News Flash:

10 sfaturi pentru o viata sanatoasa de la dr. Oz

14 Noiembrie 2017
10434 Vizualizari | 0 Comentarii

"Imbatranirea populatiei a devenit o problema reala in toata lumea. O viata sanatoasa poate insa contracara efectele negative ale inaintarii in viata", spune celebrul cardiolog american dr.  Mehmet C. Oz .

Supranumit si "doctorul Americii", dr. Oz este profesor de chirurgie si vicepresedinte la Columbia University, director medical al Integrated Medicine Center si director al Heart Institute, New York Presbyterian/Columbia Medical Center. A devenit celebru datorita aparitiilor in emisiunea realizata de Oprah Winfrey, dar popularitatea sa a crescut si in urma propriului show TV cu specific medical.

Este scris peste 400 de articole si carti, intre care si "Ghid de functionare - Cunoaste-ti corpul pentru a ramane tanar si sanatos", la care este coautor dr. Michael F. Roizen. Iata cateva sfaturi pentru o viata sanatoasa, de la dr. Oz:

Mancati atunci cand va este foame, nu asteptati sa fiti lihnit, ultima masa sa fie cu cel putin trei ore inainte de culcare. Folositi farfurii cu diametrul de 23 cm, nu din cele obisnuite cu diametrul de 28-33 cm.

Consumati zilnic noua portii de fructe si legume, cel putin 30 g nuci, paine integrala si cereale care contin fibre. Consumati de cel putin trei ori pe saptamana peste (somon, peste-delfin, tilapia si calcan).

Evitati:

  • mancarurile procesate care contin grasimi saturate;
  • mancarurile de culoare alba precum sosurile de smantana, painea alba, orezul alb si zaharul obisnuit;

Beti zilnic: 1,5- 2 litri de apa, doua pahare de lapte degresat sau cu un continut scazut in grasime, un pahar de vin rosu (sau orice alt tip de vin, dupa preferinta). Luati zilnic: multivitamine care sa contina cel putin 800 micrograme de acid folic, 400 U.I. de vitamina D, 1200 mg calciu, 400 mg magneziu  si cantitati normale din celelalte. Pentru asimilarea lor este bine sa luati de doua ori pe zi cate jumatate din doza pentru ziua respectiva. Reduceti dozele de vitamina C si E, daca luati tablete hipolipemiante.

Dupa varsta de 40 de ani luati in fiecare seara 75-80 de mg de aspirina. Subtiaza sangele si scade semnificativ riscul de atac cerebral sau infarct. Acizii grasi Omega 3 (2 g ) pot fi obtinuti din consumul de nuci si peste. Incearca sa mergi cat mai mult pe jos; fa zilnic 10.000 de pasi, te vor mentine sanatos.
 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

viata sanatoasa doctorul americii
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1665 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020696 (s)