News Flash:

10 motive pentru a manca mangold

23 Mai 2018
23479 Vizualizari | 0 Comentarii

Mangoldul (Beta vulgaris, var. cicla) sau sfecla elvetiana sau este o leguma cultivata in special pentru frunze, care sunt bine dezvoltate, ondulate, cu petiol puternic, consistent, carnos. Petiolul poate ajunge si la 30 cm lungime si cinci-opt centimetri latime. Este placut la gust, fraged, suculent, culoarea fiind galbuie, roza sau alba. Frunzele mangoldului sunt folosite la salate, supe, mancaruri naturise, inclusiv budinci si placinte. Petiolul se fierbe si are cam aceleasi intrebuintari, utilizarea sa depinzand si de fantezia culinara a consumatorului. In alimentatie, frunzele de mangold pot inlocui spanacul. Pentru ca are un continut ridicat de acid oxalic, se recomanda folosirea ei sub forma fiarta. Sfecla elvetiana nu este doar una dintre cele mai populare legume de-a lungul Mediteranei, dar este una dintre cele mai sanatoase legume cu frunze verzi, fiind a doua dupa spanac, ca numar si concentratie de nutrienti. Iata cateva motive pentru care ar trebui sa incluzi in dieta si aceasta leguma:

  1. Sursa bogata de vitamina A, C, E si K: Una dintre cele mai sănătoase legume, ce poate fi adaugat in dieta zinica, mangoldul este bogat in vitaminele A, C, E si K. Consumul unei cesti de mangold fiert asigura 60% din necesarul de vitamina A, 42% din necesarul de vitamina C si 20 % din necesarul zilnic de vitamina E.
  2. Recomandata persoanelor care au deficit de calciu, potasiu, fosfor, sodiu: Frunzele de mangold sunt un aliment excelent pentru cei care au lipsa de potasiu, calciu, fosfor, fier. Petiolul este recomandat celor care au nevoie de sodiu si potasiu, acesta semanand, in multe privinte, cu sparanghelul si conopida.
  3. Sursa de antioxidanti: Cercetarile recente au aratat ca frunzele de mangold au cel putin 13 antioxidanti diferiti - polifenoli, flavonoizi cardioprotectori, acid siringic.
  4. Benefica bolnavilor de diabet, regleaza glicemia: Acidul siringic - un flavonoid - a atras atentia cercetatorilor, datorita proprietatilor sale de a regla nivelul zaharului in sange. Studiile au aratat ca acidul siringic inhiba activarea unei enzime, alfa-glucozidaza. Cand aceasta enzima este inhibata, mai putin carbohidrati sunt descompusi in zahar si astfel glicemia ramane stabila.
  5. Continut redus de calorii: 100 gr de frunze de mangold furnizeaza organismului numai 20 de kilocalorii.
  6. Previne si trateaza retentia de apa: Gratie continutului mare de potasiu, favorizeaza eliminarea apei din organism.
  7. Scade tensiunea arteriala: Tot datorita potasiului, sfecla elvetiana este un aliment ideal pentru tinerea sub control a tensiunii arteriale.
  8. Ajuta la regenerarea celulelor pancreatice: Potrivit unor studii, un beneficiu unic adus de aceasta planta este capacitatea de a ajuta celulele pancreatice sa se regenereze. Este vorba de celulele beta producatoare de insulina, care sunt distruse in diabetul insulinodependent, si care odata refacute, ar putea, cel putin in teorie, sa imbunatateasca sanatatea pacientului pana la punctul in care nu mai are nevoie de insulina.
  9. Reduce inflamatiile: Antioxidantii actioneaza ca agenti antiinflamatorii. Inflamatia creste riscul de obezitate, ateroscleroza, diabet de tip 2, hipertensiune arteriala, si multe forme de artrita. O astfel de leguma ar putea fi cheia pentru reducerea riscului acestor probleme de sanatate.
  10. Intareste pentru oase: Avand un continut ridicat de calciu, magneziu si vitamina K, mangoldul este leguma ideala pentru sanatatea oaselor.

Cele mai sanatose legume verzi. Vezi cate proprietati terapeutice au
Varza Kale. Top 6 motive pentru care nu trebuie sa-ti lipseasca din dieta

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

mangoldul sfecla elvetiana frunzele mangoldului
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2132 (s) | 34 queries | Mysql time :0.052476 (s)