News Flash:

11 cifre importante in sanatate

27 Februarie 2011
3379 Vizualizari | 0 Comentarii

Odihna, alimentatie echilibrata, sport, relaxare, buna dispozitie, cam acestea sunt secretele unui regim de viata sanatos. Pentru a ajunge la o varsta inaintata, cat mai sanatos, trebuie sa inveti sa recunosti necesitatile trupului si sa incerci sa le respecti. Iata de ce ai nevoie:

1. Iti trebuie 2 grame de colesterol in litrul de sange: acesta este pragul pe care nu trebuie sa il depasesti daca vrei sa eviti infarctul si alte probleme de inima. Inlocuieste carnea rosie cu cea de pasare sau peste si renunta la mezeluri, sosuri sau margarina. Mananca fructe si legume la toate mesele, produse lactate si cereale.

2. Fa dragoste de cel putin 2 ori pe saptamana: specialistii apreciaza ca o activitate sexuala sustinuta franeaza imbatranirea, stimuland sistemul cardiovascular si intarind imunitatea.

3. Organismul are nevoie de 2-3 minute de relaxare pe ora pentru a scadea nivelul adrenalinei din corp care, sub efectul stresului, limiteaza actiunea sistemului imunitar, facand organismul mai vulnerabil la infectii. Aseaza-te, lasa capul pe brate, inchide ochii, respira profund si gandeste-te la ceva frumos si relaxant. Poti incerca si cateva exercitii de gimnastica sau poti asculta o melodie placuta care, cu siguranta, te vor scapa de tensiune.

4. 3 minute de spalat pe dinti dupa fiecare masa. Spala-te pe dinti cu o periuta buna, pe care schimb-o obligatoriu o data la 3 luni sau de fiecare data dupa ce ai trecut printr-o boala.

5. Minimum 8 pahare de apa pe zi: atat pentru o silueta de invidiat cat si pentru un organism sanatos si detoxifiat.

6. Odihna este foarte importanta. 7-8 ore de somn pe noapte sunt suficiente. Studiile recente arata ca persoanele care dorm mai mult de 8 ore pe noapte prezinta un risc mai mare de moarte prematura decat celelalte persoane.

7. Nu lasa sa treaca nicio zi fara ras. 9-10 minute de ras pe zit e ajuta sa ai o inima mai puternica, o mai buna oxigenare a sangelui, elimina oboseala sau depresia, stimuland in acelasi timp si sistemul imunitar.

8. 10-15 minute de tandrete pe zi: imbratisari, mangaieri, strangeri de mana. Vorbele tandre si atingerile usoare fac sa explodeze hormonii bucuriei, relaxeaza, destind, creeaza o buna dispozitie.

9. O tensiune arteriala intre 12/8 si 14/9: o tensiune arteriala prea mult timp ridicata sau coborata reprezinta o amenintare pentru organism. Pentru a o stapani, controleaza-ti consumul de sare, renunta la mezeluri, la biscuiti si aperitive sarate. Este recomandat sa practici exercitii fizice regulate, sa mananci cat mai multe fructe si legume si sa renunti la fumat.

10. Controleaza-ti permanent greutatea. Indicele de masa corporala (IMC) trebuie sa fie cuprins intre 18,5 si 25: excesul de kilograme reprezinta un factor de risc cardiovascular, de afectiuni respiratorii, de diabet. Indicele de masa corporala permite stabilirea exacta a cantitatii de grasime din organism si depistarea unui exces de kilograme.

Cercetatorii au cazut de-acord asupra greutatii ideale. Vezi daca te incadrezi in standard 

Daca IMC-ul tau este mai mic de 18,5 se considera ca esti prea slab. Intre 18,5-25 ai o greutate normala, iar daca IMC-ul se situeaza intre 25-30, trebuie sa pierzi cateva kilograme, pentru ca se considera ca ai o greutate peste limita normala. Peste 30 este semnalata obezitatea.

11. Minimum 30 de minute de activitate fizica pe zi: daca nu esti adeptul salilor de sport, plimba-te intr-un ritm sustinut, renunta la autobuz sau metrou, evita scarile rulante, liful, danseaza mai mult si rezultatele vor aparea rapid, cu sigurata.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1639 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013727 (s)