News Flash:

10 semnale care anunta stresul

19 Ianuarie 2011
2414 Vizualizari | 0 Comentarii
Femeia noastra stresata 1

Stresul este inevitabil si este insotit de semnale clare, care iti dau de stire cand e cazul sa-ti iei cateva zile libere. Iata care sunt cele mai evidente indicii care anunta stresul:

1.  Clipiti excesiv

Clipitul frecvent este o dovada sigura ca simtim o presiune emotionala sau fizica. Cand suntem relaxati, rata medie a clipitului este de 15-30 de ori pe minut, dar sub stres poate creste la 70 de ori pe minut. Reactia este numita efectul Nixon, dupa numele fostului presedinte al SUA Richard Nixon, al carui clipit crestea la niveluri suspecte in timpul scandalului Watergate.

2. Scrasniti din dinti

Scrasnirea dintilor in timpul noptii este considerata un mod de eliberare a tensiunii. Inclestarea maxilarelor sau scrasnirea dintilor este o reactie recunoscuta la anxietate, totusi, majoritatea celor care scrasnesc nu stiu ca fac asta, deoarece se intampla dupa ce adorm repede.

Dar este important sa fiti atent la semne ca faramitarea dintilor, sensibilitatea marita a danturii, dureri ale muschilor maxilarelor si dureri de urechi, deoarece expunerea prelungita la scrasnirea dintilor poate duce la dureri de cap si la probleme ale maxilarelor.

3. Matreata

Stresul declanseaza un set de reactii in lant in fiziologia organismului, iar rezultatul este un haos al sistemului imunitar. In exterior, parul si pielea dumneavoastra sunt printre primele care arata existenta unei presiuni - deci nu este de mirare ca matreata este cea mai obisnuita problema care afecteaza scalpul.

Cercetatorii sugereaza ca imunitatea slabita declanseaza reactia bacteriilor care fac ca matreata sa scape de sub control, sa inunde si sa irite capul. Pe masura ce celulele mor, se descompun si produc neplacutele particule albe care va astern troiene albe pe umeri.

4. Gura uscata

Cand viata devine grea, se manifesta reactia instinctiva de tip „lupta sau fugi". Pur si simplu, in scopul supravietuirii, fluxurile de sange sunt reduse in zonele mai putin importante si redirectionate catre muschii esentiali, care v-ar ajuta la nevoie sa faceti un efort fizic intens. Aceasta lipsa de fluide creeaza senzatia de uscaciune a gurii.

Stresul afecteaza si respiratia - respiram mai scurt si mai superficial. Este posibila si senzatia de greutate la inghitire, deoarece muschii gatului intra in spasme, ca efect secundar al stresului.

5. Performantele sexuale slabe

Stresul va saboteaza libidoul in mai multe moduri. Cand sunteti foarte stresat, reactia organismului este sa puna supravietuirea inaintea placerii. Acest lucru afecteaza glanda numita hipotalamus si productia de estrogen sau testosteron a organismului, care dau dorinta sexuala.

Femeilor le poate fi greu sa atinga orgasmul, iar barbatii pot manifesta impotenta temporara, deoarece substantele chimice eliberate de organismul stresat reduc fluxul de sange catre penis.

6. Piele iritata

Stresul poate provoca haos la nivelul pielii deoarece presiunea duce la eliberarea histaminelor in sange. Pielea reactioneaza apoi impotriva acestei enzime, ceea ce duce la mancarime si urticarie. Se considera ca anumite boli ale pielii, ca psoriazisul si eczema se agraveaza in conditii de stres.

Studiile asupra stresului psihologic arata ca anxietatea poate reduce capacitatea sistemului imunitar de vindecare a ranilor cu pana la 40%, ceea ce dubleaza efectul stresului asupra acneii.

7. Transpiratia

Cand sunteti sub presiune emotionala, transpiratia nu numai ca devine mai abundenta, dar si mai urat mirositoare. Sistemul nervos simpatic intra in actiune cand organismul este stresat, ceea ce mareste foarte mult ritmul cardiac, presiunea sangelui si rata respiratiei.

Glandele apocrine (responsabile pentru transpiratia mirositoare, spre deosebire de transpiratia fara miros a glandelor ecrine) functioneaza si ele excesiv. Cand sunteti stresat, peretele tubulului se contracta si impinge transpiratia la suprafata pielii. Iar bacteriile care descompun transpiratia glandelor apocrine produc mirosul neplacut.

8. Stomacul deranjat

Stresul afecteaza si reactiile biochimice si trimite in organism un val de hormoni, printre care si adrenalina. Sistemul digestiv si cel imunitar se blocheaza temporar deoarece acesti hormoni ai stresului impiedica secretarea acizilor necesari in stomac pentru descompunerea alimentelor. Totusi, asteptati-va sa faceti diaree, deoarece in acelasi timp, aceiasi hormoni stimuleaza colonul astfel incat continutul sau sa fie eliberat rapid in afara.

Alimente care te ajuta sa reduci efectele stresului  

9. Mormaitul

Mormaitul si fluieratul pot fi caile naturale ale organismului de a iesi dintr-o situatie stresanta. Poate parea ca un obicei inofensiv ce isi face aparitia in mod subconstient atunci cand sunteti stresat, dar mormaitul stimuleaza partea dreapta a creierului (cea folosita pentru gandire abstracta si creativa) si va poate ajuta sa va calmati.

10. Obiceiurile proaste

Rosul unghiilor, scobitul in nas, rasucirea suvitelor de par sunt obiceiuri frecvente atunci cand suntem nervosi.

Citeste si: 

Stresul prefera femeile 

Plante care cresc rezistenta organismului la stres  


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

clipitul efectul nixon inclestarea maxilarelor scrasnirea dintilor
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1569 (s) | 34 queries | Mysql time :0.016427 (s)