News Flash:

10 trucuri pentru a arde calorii

29 Aprilie 2011
4148 Vizualizari | 0 Comentarii

Cu cat metabolismul este mai activ, cu atat se ard mai multe calorii si pierzi mai usor surplusul de kilograme. Iata cateva trucuri pentru a arde calorii, potrivit nutritionistilor:

1. Fara diete ce infometeaza
Dietele care supun stomacul si creierul la cazne deregleaza metabolismul. Dieta prin infometare incetineste metabolismul, iar organismul ajunge sa stocheze energia pentru "zile negre". 

"Organismul se invata cu cat ii dai, invata sa traiasca si cu 900 de calorii. Asta nu inseamna ca se pierd si kilogramele", explica specialistul in nutritie Corina Zugravu, in Evenimentul Zilei. Dietele restrictive pe termen lung "taie" din muschi. 

Sfatul nutritionistilor nu e sa mancati mai putin, ci mai sanatos, alegand alimente consistente in detrimentul celor "bogate" in calorii goale (gen pateuri, dulciuri). 

2. Bazati-va pe proteinele din carne, lapte, branza, oua
Organismul are nevoie de proteine pentru a construi muschi. Specialistii recomanda 1 gram de proteine/ kilogram, ceea ce inseamna ca o persoana care are 70 de kilograme va avea nevoie de 70 de grame de proteine pe zi: o friptura de porc slaba, un ou fiert, un pahar cu lapte si o felie de branza slaba de vaci. Alte alimente bogate in proteine sunt nucile, alunele, migdalele, soia si ciupercile. 

"Nutrientii, adica proteinele, glucidele si lipidele, ne aduc calorii, dar si consuma calorii, la randul lor. Pentru a metaboliza proteinele (mestecat, digestie, absorbtie), organismul arde cele mai multe calorii. Practic, ce consumi, cheltuiesti", spune nutritionistul.

3. Alimente organice
Cercetatorii canadieni au demonstrat ca o dieta bogata in alimente "intesate" de pesticide si toxine (care sunt stocate in tesutul adipos) incetinesc metabolismul. Alte studii au aratat ca pesticidele favorizeaza aparitia depozitelor de grasime. Alegeti ori de cate ori aveti ocazia fructe si legume organice.

4. Munca la birou fragmentata la patru ore
Mai mult de patru ore de stat pe scaun reduc la zero productia enzimelor care controleaza grasimea si colesterolul "rau". Pentru a activa productia acestor enzime si a stimula arderile de calorii "spargeti" perioadele de stat pe scaun cu mici plimbari. 

5. Consumati apa rece
Cercetatorii germani au aratat ca cei care beau zilnic sase pahare de apa rece ard intre 5 si 100 de calorii pe zi, adica in jur de trei kilograme pe an. 

"Organismul consuma aceste calorii pentru a aduce apa la temperatura corpului", mai explica nutritionsitul. De altfel, totalitatea reactiilor chimice ale organismului au nevoie de apa. Persoanele deshidratate ard cu 2% mai putine calorii decat cele care se hidrateaza corespunzator. 

6. Mancati iute si picant
Ardeii iuti si, in general, alimentele picante, accelereaza metabolismul si stimuleaza activitatea sistemului nervos. Un ardei iute creste rata arderilor cu 20%. 

7. Nu sariti peste micul-dejun
Persoanele care "sar" peste micul dejun au un risc de patru ori mai mare de obezitate decat cele care servesc micul-dejun.

"Micul-dejun asigura energia in prima parte a zilei, atunci cand se presupune ca ai avea cea mai mare nevoie de ea. Cea mai mare parte a caloriilor consumate dimineata sunt utilizate, in timp ce caloriile consumate in partea a doua zilei au tendinta sa se depuna", subliniaza specialistul.

8. Beti cafea sau ceai.
O ceasca de cafea stimuleaza sistemul nervos central si creste metabolismul cu 5-8%, ceea ce inseamna arderea a 100-200 de calorii pe zi. O ceasca de ceai pe zi, bogata in antioxidanti, creste metabolismul cu 12%. 

9. Fibre si fier
Alimentele bogate in fibre cresc rata de ardere a caloriilor cu 30%. Medicii recomanda 25 de grame de fibre pe zi, echivalentul a trei portii de fructe sau legume. Si fierul e esential in oxigenarea muschilor in scopul arderii grasimilor. Fructele de mare, crustaceele, mazarea, cerealele si spanacul sunt surse excelente de fier. 

10. Lactate degresate
Exista studii care au aratat ca deficientele de calciu scad metabolismul. Consumul de lactate partial degresate reduce ab sor btia grasimilor din alte alimente.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

alimente organice lactate degresate
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1593 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013697 (s)