News Flash:

14 reguli care te vor transforma in nefumator

18 Noiembrie 2016
538 Vizualizari | 0 Comentarii
Fumatul este povara la care se înhama tot mai multi oameni în cautarea unui respiro efemer. Unii dintre ei au fost atat de afectati de acest viciu, încat au colapsat definitiv. În fapt, aceasta epidemie nociva se claseaza pe locul secund într-un top al cauzelor generatoare de moarte, la mica distanta de bolile cardiovasculare.

Iata ce trebuie sa faci:

1. Ia înghitituri de apa rece si mese scurte
Dupa ce se lasa de fumat, multi aleg sa bea apa cu paiul, gest care-i ajuta sa înlocuiasca ticul unui fumator. În acelasi timp, se recomanda servirea meselor scurte, slabe si sanatoase, pentru a nu lua în greutate. Luarea în greutate poate genera un alt stres interior, care va fi combatut tot prin fumat, asadar este bine sa-l evitam din start.

2. Noteaza pe foaie sau pe telefon recompensele
Imediat cum ai trecut de partea cealalta a baricadei, începe sa notezi avantajele vietii de nefumator, de îndata cum le observi. Aceasta lista poate include fie sentimentul de a detine controlul, economisirea banilor, corpul revigorat, senzatia de a mirosi bine etc. Atunci cand simti nevoia de a trage un fum, adu-ti aminte de aceasta lista si consult-o!

Ce se intampla in organism la 20 de minute dupa ce ai terminat de fumat ultima tigara

3. Spala-te des pe dinti!
Poate avantajul principal al trecerii de la o viata de fumator la una de nefumator este respiratia placuta. Fostul fumator se va simti confortabil în aceasta postura, iar spalatul pe dinti îl va ajuta sa elimine predispozitia de a aprinde o tigara.

4. Evita alcoolul!
Bautura este unul dintre cele mai obisnuite moduri care-i determina pe oameni sa revina la fumat. Alcoolul distruge auto-controlul, iar asta îti poate afecta angajamentul de a renunta. De asemenea, multi oameni asociaza actiunea de a bea cu fumatul, asa ca este posibil sa te impulsioneze sa-ti aprinzi o tigara.

5. Gaseste-ti propria zona de nefumatori!
Din fericire, datorita legii contra fumatului în spatii închise, nu mai este atat de greu sa gasesti un loc în care oamenii nu fumeaza. Cand intervine nevoia de a fuma, du-te undeva unde nu ai voie sa-ti aprinzi tigarea, spre exemplu la film, biblioteca, într-un magazine sau într-un restaurant. Cu cat locul îti distrage mai mult atentia, cu atat îti va fi mai usor sa eviti poftele.

6. Aminteste-ti motivele pentru care ai renuntat la fumat!
Fa o lista cu toate motivele pentru care te-ai lasat de fumat. Fa copii din ele si pune-le pe oriunde îti petreci timpul - în bucatarie, la birou, la oglinda din baie. Pune-le undeva unde sa fie usor sa le vezi, pentru a-ti aminti oriunde te duci. Unii fosti fumatori spun ca li s-a parut util sa puna poze cu familia si cei dragi, alaturi de motive.

Ce-ti face fumatul si ce se schimba cand te lasi

7. Fii activ în fiecare zi!
Exercitiul fizic este o distragere puternica de la pofte. Atunci cand corpul este activ, transmite substante naturale care îti îmbunatatesc starea si usureaza stresul. Mersul este cea mai usoara forma de exercitiu fizic pentru majoritatea oamenilor. Totusi, daca îti alegi activitati diferite, acest lucru te poate ajuta sa ramai motivat. Rezerva-ti timp pentru a fi activ fizic, în fiecare zi, în special în prima luna dupa ce ai renuntat la fumat.

8. Umple-ti agenda!
În primele saptamani de la renuntarea la acest obicei nociv, umple-ti zilele cu lucruri pe care vrei sau pe care trebuie sa le faci. Fa-ti planuri sa iei masa cu prietenii sau familia, si încearca sa stai cat mai departe de tentatiile fumatului. Cu cat esti mai ocupat, cu atat vei fi mai distras de la nevoia de a fuma.

9. Pune altceva în gura!
O parte din nevoia de a fuma este sa ai ceva în gura. În locul unei tigari, foloseste o guma de mestecat fara zahar, bomboane sau gustari sanatoase atunci cand simti nevoia de a aprinde o tigara. Asigura-te ca ai ceva cu tine tot timpul. Daca esti îngrijorat în privinta luarii în greutate, ramai la optiuni cu putine calorii.

10. Stabileste-ti un colac de salvare!
Roaga pe cineva sa fie acolo pentru tine atunci cand ai nevoie de sprijin. Cea mai buna alegere este un prieten, si el fost fumator. Dar oricine tine la tine si vrea sa renunti la fumat te poate ajuta atunci cand vremurile devin grele.

11. Limiteaza consumul de cafeina
Cafeina îi ajuta pe unii oameni sa înceapa ziua si îi mentine alerti atunci cand sunt obositi. Dar pe altii îi face sa se simta tensionati, nervosi si stresati. Întreruperea depedentei de nicotina poate creste aceste efecte. Asadar, ai grija la cafea!

12. Ai grija la indispozitii!
Emotiile negative - stresul, furia, frustrarea - sunt un alt motiv comun pentru care oamenii se întorc la fumat. Cu totii avem indispozitii, si sunt sanse sa le simti mai acut în primele saptamani dupa ce te-ai lasat. Gaseste modalitati de a te distrage. Întalneste-te cu prietenii sau fa altceva care sa te bucure cu adevarat.

13. Evita agitatorii!
Cu toate ca prietenii si familia ar trebui sa te sprijine, nu o fac întotdeauna. Unii oameni se pot simti amenintati de decizia ta de a te lasa de fumat. Ar putea chiar sa încerce sa submineze cele mai bune eforturi ale tale. Daca simti ca exista astfel de oameni în viata ta, evita-i. Daca asta nu se poate, stai la o discutie cu ei si explica-le de ce renuntarea este atat de importanta pentru tine. Solicita-le sprijinul!

14. Ai rabdare si ramai pe drumul tau!
Odata ce treci de primele 2 saptamani, esti pe drum catre o viata eliberata de dependenta de fumat. Dar fii pregatit în cazul în care eziti. Aminteste-ti: O scapare nu înseamna ca ai esuat. Doar ia în considerare ce a mers prost. Apoi gandeste-te la modalitati de a preveni ca aceeasi problema sa se întample din nou.

sursa:doctorulzilei.ro


fumatul viciu epidemie nociva
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1634 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021095 (s)