News Flash:

10 sfaturi pentru a preveni indigestia si arsurile stomacale. Vezi si cateva remedii naturiste

23 Aprilie 2011
3599 Vizualizari | 0 Comentarii

Crampele si arsurile stomacale sunt cele mai frecvente manifestari patologice in perioada sarbatorilor, fie din cauza consumului excesiv de alimente, fie din cauza unor asocierie nepotrivite. Potrivit nutritionistilor, meniul pascal este, de regula, alcatuit din principalele alimente care cauzeaza arsuri stomacale. Iata cateva sfaturi pentru a preveni arsurile stomacale, potrivit Sfatul medicului:

1. Savurati, nu mancati lacom
Volumul de mancare pe care il serviti la o masa este foarte important. Nu umpleti farfuria la refuz; asezati pe farfurie portii mici din fiecare fel de mancare si serviti cu inghitituri moderate si fara graba; astfel, puteti evita senzatia de greata ce apare de regula in urma unui consum excesiv si lacom de alimente si puteti savura cu adevarat gustul fiecarui preparat. 

2. Evitati mesele copioase
Nu conteaza doar cat mancati ci si ce anume mancati! Cu siguranta stiti, sau banuiti ca alimentele bogate in grasimi sunt un inamic al organismului, dar nu uitati ca si zaharul intra in aceasta categorie. Daca trebuie sa optati intre piuresi placinta cu dovleac, alegerea cea mai potrivita este piureul - va poate ajuta sa calmati arsurile stomacale. Conform studiilor, alimentele ce au in compozitie cantitati mari de zahar, reprezinta o problema mai importanta decat complexul de carbohidrati.

3. Atentie la desert
Unul dintre principalii inamici ai dietei in perioada de sarbatori este desertul. Prajiturile cu multa ciocolata, cozonacul cu multa crema, bomboanele, desi atat de gustoase, sunt de regula principalele alimente responsabile de arsurile stomacale. 

4. Incepeti masa cu antreuri
Inaintea servirii mesei, antreurile dietetice sunt ideale pentru a preveni arsurile stomacale. Optati pentru creveti, somon si alte alimente bogate in proteine si sarace in grasimi. Salatele de legume sunt de asemenea o alegere potrivita, insa atentie la cantitatea de dressing sau sos de maioneza.

5. Optati pentru inlocuitori
Nimeni nu se asteapta sa "sariti" peste desert, la masa de Craciun, insa optati pentru desertul cel mai potrivit: in loc de o prajitura cu ciocolata, alegeti o salata de fructe. Astfel, veti preveni arsurile stomacale si caloriile in exces. 

6. Nu va grabiti
Daca intrerupeti impodobirea bradului pentru a servi masa si mancati in graba pentru a reveni la activitatea precedenta, veti avea neplacuta surpriza de a va simti balonat si lipsit de energie. Programati-va activitatile astfel incate acestea sa nu se suprapuna si oferiti mesei suficient timp astfel incat sa puteti savura in liniste meniul. Studiile demonstreaza ca arsurile stomacale sunt mult mai comune in situatiile in care masa nu este servita in liniste, iar pe langa acestea, apar si eructatiile si senzatia de balonare.

7. Faceti miscare!
Dupa o masa bogata de sarbatori, toate lumea este tentata sa se intinda si sa se relaxeze in fata televizorului. Dar acesta atitudine este una gresita, deoarece pentru o digestie corecta este nevoie de miscare; optati pentru o plimbare scurta in aer liber sau cateva exercitii simple de relaxare. Oricat de obosit v-ati simti, inercati sa ramaneti in picioare, deoarece gravitatea ajuta la mentinerea acidului in stomac.

8. Odihniti-va pe partea stanga
Daca dupa servirea mesei va simtiti foarte obosit si considerati absolut necesar un timp de repaus in pat, intindeti-va pe partea stanga; acest sfat oferit de specialisti este bazat pe anatomia esofagului, care relationeaza cu stomacul pe partea dreapta.

9. Ciocniti un pahar - dar nu faceti exces
Un pahar de vin sau de sampanie nu vor afecta stomacul, dar terminarea sticlei va face diferenta. Cu cat consumul de alcool creste, sfincterul esofagului se relaxeaza provocand reflux. 

10. Pregatiti-va pentru situatia in care apar arsurile
Asigurati-va ca aveti la indemana medicamentele antiacide necesare in cazul aparitiei arsurilor stomacale.

Iata si cateva remedii naturiste pentru a trata arsurile la stomac:

1. Galbenele. Se pun 40 g planta la un litru de apa rece si se fierb 15 minute. Se filtreaza si se beau cel mult 3 cani pe zi, pe o durata de maximum 2 saptamani. Nu relua cura decat dupa 6 saptamani. Atentie! Planta nu e indicata celor cu hipertensiune.

2. Lemn dulce. Se utilizeaza radacina plantei: 1-2 lingurite de radacina rasa se lasa la macerat intr-o cana cu apa rece, timp de 12 ore. Se bea o cana pe zi, timp de 3-4 saptamani.

3. Ghimbir. La o cana cu apa clocotita se pune o lingura de radacina proaspata de planta. Se lasa sa infuzeze 10-15 min., apoi se strecoara. Se beau 2-3 cani pe zi.

4. Musetel. Calmeaza senzatia de arsura si reduce inflamatia. Adauga la un litru de apa fiarta 30 g de planta, acopera vasul si lasa sa infuzeze 30 min. Se beau 1-3 cani pe zi, intre mese.

5. Busuioc. Pune 30 g de planta la un litru de apa fierbinte, lasa 10 minute, apoi filtreaza. Bea cate o ceasca la finalul fiecarei mese.

6. Argila. Dizolva intr-o jumatate de pahar cu apa o lingura de argila alba si bea amestecul dupa fiecare masa sau atunci cand apar durerile.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

faceti miscare
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1249 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013702 (s)