News Flash:

13 alimente care te ajuta sa slabesti. Efectul lor a fost demonstrate stiintific

26 Septembrie 2011
3237 Vizualizari | 0 Comentarii

Daca te numeri printre cei care isi doresc sa scape de cateva kilograme, probabil stii deja ca anumite alimente sunt mai indicate in acest scop decat altele. Iata cateva alimente care te ajuta sa slabesti, ale caror efecte au fost demonstrate stiintific, potrivit Good Housekeeping:

1. Ouale
Ouale, care sunt bogate in proteine (si inca unele de cea mai buna calitate), te ajuta sa te simti satul mai mult timp. Un studiu realizat pe 30 de femei supraponderale si obeze a aratat ca cele care au mancat la micul dejun doua oua jumari (cu doua felii de paine prajita si un fruct) au ingerat mai putina mancare in urmatoarele 36 de ore decat cele care au sarit peste oua si au mancat chifla in loc de paine prajita (evident, au consumat acelasi numar de calorii, dar din alte alimente). 

Proteinele pot, de asemenea, sa previna cresterea glicemiei, care poate duce la aparitia de pofte alimentare. 

2. Fasolea
Colecistochinina este un hormon de care probabil nu ai auzit, dar care suprima apetitul. Iar unul din modurile in care poti determina secretarea unei cantitati mai mari de colecistochinina este sa mananci fasole. 

Un studiu realizat cu ajutorul mai multor subiecti de gen masculin a demonstrat ca nivelul acestui hormon era de doua ori mai mare dupa o masa care a continut si fasole, comparativ cu una saraca in fibre, care a continut orez si lapte. 

In plus, fasolea poate sa determine scaderea colesterolului si ajuta la mentinerea cat mai constanta a glicemiei, astfel ca poti tine foamea la distanta mai mult timp. 

3. Salatele
O alta cercetare, realizata pe 42 de femei, a aratat ca cele care au mancat o salata mare, cu continut caloric redus (au sarit peste sos) au mancat cu 12% mai putine paste la felul doi, comparativ cu cele care nu au consumat salata la inceput. Pastele le-au fost puse la discretie, nu o cantitate anume. 

In plus, cei care consuma cel putin o salata pe zi au cantitati mai mari din vitaminele C si E, din acid folic, licopen si carotenoide - toate luptand cu bolile - decat cei care nu adauga o salata la meniul zilnic. 

4. Ceaiul verde
Antioxidantii numiti catechine, care se gasesc in ceaiul verde, ajuta la accelerarea metabolismului (si a arderilor, implicit). Intr-un studiu japonez, cu 35 de barbati, s-a aratat ca acest ceai a dus la o scadere in greutate si stimularea metabolismului. In plus, s-a demonstrat ca reduce si nivelul colesterolului "rau" (LDL). 

5. Perele
Acestea sunt bogate in fibre, o para de marime medie continand circa 6 grame de fibre, astfel ca te ajuta sa te simti satul mai mult timp. Merele sunt pe locul doi la nivelul de fibre, cu doar 3 grame la un fruct mediu. 

In urma unui studiu brazilian, care a durat 12 saptamani, s-a observat ca femeile supraponderale care au mancat trei pere mici pe zi, sau mere, au slabit mai mult decat cele care au avut acelasi regim, dar care au mancat trei prajiturele din ovaz in loc de fructe. 

6. Supa de pui
O cana cu supa de pui este la fel de satioasa ca o bucata de pui - aceasta este concluzia unui studiu realizat la Universitatea Purdue. Chiar si cea mai simpla supa de pui iti potoleste foamea deoarece creierul o percepe ca fiind satioasa. 

7. Carnea slaba de vita
Femeile supraponderale, de varsta mijlocie, care au participat la un studiu si care au consumat circa 280 de grame de carne slaba de vita zilnic, in cadrul unei diete destul de severe, de circa 1.700 de calorii pe zi, au pierdut in greutate mai mult (si au dat jos mai multa grasime, dar mai putina masa musculara) decat altele care au consumat acelasi numar de calorii, dar mai putine proteine. Cele care au mancat carne de vita au avut de asemenea si mai putine accese de foame. 

8. Uleiul de masline
Un studiu australian a aratat ca femeile care au consumat la micul dejun cereale cu circa 13 mililitri de ulei de masline si lapte cu continut redus de grasime, au avut parte de o accelerare a metabolismului, comparativ cu cele care au mancat smantana in loc de ulei. Poti adauga acest ulei si la salate sau alte produse si are acelasi efect, nu trebuie neaparat la cereale. 

9. Grapefruitul
Cei care au mancat o jumatate de grapefruit inainte de fiecare masa sau au baut sucul de la acestea de trei ori pe zi au slabit aproape un kilogram si jumatate in 12 saptamani, comparativ cu cei care nu au consumat acest fruct, conform unui alt studiu. 

10. Scortisoara
Putina scortisoara consumata in fiecare zi ajuta la atenuarea cresterilor nivelului de insulina, care te fac sa simti foame. In plus, tot conform unei cercetari, doar un sfert de lingurita de scortisoara consumata pe zi scade glicemia, colesterolul si nivelul trigliceridelor la persoanele cu diabet de tip 2. 

11. Nucile, arahidele
Acestea sunt destul de bogate din punct de vedere caloric, o mana de arahide continand, spre exemplu, circa 165 de calorii. Insa, cercetarile au aratat ca cei care iau cate o gustare constand in nuci sau alune tind sa fie mai slabi decat cei care sar peste aceste alimente. In plus, nucile contin acizi grasi omega-3, foarte buni pentru sanatate. 

12. Cerealele integrale
Dupa cum arata un alt studiu, voluntarii care au consumat cereale integrale la micul dejun au mancat apoi mai putin decat cei care au consumat cereale cu un continut mai mic de fibre (mai procesate). 

13. Ardeiul iute
In urma unui studiu realizat in Japonia s-a ajuns la concluzia ca femeile care au mancat la micul dejun ardei iute au consumat la pranz mai putina mancare decat mancau in mod normal. Ingredientul magic pare a fi capsaicina, care ajuta la suprimarea apetitului.  
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

ouale fasolea salatele ceaiul verde perele grapefruitul scortisoara
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1828 (s) | 34 queries | Mysql time :0.017092 (s)