News Flash:

14 alimente care imbunatatesc digestia

10 Ianuarie 2012
3266 Vizualizari | 0 Comentarii

Procesele digestive s-au adaptat schimbarilor alimentare care au survenit pe parcursul timpului. Aceste procese trebuie sa fie cat mai alerte pentru a facilita maxima asimilare a substantelor hranitoare.

Cauzele unei proaste digestii sunt: mancatul tarziu, cand procesele digestive nu mai functioneaza si mancatul nu mai pica bine, excesul de mancare si de bautura, mai ales de lichide care dilueaza secretiile gastrice, stresul care poate afecta procesul digestive; masticatia deficitara este si ea o cauza importanta pentru ca masticatia ajuta procesul digestiv. Iata cateva alimente care imbunatatesc digestia:

1. Painea integrala
Este un carbohidrat cu fibresolubile ce pot marii volumul bolului si usureaza tranzitul intestinal. Este eficienta pentru cei care sufera de sindromul colonului iritabil, de hemoroizi sau constipatie.

2. Mere
Acesta contine sorbitol - un indulcitor natural care are proprietati laxative si fibre solubile. Marul ajuta la scaderea nivelului colesterolului si la tratamentul calculilor biliari.

3. Smochine.
Sunt bogate in fier, potasiu, calciu mai ales camd sunt uscate, ele contin si laxative naturale usoare ce inlesnesc si maresc frecventa de eliminare. Este util pentru cei care sufera de constipatie si diverticulita.

4. Tonul
Este bogat in acizi grasi Omega 3 pe care ii contine in cantitate mare, ei reduc inflamatiile intestinale. Sunt foarte utile la ameliorarea simptomelor unor afectiuni precum diverticulita si boala lui Crohn.

5. Cereale integrale
Ele constituie cea mai importanta sursa de fibre insolubile, pe langa numeroasele vitamine si proteine continute. Sunt utile pentru cei care sufera de constipatie, diverticulita, hemoroizi si calcului biliari. Trebuie consumate cu o cantitate considerabila de apa.

6. Pere
Are propietati asemanatoare cu marul, produce o cantitate mare de fibre solubile si sorbitol, cu un efect laxativ natural. Cei care au un nivel ridicat de colesterol au nevoie de ea, si mai ajuta la favorizarea mobilitatii intestinale.

7. Ghimbirul.
Balsamurile si uleiurile volatile de ghimbir poseda multiple proprietati. Ele sunt utile pentru calmarea greturilor, ametelilor, in special la cele matinale din perioada sarcinii, si sunt eficiente in tratarea gastritei si a duodenitei.

8. Cirese
Ea contine hidroxifenilsatina, care este o substanta naturala cu un usor efect laxativ, ce inlesneste mobilitatea colonului, in plus, contine betacaroten, calciu, potasiu si seleniu. Este utila pentru tratarea naturala a cazurilor de constipatie.

9. Banane
Ea contine magneziu si o mare cantitate de potasiu, care este capabil sa echilibreze electrolitii dupa diaree. Este buna pentru tratarea colonului iritabil.

10. Morcovul.
El contine betacaroten care este benefic la reglarea tesuturilor deteriorate ale invelisului stomacal , se obisnuieste a se folosi la tratarea ulcerului peptic.

11. Caise
Este o sursa de sorbitol, un zahar absorbit lent de peretii tubului digestiv, care are efecte de calmare a constiapatiei.

12. Laptele de soia
Este un bun inlocuitor al laptelui de vaca, pentru cei ce au o intoleranta la lactoza.

13. Pastravul.
Este o bogata sursa de proteione, vitamine, calciu, si este usor de digerat.

14. Fructele uscate.
Contin o concentratie de elemente sanatoase ce protejaza organismul, marind speranta de viata. Ele aduc energie prin aportul de vitamine E, A , B1 si B2, si minerale. Au un continut inalt de fibre vegetale care favorizeaza tranziutl intestinal si ajuta la prevenirea cancerului de colon.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

painea integrala mere smochine tonul cereale integrale pere ghimbirul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1699 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021019 (s)