News Flash:

11 fructe care iti ajuta organismul iarna

13 Decembrie 2011
2302 Vizualizari | 0 Comentarii

Iarna nu exista o varietate atat de mare de fructe ca vara, insa fructele care se gasesc in sezonul rece sunt pline de vitamine si foarte hranitoare. Iata cateva fructe care iti ajuta organismul iarna, potrivit Ele:

1. Portocale rosii 
Sunt potrivite pentru salatele de iarna, deserturi si bauturi. Portocalele rosii sunt bogate in vitamina C si in fibre.  

2. Castane 
Sunt fructe de sezon in perioada octombrie-decembrie, cu un continut important de vitamina C. Castanele se folosesc in diverse preparate. 

3. Curmale 
Constituie o sursa importanta de fibre si vitamina C. In general, curmalele se folosesc in dulceturi, prajituri, checuri, salate, dar si in diverse bauturi festive. 

4. Afine 
Sunt benefice pentru colesterolul bun (HDL), previn infectiile si aduc un aport de vitamina C. Atractive si gustoase, afinele sunt folosite cu succes in deserturi si bauturi, inclusiv in preparate festive, potrivite pentru sarbatorile de iarna. 

5. Grepfrut 
Grepfrutul contine acid folic, fibre si vitamina C. Grepfrutul poate fi folosit cu peste, in sos salsa sau in salate de verdeata. Grepfrutul este un fruct care rezista bine, putand fi depozitat in jur de 10 zile la temperatura camerei sau 2 saptamani in frigider. 

6. Kiwi 
Contine vitamina C si fibre. Pe langa bauturi si salate de fructe, kiwi poate fi folosit in mancarurile cu carne. 

7. Fructul pasiunii 
Foloseste fructul pasiunii in bauturi, supe, deserturi cremoase etc. Contine vitamina A si C. 

8. Pomelo 
Contine acid folic, fibre si vitamina C. Foloseste acest fruct la preparatele cu peste si in salatele de fructe. 

9. Alune, migdale, caju, fistic 
Mananca in iarna fructe oleaginoase. Acestea sunt bogate in fibre, vitamina E, selenium, Omega 3, acid folic, zinc, fosfor, seleniu etc. Este bine sa consumi aceste fructe in stare naturala. Poti consuma alune, migdale, caju, fistic, alune de padure, seminte de pin si altele. Acizii grasi din alune curata arterele de sange, reduc colesterolul si riscul afectiunilor cardiace. 

10. Pere 
Deserturile din pere sunt un adevarat rasfat in zilele friguroase de iarna. Miezul se oxideaza usor, de aceea trebuie stropit cu suc de lamaie. Poti face tarte de pere, salate, sucuri de fructe sau le poti servi alaturi de un platou de branza. Perele constituie o sursa importanta de vitamina C si fibre. 

11. Struguri 
Sunt  specifici nu numai sezonului de toamna. La mesele festive, de sarbatori, poti servi la desert un platou cu branzeturi insotite de nuci si boabe de struguri. Acestia sunt o sursa excelenta de vitamina C si antioxidanti.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

portocale rosii castane curmale afine grepfrut kiwi fructul pasiunii
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1634 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020447 (s)