News Flash:

10 sfaturi pentru a scapa de pofta de dulciuri

18 Ianuarie 2011
6807 Vizualizari | 0 Comentarii

Cei mai multi oameni nu considera dependenta de zahar la fel de grava precum cea de tigari, droguri sau de alcool, insa studiile arata ca este periculoasa pentru sanatate, Atunci cand mancam dulciuri nivelul de zahar din sange creste cauzand producerea insulinei de catre pancreas (insulina este necesara pentru a transforma zaharul in energie).

Cu cat consumi mai mult zahar cu atat pancreasul secreta mai multa insulina. Pe langa faptul ca transforma zaharul in energie, insulina favorizeaza si depunerea grasimilor. Prin urmare, cu cat mananaci mai multe dulciuri, cu atat te ingrasi. Pe langa obezitate si stricarea danturii, zaharul este considerat ca fiind un factor important si in declansarea altor boli, precum diabetul

Factori mai putini stiuti care favorizeaza obezitatea 

Sucul de noni, prietenul diabeticilor  

Limita zilnica, 40 de grame de zahar

Dependenta de zahar incepe inca de la nastere, laptele matern fiind foarte dulce. Mai tarziu, orice reusita este rasplatita adesea cu bomboane sau ciocolata. Nu de putine ori, pofta de dulce apare pe fond de stres, fiind o reactie la incapacitatea de a face fata unor frustrari si de a gasi solutii pe termen mediu si lung.  

Potrivit statisticilor, romanii mananca anual, in jur de 25 de kilograme de zahar si produse ce contin zahar. "Orice consum mai mare de 40 de grame pe zi este daunator pentru sanatate si duce la obezitate, diabet, boli cardio-vasculare si alte afectiuni", sustine Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetare in Alimentatie.

Pofta exagerata de dulciuri poate fi insa controlata, prin vointa si comportament alimentar sanatos. Iata cateva sfaturi

1. Mananca trei mese si doua gustari sanatoase pe zi.
Atunci cand iti este foame, nivelul zaharului din sange scade si cel mai probabil vei simti nevoia sa rontai ceva dulce. Pentru micul dejun, alege alimente cu proteine si fibre.

2. Alege alimente cat mai puţin procesate. Cu cat un aliment este mai aproape de forma sa originală, cu atat va contine mai putin zahar. Mancarea naturala, inclusiv fructele si legumele, nu prezinta de obicei probleme metabolice pentru un organism normal, mai ales atunci cand alimentatia este variata.

3. Consuma proteine la fiecare masa.
Te vor ajuta sa-ti mentii un nivel echilibrat al zaharului in sange.

Cum aduci proteinele in organism daca nu consumi carne  

4. Adauga condimente in mancare.
Coriandrul, scortisoara, nucsoara, cuisoarele si cardamomul vor indulci in mod natural mancarurile si vor reduce poftele.

5. Hidrateaza-te corespunzator.
Daca bei un pahar cu apa minerala iti va trece mai repede nevoia de dulce. Daca totusi cedezi poftelor, mananca un fruct.

6. Ia-ti necesarul de vitamine. Carentele de vitamine pot inrautati poftele, asa ca asigura-te ca dieta ta contine sufficient crom, vitamina B3 si magneziu. Daca simti in continuare nevoia sa mananci dulciuri, poti lua 1000-2000 de milligrame de L-Glutamina la fiecare doua ore. Te scapa de pofte, deoarece creierul o foloseste drept combustibil.

7. Detoxifica-ti organismul.
O cura de detoxifiere nu numai ca reseteaza apetitul, dar deseori reduce si nevoia de dulciuri.

8. Fa sport, exercitii de yoga sau danseaza.
Miscarea fizica te va ajuta sa reduci tensiunea acumulata, sa ai mai multa energie si sa diminuezi nevoia de o gustare dulce.

9. Nu pierde noptile.
Atunci cand esti obosit, mananci mai multe alimente bogate in zahar, pentru a compensa epuizarea.

10. Incearca sa amani momentul in care mananci dulce.
Poftele dureaza de obicei 15-20 de minute. Daca te concentrezi asupra unei activitati, nevoia de zahar va disparea.

 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

insulina obezitate diabetul stres gheorghe mencinicopschi incea
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1537 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020811 (s)