News Flash:

12 tipuri de alimente care accentueaza stresul

4 Octombrie 2011
2430 Vizualizari | 0 Comentarii

Societatea moderna ne ofera foarte multe avantaje, lucruri de care nu ne putem lipsi, insa tot ea este si sursa de stres. Factorii de stres sunt foarte variabili. Pot fi de ordin psihic (conflicte, nemultumiri profesionale sau familiale, oboseala, etc.), de ordin socio-culturalsau de ordin fizic (durerea, starile infectioase, etc.). 

Primul raspuns la stres este reactia de alarma, denumita adesea reactia "lupta sau fugi". Aceasta este declansata de anumite reactii din creier, care determina glanda pituitara (ce dirijeaza intregul sistem hormonal al organismului) sa trimita catre glandele suprarenale mesaje chimice prin care ii comunica sa secrete adrenalina sau alti hormoni ai stresului. De asemenea, exista anumite alimente si bauturi care stimuleaza puternic organismul, devenind in felul acesta cauze directe ale stresului. Iata cateva alimente care accentueaza stresul:

1. Alimentele bogate in cofeina.
Aceasta se gaseste in cafea, ceai, ciocolata, cola etc. Cofeina determina producerea de adrenalina si in felul acesta duce la cresterea nivelului de stres. Persoanele dependente de cofeina isi extenueaza glandele suprarenale, cele care produc hormonii stresului. Acesti hormoni ai stresului influenteaza metabolismul. In consecinta, pe termen lung, cofeina determina cresterea in greutate, mai ales daca este asociata cu un regim alimentar nesanatos. Consumul excesiv de cofeina are acelasi efect ca si stresul prelungit.

2. Bauturile alcoolice
Alcoolul este o cauza majora a stresului. Culmea ironiei este tocmai faptul ca multi oameni se apuca de baut pentru a combate stresul. Daca insa alcoolul este asociat cu stresul, combinatia este fatala. Alcoolul stimuleaza secretia de adrenalina, ceea ce duce la aparitia unor probleme precum tensiunea nervoasa, irascibilitatea si insomnia. Excesul de alcool duce la cresterea depozitelor de grasime din zona inimii si slabeste functia imunitara. De asemenea, alcoolul micsoreaza capacitatea ficatului de a elimina toxinele din organism. In conditii de stres, organismul produce o serie de toxine. Daca aceste toxine nu sunt filtrate de ficat, ele continua sa circule prin organism, provocand daune majore.

3. Dulciurile
Zaharul nu contine substante nutritive esentiale. El furnizeaza o crestere brusca de energie in organism, care este posibil sa duca la extenuarea glandelor suprarenale. Acest lucru poate duce la irascibilitate, o slaba capacitate de concentrare si depresie. Consumul ridicat de zahar reprezinta o povara serioasa pentru pancreas, fapt ce mareste riscul aparitiei diabetului.

4. Alimentele sarate
Sarea creste tensiunea, epuizeaza glandele suprarenale si induce instabilitatea emotionala. Folositi un inlocuitor al sarii care sa contina potasiu, in loc de sodiu. Evitati alimentele gata preparate, cu un continut ridicat de sare, precum sunca, muraturile, carnatii etc.

5. Alimente grase
Evitati consumul de alimente bogate in grasimi saturate, cum ar fi produsele de origine animala, produsele lactate, alimentele prajite si cele din meniurile de fast-food. Grasimile supun sistemul cardiovascular la un stres inutil.

6. Laptele de vaca si produsele lactate
Acestea streseaza organismul prin substantele pe care le contin, de exemplu, proteina numita caseina, care este foarte greu de digerat si poate declansa reactii alergice. 

7. Carnea rosie
Carnea rosie, care are un continut ridicat de proteine, sporeste concentratia de dopamina si norepinefrina din creier, ambele substante fiind asociate cu starea de anxietate si de stres. 

8. Alimentele gata preparate si rafinate
Intre acestea amintim painea alba si faina rafinata, care supun la stres organismul ca urmare a faptului ca sunt sarace in substante nutritive, continand din abundenta calorii inutile. In plus, pentru a digera alimentele rafinate, organismul dumneavoastra trebuie sa-si foloseasca propriile vitamine si minerale, adica sa isi consume rezervele. Alimente pe baza de faina alba sunt prajiturile, biscuitii, painea si produsele de patiserie. 

9. Margarina si alte uleiuri vegetale procesate.
Acestea au un continut foarte ridicat de acizi grasi trans, iar o dieta care abunda in acesti acizi poate avea un efect negativ asupra colesterolului, crescand riscul afectiunilor cardiace. In acelasi timp, aceste produse blocheaza asimilarea de catre organism a acizilor grasi esentiali, benefici pentru sanatate. 

10. Alimente condimentate
Condimentele contin uleiuri volatile, care au capacitatea de a irita mucoasa stomacului. Este mai bine sa evitati sa consumati curry, ardei iuti si carnati foarte picanti, prezenti in bucataria mexicana si indiana, precum si unele bauturi. Un meniu cu curry sau chilli, continand un amestec de condimente foarte picante, are capacitatea de a perfora, la propriu, mucoasa gastrica. 

11. Aditivii alimentari, conservantii si alte substante chimice.
Aditivii alimentari provoaca un stres enorm organismului, deoarece acesta este nevoit sa lucreze din greu pentru a le face fata; rezulta ca energia si substantele nutritive atat de valoroase sunt irosite, in loc sa fie folosite in mod profitabil, de exemplu, la intarirea sistemului imunitar.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

stres bauturile alcoolice dulciurile alimentele sarate carnea rosie
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1788 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020489 (s)