei reusi sa te feresti de productia excesiva de insulina, care conduce la acumularea grasimilor in exces in zona abdominala.

6. Somonul salbatic
Pestele nu numai ca iti pastreaza inima sanatoasa, dar ajuta si la reducerea circumferintei taliei. Acizii grasi Omega-3 maresc imbunatatesc procesul de producere a insulinei, ajuta la fortificarea masei musculare si la reducerea grasimii abdominale. Si, cu cat ai mai multa masa musculara, cu atat vei arde mai multe calorii.

7. Merele
Un mar pe zi are o contributie semnificativa pentru dieta ta. Un studiu realizat de catre Penn State University a aratat faptul ca persoanele care au consumat acest fruct inainte de o masa principala au mancat mai putin ulterior. Merele sunt bogate in fibre (4-5 grame pe bucata) care cresc senzatia de satietate si antioxidanti.

8. Hrisca
Inlocuieste pastele obisnuite cu cele din hrisca si vei vedea cum dai jos kilogramele, fara niciun efort! Hrisca este bogata in fibre si proteine - nutrienti esentiali pentru crearea senzatiei de satietate. Hrisca se poate gati si simpla, precum orezul - o poti amesteca cu legume si suc de rosii.

9. Afinele
Toate fructele de padure sunt deosebit de bune, dar te sfatuiesc sa mizezi pe cele de culoare albastra - acestea au continutul cel mai bogat de antioxidanti si iti ofera si mai multe fibre (3,6 grame la o ceasca de fructe). Fibrele pot avea rolul de a preveni partial absorbtia grasimilor din alimentatie.

10. Untul de migdale
Untul de migdale este responsabil de diminuarea indicelui glicemic al painii, atunci cand le mananci impreuna, deci de regularizarea procesului de productie a insulinei. Incearca sa il folosesti la sanvisuri, amestecat cu iaurt natural, in locul untului clasic sau al celui de arahide!

11. Ardei iute rosu
Ai un motiv important de a-ti condimenta mancarea: iti vei creste semnificativ rata metabolismului! Capsaicina are un efect termogenic - ceea ce inseamna ca va determina corpul sa arda ma multe calorii. Mai mult de atat, mancand mai incet (din cauza condimentelor) vei avea ocazia sa constientizezi momentul in care se instaureaza satietatea, fara a manca suplimentar.

12. Iaurtul
Dieteticienii considera ca iaurtul natural reprezinta alimentul perfect, si pe buna dreptate: cu un raport perfect de carbohidrati, proteine si grasimi, iaurtul iti diminueaza senzatia de foame, pastrand constant nivelul de zahar din sange. Conform unui studiu realizat de catre Universitatea din Tennessee, persoanele cu o dieta saraca in calorii, care au consumat iaurt natural, au pierdut cu 61% mai multa grasime corporala (si cu 81% mai multa grasime din zona abdomenului) decat cele care au urmat numai dieta hipo-calorica, fara a consuma iaurt!

13. Quinoa
Una dintre cele mai simple modalitati de a tine in frau foamea este sa apelezi la aceasta cereala-minune! Bogata in fibre (5,2 grame la ceasca) si proteine, quinoa poate inlocui orezul si pastele, sau poate fi adaugata la salate!

14. Avocado
Nu se speria de continutul de grasimi al acestui fruct (29 de grame) - exact acesta ajuta la slabit! Grasimile monosaturate, sanatoase pentru inima, ajuta la cresterea senzatiei de satietate si reduc semnificativ aportul caloric, in restul zilei.

15. Uleiul de masline
Precum avocado, uleiul de masline are grasimi sanatoase, cu rolul de a creste senzatia de satietate si a controla apetitul. De asemenea, uleiul de masline are proprietati anti-inflamatorii si contine antioxidanti.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

carnea ouale salata creata lintea somonul salbatic merele hrisca quinoa
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1544 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021132 (s)