News Flash:

14 carbohidrati buni care nu ingrasa

28 Iunie 2018
511 Vizualizari | 0 Comentarii
Broccoli

Ca sa nu-ti mai fie teama de carbohidrati trebuie sa ii cunosti pe cei care sunt buni si nu ingrasa. Pe acestia te poti baza chiar si atunci cand urmezi o cura de slabire, deoarece nu iti saboteaza dieta, dupa cum explica site-ul medical webmd.com.

1. Broccoli. O portie de 120 de grame, crud sau gatit, contine 6 grame de carbohidrati. Nu trebuie fiert pana devine pasta. Incerca sa-l frigi in tigaie, cu putin ulei de masline si apoi presara pe deasupra putin parmezan. O sa devina un fel preferat de mancare cat ai clipi din ochi.

2. Morcovi. O portie de 120 de grame, crud, contine 12 grame de carbohidrati. Daca nu-ti plac morcovii fierti, atunci consuma-i cruzi. Pe cei mici ii poti lasa intregi. Pe cei mai mari poti sa-i tai oblic pentru a obtine felii mai mari. Ii poti consuma cu un dressing din iaurt degresat, zeama de lamaie si marar proaspat.

3. Porumb. 120 de grame de boabe de porumb contin 30 de grame de carbohidrati. O cantitate destul de mare dar primesti la pachet si 4 grame de fibre care fac ca procesul de digestie sa se desfasoare mai lent. Porumbul copt la gratar nu prea are competitor vara. 

4. Cartofi dulci. 120 de grame, cubulete sau pasat, crud sau gatit, contin 27 de grame de carbohidrati. La fel ca morcovii, si aceasta leguma are un continut ridicat de fibre. De asemenea, mai contine potasiu, calciu si vitamina C. Poti sa-i feliezi, sa-i stropesti cu putin ulei de masline si sa-i coci la cuptor, ca garnitura sau gustare. Este un inlocuitor sanatos pentru cartofii prajiti.

5. Sfecla. 120 de grame, feliata sau cubulete, contin 13 grame de carbohidrati. Daca vrei sa reduci timpul de gatire, curata-le si taie-le in opt. Intinde-le intr-o tava si coacele timp de 20 de minute, la o temperatura de 210 grade. Dupa gatire, le poti adauga intr-o salata, cu rucola, nuci pecan si branza feta degresata.

6. Pastarnac. 120 de grame de pastarnac contin 23 de grame de carbohidrati. Desi continutul de carbohidrati este ridicat, aceasta delicatesa a toamnei contine si 6,5 grade de fibre la portie. Gateste-l la cuptor, impreuna cu cartofi, sfecla si morcovi si vei obtine un deliciu pentru ochi si pentru gura.

7. Varza de Bruxelles. 120 de grame de varza de Bruxelles, cruda sau gatita, contin 12 grame de carbohidrati. Alunga-ti amintirea urata despre varza de Bruxelles gatita prea mult si lipsita de gust. Asezoneaz-o cu ulei de masline, sare si piper si gateste-o la cuptor la 250 de grade, timp de 20 de minute si apoi stropeste-o cu otet balsamic.

8. Zucchini. 120 de grame de zucchini (dovlecei) contin 3,5 grame de carbohidrati. Poate fi consumat crud, feliat subtire, alaturi de rondele de telina si castravete, impreuna cu un sos pe baza de iaurt. Daca vrei sa incerci ceva nou, feliaza-i cu un cutit spiralat si poti obtine taietei de zucchini in loc de paste fainoase.

9. Dovleac. 120 de grame de dovleac gatit contin 21 de grame de carbohidrati. Este si o sursa importanta de vitamina C si contine 6,6 grame de fibre. Poate si taiat cubulete si copt timp de 30 de minute, la 200 de grade Celsius. Este o garnitura excelenta sau o umplutura foarte buna pentru taco. O alta metoda de a-l gati este sa-l tai in jumatati si sa-l bagi la cuptor timp de 80 de minute, la 170 de grade Celsius sau pana cand poate fi razuit cu furculita.

10. Dovleac placintar. O portie de 120 de grame de placintat gatit contine 30 de grame de carbohidrati. Este o cantitate mare de carbohidrati dar in balanta ai si 9 grame de fibre. Daca introduci dovleacul in cuptorul cu microunde timp de un minut va fi mai usor de taiat in jumatati. Pune cateva linguri de suc de portocale in fiecare jumatate si apoi gateste-le timp de 30-45 de minute la cuptor. La final adauga scortisoara si nucsoara. 

11. Spanac. 240 de grame de spanac crud contin 2 grame de carbohidrati. Carbohidratii aproape ca nu exista, in schimb contine foarte multi nutrienti. Il poti sota, proaspat sau congelat, impreuna cu usturoi si ulei de masline si vei obtine o garnitura care merge cu orice fel principal.
Poate fi folosit in salate sau in omlete sau mancaruri gatite.

12. Naut. 120 de grame de naut gatit contin 45 de grame de carbohidrati. Nautul este o sursa importanta de proteine si fibre. Poate fi folosit in salate, supe sau in mancaruri indiene condimentate. Sau poti sa faci un hummus delicios daca il pui in blender, alaturi de ulei de masline, zeama de lamaie, usturoi si tahina (pasta obtinuta din semintele de susan). Este un fel de mancare excelent, impreuna cu o lipie, cu chipsuri din legume sau chiar cu legume crude.

13. Ardei gras rosu. 120 de grame de ardei gras rosu, crud sau gatit, contin 9 grame de carbohidrati. Pot fi consumati cruzi, alaturi de un sos sau alaturi de alte legume trase la tigaie. Pot fi copti pe flacara sau la cuptor sau pot fi umpluti cu fasole, orez, carne sau orice alte umplutura ti se pare potrivita. Se coc timp de 35 de minute, la 200 de grade Celsius.

14. Fasole alba. 120 de grame de fasole alba, gatita, contin 47 de grame de carbohidrati. Poate fi consumata intr-o salata simpla, cu carne de pui, castravete, ceapa, ulei si zeama de lamaie. Fasolea trebuie inmuiata in apa peste noapte, inainte de a fi gatita. sursa: eva.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

dieta ingrasare carbohidrati
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1524 (s) | 34 queries | Mysql time :0.025498 (s)