News Flash:

10 secrete ale japonezelor pentru pastrarea tineretii si a siluetei

20 Decembrie 2017
4453 Vizualizari | 0 Comentarii

In cartea sa "Femeile japoneze nu imbatranesc si nu se ingrasa", Naomi Moriyama a adunat sfaturi, informatii si retete din bucataria japoneza, toate explicand, in opinia autoarei de ce japonezele nu-si tradeaza varsta. Din cartea sa aflam ca in ultimii 20 de ani, femeile din Japonia au detinut recordul mondial la longevitate, 86.4 ani. Nu doar femeile, dar si barbatii japonezi au cea mai mare speranta de viata in randul oamenilor din lume 192 de natiuni. O mare parte din aceasta distinctie este atribuita alimentatiei alimentatei sanatoase.

Secretul longevitatii femeilor japoneze

Iata reteta japoneza pentru a trai pana la o varsta inaintata, ramanad activ si sanatos.

1. Ingredientele bucatariei japoneze sunt simple, consistente si se consuma zilnic:

  • • peste
  • • legume de mare
  • • legume de pamant
  • • soia
  • • orez
  • • fructe
  • • ceai verde


Ce putem invata de la japonezi pentru a duce o viata lunga

2. Japonezii se bucura de mesele gatite zilnic acasa.
O masa traditionala consta din peste la gratar, un castron de orez, legume la foc mic, supa miso, fructe felii la desert si ceai verde.

Japonezii consuma aproape 10 la suta din pestele din lume, desi populatia Japoniei reprezinta circa 2% din populatia lumii.
Cantitatea de peste consumata de japonezi reprezinta 150 de lire sterline/persoana, pe an, comparativ cu media mondiala de 35 de lire sterline.

Aportul zilnic de acizi grasi omega-3 ar putea foarte bine explica de ce japonezii traiesc o viata lunga si sanatoasa, la care se adauga o cantitate mare de legume crucifere, broccoli, varza, conopida si varza de Bruxelles.

3. Japonezii folosesc ceea ce este proaspat si in sezon.
Potrivit autorului Moriyama, "supermarket-urile japoneze sunt catedrale de prospetime. Alimentele prezinta nu numai data expirarii dar si ora. Japoneza va cumpara peste, carne, legume sau mancaruri preparate care au fost ambalate cu jumatate de ora inainte in acea zi. "

4. Japonezii mananca portii mici si variate la o masa.
Inca de mici sunt educati sa manance incet si sa savureze fiecare inghititura. Iar mancarea este servitain farfurii reprezentand 1/3 din marimea farfuriilor americane.

Principiile de baza ale prezentarii preparatelor alimentare de casa:

  • • nu umple complet farfuriile
  • • nu servi o portie mare din fiecare fel
  • • fiecare fel se serveste in alta farfurie
  • • mai putin este intotdeauna mai mult
  • • fiecare fel este aranjat pentru a prezenta frumusetea naturala
  • • alimentele ar trebui sa fie usor garnisite
  • • ceea ce este proaspat este cel mai bun.


5. Mancarea japoneza este usoara.
Cea mai mare parte a gatitului se face pe partea de sus a sobei, folosind tehnici variate, cum ar fi: abur, sote, cartofi preparati la foc mic. Desi masa este usoara, te simti multumit si satisfacut, dar nu prea satul.

6. Japonezii mananca orez in loc de paine la fiecare masa.
Aceasta este o diferenta importanta intre modul de a manca in Est si Vest. Diferenta consta in consumul prea mare de faina rafinata care reprezinta o cauza majora a obezitatii in America si Europa, astazi.
In loc sa mananci paine la fiecare masa incearca o portie de orez brun ( jumatate de ceasca) sau alte cereale integrale de 1-2 ori pe zi.

7. In Japonia, micul dejun este considerat cea mai importanta si cea mai cosistenta masa a zilei.
Acesta poate consta dintr-o varietate de feluri, mici cantitativ, care includ ceai verde, orez fiert, supa miso cu tofu si praz, foi mici de alge nori, o omleta dintr-un ou sau o bucata de peste.

8. Deserturile dulci sunt consumate mai rar in Japonia si in portii mult mai mici decat in Vest.
Asta nu inseamna ca ciocolata, produsele de patiserie, biscuitii, inghetata si prajiturile din fasole rosie nu sunt apreciate.

9. Japonezii sunt educati si incurajati sa se bucure de o varietate cat mai mare de produse alimentare fara a fi preocupati de dieta.
Cu toate acestea, odata cu introducerea stilului vestic al fast food-urilor, rata obezitatii in randul tinerilor japonezi este in crestere.

10. Exercitiul fizic este parte din ritualul zilnic japonez.
Potrivit unui articol din "Time Magazine" din 2004, japonezii sunt intr-o stare buna de sanatate si in forma excelenta, sunt un popor activ care practica miscarea in cursul unei zile." Ei au creat o zona unde practica ciclismul in jurul orasului, plimbarile, alpinismul.

sursa: care2.com


naomi moriyama
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1647 (s) | 34 queries | Mysql time :0.037540 (s)