News Flash:

13 alimente care va incalzesc pe timp de iarna

21 Decembrie 2010
2767 Vizualizari | 0 Comentarii
O mancare mai condimentata ridica cu cateva grade temperatura corpului
Dieta optima de iarna trebuie sa includa un numar scazut de calorii si un continut ridicat de vitamine, minerale si antioxidanti, care sa ajute sistemul imunitar sa ne tina departe bolile iernii. O mare parte dintre alimentele de origine animala se incadreaza in categoria alimentelor care "incalzesc" organismul: pestele, puiul, vita, mielul, vanatul ar fi optiuni destul de bune pentru anotimpul friguros, dar, totodata, astfel de alimente contribuie la cresterea in greutate. Din acest motiv, specialistii recomanda ca altenative fructele, legumele, cerealele integrale, ierburile si contimentele, nucile si semintele.


Pentru a sustine organismul in procesul de adaptare cu temperaturile scazute, adaugati in dieta urmatoarele alimente:

1. Seminte de susan: albe sau negre ridica temperatura organismului dupa digestie.
2. Usturoi: acesta nu este eficient doar datorita proprietatii sale de a reduce nivelul colesterolului, ci contribuie si la cresterea temperaturii organismului. In cazul bolnavilor de bronsita si astm, sezonul de iarna favorizeaza intensificarea simptomelor; inlocuirea unei cine bogate cu o supa usoara cu multe legume si usturoi, poate aduce nenumarate beneficii starii de bine.
3. Ginger (ghimbir): poate fi introdus in supe sau servit alaturi de legume fierte.
4. Scortisoara: se poate adauga la preparate cu orez sau sosuri.
5. Ceapa: se poate adauga in supa, altaturi de curry.
6. Seminte de chimion: pot fi utilizate ca aroma in preparatele care contin legume verzi sau pur si simplu in clatite.
7. Fenicul: are efect colagog si coleretic, rol digestiv dupa mese.
8. Migdale: se recomanda a se consuma 10 migdale inmuiate in apa sau lapte in fiecare dimineata.
9. Seminte de dovleac: pot fi consumate ca atare, crude sau in sosuri.
10. Arahide: desi ofera multe beneficii, se recomanda evitarea consumului in exces - care poate favoriza balonarea.
11. Mierea: poate fi utilizata pe post de indulcitor. Un avantaj al acestui produs il constituie continutul bogat de vitamine.
12. Sofran: se poate adauga in lapte.
13. Piperul: stimuleaza circulatia sanguina si creste temperatura corpului.


sistemul imunitar usturoi ginger scortisoara ceapa fenicul migdale
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1681 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020490 (s)