News Flash:

14 mituri legate de sanatate, demontate de specialisti

25 Iunie 2019
1057 Vizualizari | 0 Comentarii

Cu toate ne dorim un corp cat mai armonios, insa, din lipsa de timp si informare, apelam la tot felul de diete si trucuri care ni se par potrivite. In realitate, multe dintre ele nu ne sunt deloc potrivite, iar in unele cazuri chiar ne pot induce anumite afectiuni fara sa ne dam seama.

Si cu toate acestea, continuam cu presupusa dieta perfecta si trucurile care ne fac suple intr-un ritm cat mai scurt. Este foarte usor sa cazi intr-o oarecare capcana a perceptiei indusa de asa-zisele mituri care circula mai ales in mediul online si care iti promit „corpul perfect”. Asadar, iata o selectie a catorva mituri pe care specialistii le-au demontat si care te vor ajuta sa iti dai seama ce sa eviti si ce anume nu:

1. Carbunele activ este absolut necesar. Fie ca ne crezi sau nu, carbunele activ nu este atat de bun pe cat ai crede. Intr-adevar, are anumite proprietati de absortie a substantelor toxice din organism, insa, in acelasi timp, iti poate elimina nutrientii buni de care organismul tau are nevoie.

2. Indulcitorii artificili sunt mai buni decat cei naturali. Indulcitorii artificiali nu sunt atat de periculosi pe cat de mult se vorbeste despre ei, insa unii dintre nutritionisti ne avertizeaza asupra faptului ca nu ar trebui sa faci o obisnuinta din a-i consuma. O parte dintre indulcitorii artificiali sunt destul de mult procesati chimic, iar organismul oamenilor nu este obisnuit sa reactioneze la ei. In acelasi timp, pot cauza dureri de cap si chiar probleme de digestie. Nutritionistii recomanda sa folosesti drept indulcitor mierea, agave sau stevia.

3. Carbohidratii sunt inamicul numarul unu al dietei tale. Nu mai este un secret pentru nimeni faptul ca dietele care nu sunt bogate in gluten sunt o idee rea, dar nu toti carbohidratii sunt la fel. Carbohidratii care se gasesc in cerealele integrale contin fibre de care organismul tau are nevoie, pe cand cei care se regasesc in orezul alb sau painea alba sunt cei care iti provoaca diverse probleme de sanatate.

4. Laptele de migdale este mai bun decat laptele de vaca. Atunci cand compari laptele de migdale cu cel de vaca ajungi sa crezi ca cel dintai este potrivit dietei tale. O cana de lapte degresat are opt grame de proteine, iar cel de migdale are unul singur. Daca esti in cautarea unui sortiment de lapte potrivit pentru tine, poate ca cel de migdale nu este atat de bun pe cat s-ar parea. Si totusi, mai exista o varianta pe care o poti lua in considerare, si anume laptele de soia care are sapte grame de proteine intr-o singura cana.

5. Daca ai pofte inseamna ca ai un deficit nutritional. Este destul de greu sa ajungi la concluzia ca poftele alimentare pe care le ai sunt concomitente cu anumite probleme de nutritie. De cele mai multe ori, este doar o modalitate a oamenilor de a justifica poftele pe care le au. Unii spun ca pofta de ciocolata indica faptul ca ai nevoie de magneziu, insa sunt o gramada de alte alimente bogate in magneziu, precum semintele de dovleac sau tofu. Nutritionistii spun faptul ca poftele alimentare pe care le resimti la nivelul organismului sunt un semn al deshidratarii, so stay hidrated!

6. E o idee rea sa mananci dupa sase seara. Ai crede ca este unul dintre miturile cele mai discutate in randul femeilor care sunt in permanenta cautare de dieta perfecta. Corpul tau nu stie ca este ora sase seara sau chiar cinci dimineata cand te intorci din club. In realitate, corpul tau stie doar numarul de calorii pe care il consumi, asa ca, in loc sa te preocupe ora la care mananci, incearca sa mananci portii de mancare mai mici.

7. Te ingrasi daca mananci grasimi. De foarte mult timp se discuta faptul ca grasimile sunt un inamic al corpului tau, insa acum nutritionistii descopera o alta latura al acestui mit. Este important sa nu elimini in totalitate grasimile din dieta pe care o urmezi deoarece, cu ajutorul lor, procesul de absortie al anumitor vitamine este mult mai usor. Daca incerci sa scapi de cateva kilograme, nutritionistii sustin faptul ca dietele care nu includ grasimi nu sunt cele pe care ar trebui sa le urmezi daca vrei un plan pe termen lung in ceea ce priveste corpul tau. O parte din grasimile sanatoase pe care ar trebui sa le incluzi sunt uleiul de masline, pestele, avocado si nucile.

8. Unele tipuri de zahar sunt mai bune decat celelalte. Poate ca ne crezi sau nu, dar mierea si zaharul alb sunt acelasi lucru pentru organismul tau. O lingura de miere, sirop de artar si zahar alb au acelasi nivel de nutrienti pentru organismul tau. Organismul tau nu recunoaste diferenta dintre ele si, fie ca vorbim de zahar brun sau alb, miere sau alte tipuri de indulcitori, toate acestea contin glucoza.

9. Legumele congelate nu sunt atat de sanatoase precum cele proaspete. Legumele congelate au capatat o reputatie destul de proasta in ceea ce priveste includerea lor in diete. Uneori, legumele proaspete au mai multi nutrienti fata de cele congelate, ceea ce este de la sine inteles. Insa, odata cu expunerea la lumina soarelui si la oxigen, multe dintre legumele proaspete isi pierd din nutrienti. Un truc ar fi sa cumperi legumele proaspete atunci cand este sezonul lor, iar pe cele congelate cand nu sunt in sezon.

10. Sucurile iti detoxifica intregul organism. De ceva timp, conceptul de „detox' pierde teren in fata multor femei deoarece si-au dat seama ca in spatele acestuia s-ar afla doar o strategie de marketing. Totodata, pe cat de usor ar fi sa-ti prepari sucuri naturale, pe atat de tare iti provoaca anumite afectiuni. Printre afectiuni s-ar numara si infometarea. Cel mai eficient ar fi sa folosesti mecanisme naturale de detoxifiere precum hidratarea corespunzatoare cu apa, consumul unor portii echilibrate de mancare si, nu in ultimul rand, sa nu uitam de exercitiile fizice pe care ar trebui sa le faci in fiecare zi.

11. Glutenul nu este sanatos. Cele mai multe dintre noi nu trebuie sa evitam glutenul. Exista si exceptii de la regula, precum boala celiaca, una dintre bolile sistemice care afecteaza intregul organism. Desi multe persoane sustin faptul ca dietele care nu includ glutenul le fac sa se simta mai bine, expertii spun ca starea de bine se datoreaza altor factori, si nu dietei.

12. Trebuie sa bei opt pahare de apa pe zi. Iata ca specialistii au ajuns la concluzia ca cele opt pahare pe zi de care organismul tau are nevoie sunt in fapt un mit. Exista o gramada de alte variante prin care te poti hidrata pe parcursul unei zi, precum alte bauturi cum ar fi ceaiul, cafeaua sau consumul de fructe si legume. O varianta pentru a te asigura ca te-ai hidratat corespunzator este sa te uiti la culoarea pe care o are urina ta. Daca este de culoare pala, atunci esti in regula, insa daca se aseamana cu cea a unui suc de mere, ai nevoie de mai multe lichide.

13. Trebuie sa consumi sapte portii mici de mancare pe zi. Acest mit spune ca este mai bine sa mananci sapte portii de mancare mai mici decat sa mananci trei, iar acelea sa fie mai mari. Adevarul este ca acest lucru poate fi cu dus si intors. Fiecare organism este diferit, iar implicit acesta reactioneaza in mod diferit la dietele pe care le urmezi. Un sfat care vine din partea specialistilor este sa fii cumpatata atunci cand iti pregatesti mesele si sa nu sari peste niciuna!

14. Fiecare ar trebui sa-si masoare caloriile. Cand vine vorba de calorii, trebuie sa fii atenta atat la calitatea lor, cat si la cantitate. Expertii sunt de parere ca intregul sistem nutritional trebuie sa fie o prioritate pentru tine, si nu calcularea caloriilor. Este complet gresit sa crezi faptul ca ar conta doar calitatea sau cantitatea lor. Nu spunem ca ar trebui sa ignori complet acest aspect in ceea ce priveste scaderea in greutate, dar nu este singurul care iti asigura obiectivul pe care ti l-ai propus. sursa: elle.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

mituri sanatate mituri alimentatie
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2553 (s) | 23 queries | Mysql time :0.015322 (s)