News Flash:

11 alimente pe placul creierului

26 Iunie 2011
2971 Vizualizari | 0 Comentarii

Sanatatea creierului nostru depinde de ceea ce punem in farfurie: unele ii sunt prielnice, altele ii dauneaza. Iata cateva alimente pe placul creierului, potrivit dieteticianului francez Ca­therine Chegrani-Conan:

1. Fructele si legumele proaspete.
Cu cat varietatea de culori din farfurie este mai mare, cu atat mai bine. Legumele si fructele proaspete sunt un adevarat rezervor de vitamine, iar cele portocalii si rosii contin beta­caroten, un pigment care se tran­sforma in vitamina A, un antioxidant care ucide ra­dicalii liberi. Fructele si legumele proaspete, consumate zilnic combat oboseala si stresul.

2. Uleiurile vegetale.
Sunt bogate in aminoacizi, omega-3 si in vitamina E, care ne protejeaza creierul si neutralizeaza radicalii liberi. Uleiurile de rapita, de masline, de samburi de struguri si de nuca sunt cele mai indicate.

Fereste-te de grasimile saturate (cele de origine animala), acestea sunt principalii dusmani nu numai ai creierului, ci si ai intregului orga­nism. Iar cand sunt prelucrate si inglobate in diferite alimente, mai ales la scara industriale, sunt ade­varate otravuri, care ucid lent si sigur. Consumul acestor grasimi trebuie evitat sau macar limitat. 

3. Cerealele integrale.
Produsele din cereale integrale sunt bogate in vitamine din grupul B, fier si zinc, exact de ceea ce are nevoie creierul. Painea integrala, orezul, ce­rea­lele pentru micul dejun, pastele din cereale sunt cele mai frecvent con­sumate.

Evitati insa bis­cuitii si alte produse de patiserie fa­bri­cati industrial, pentru ca acestea con­tin grasimi saturate, care sunt cei mai mari inamici ai memoriei.

4. Fructele uscate si cele in coaja lemnoasa
Sunt bogate in minerale, in special zinc. Fructele uscate, alunele, migdalele, nucile si alte oleaginoase sunt perfecte pentru neuron.

5. Pestele gras.
Este principalul furnizor de omega-3, cel mai important pentru memorie. Sardinele, macroul, somonul si heringul sunt cele mai bune surse si ar trebui consumate saptamanal.

6. Organele.
Sunt bogate in fier, element care faciliteaza transportul oxi­genului catre creier, favorizand astfel memoria si concentrarea. Cele mai bune sunt organele de vita.

7. Ciocolata.
Creierului ii place glucoza, iar ciocolata neagra cu minim 70% cacao este sursa perfecta. In plus, ciocolata neagra este bogata in teobromina si teofilina, doua substante care stimuleaza creierul si au efect antistres.

8. Ceaiul verde.
Ceaiul verde este un antioxidant puternic. Consumat cu moderatie intretine starea de vigilenta, mareste puterea de concentrare si de memorare.

9. Gurana
Are reputatia ca intretine vivacitatea, fiind un stimulent puternic al sistemului nervos. Combate de asemenea oboseala si stresul.

10. Mierea si produsele apicole.
Mierea, propolisul sau laptisorul de matca sunt surse bogate de minerale, vitamine si antioxidanti, care „hra­nesc, sustin si protejeaza creierul. Creeaza starea de bine si creste puterea de concentrare. 

11. Rozmarinul.
Adaugand putin rozmarin in mancare sau consumand aceasta planta sub forma de ceai, flavonoidele pe care le contine vor favoriza circulatia sanguina la nivelul creierului si vor stimula atentia si memoria.

 

 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

sanatatea creierului uleiurile vegetale cerealele integrale gurana
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1416 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014671 (s)