News Flash:

10 moduri in care iti poti lua doza zilnica de vitamina D

25 Noiembrie 2011
2595 Vizualizari | 0 Comentarii

Vitamina D este esentiala pentru organismul nostru, care o poate produce singur in prezenta razelor solare, de aceea specialistii au numit-o si "vitamina soarelui". Vitamina D are un rol important in asimilarea calciului si a fosforului in organism, micsoreaza posiblitatea de cariere a dintilor, previne aparitia tulburarilor nervoase, asigura buna functionare a tiroidei, te ajuta cand esti obosita si stresara sau cand vrei sa slabesti.

Cu atatea beneficii, ar trebui sa ne asiguram ca luam zilnic necesarul de vitamina D, care este de cca 100 UI sau 2,5 mcg, insa pentru copii poate creste pana la 400-1.000 UI. Iata cateva moduri in care iti poti lua doza zilnica de vitamina D:

1. Lumina soarelui
Este cel mai cunsocut mod de a obtine vitamina Da atat de necesara, insa trebuie tinut cont de faptul ca o expunere indelungata la soare puternic poate duce la cancer de piele. 20-25 de minute dimineata si seara sunt suficiente pentru a-ti asigura cantitatea de vitamina D. Insa daca te afli la altitudini mari, daca este iarna, esti mai in varsta sau ai pielea inchisa la culoare, o plimbare prin soare nu iti va asigura necesarul zilnic de vitamina D. Si daca mergi la solar poti obtine aceleasi rezultate!

2. Pestele gras 
Poate fi o sursa excelenta de vitamina D. Va trebui sa consumi somon, ton sau alti pesti oceanici, gatiti la abur sau pe gratar, un timp foarte scurt. Cantitatea optima este de 250 de grame de peste. Daca nu ai peste proaspat si cel de la conserva (ton, sardine) iti ofera necesarul de vitamina D!

3. Ciupercile
Au, ca si oamenii, capacitatea de a produce vitamina D sub actiunea razelor ultraviolete. Desi majoritatea ciupercilor cresc in zone intunecoase, exista anumite soiuri crescute special sub lumina ultravioleta. Acestea sunt perfecte si pentru vegetarieni, trebuie doar sa citesti cu atentie eticheta produselor. 

4. Produsele lactate 
Laptele si iaurtul se gasesc de multe ori in supermarketuri in variantele fortifiate cu vitamina D, deci alege-le doar pe acestea si bea zilnic o cana mare de lapte sau consuma un iaurt de 250 grame. Nu toate produsele contin vitamina D, printre acestea numarandu-se si inghetata sau branza. Pentru vegetarieni, o buna alegere este laptele de soia imbogatit cu vitamina D.

5. Sucul de portocale
Unele marci produc suc de portocale imbogatit cu vitamina D, din care este necesar sa consumi doar 2 pahare pe zi. In general cele recomandate copiilor au astfel de imbunatatiri, la fel si hrana pentru bebelusi. 

6. Suplimente alimentare 
Iti poti lua doza zilnica necesara de vitamina D din pastile, daca nu ai o alimentatie foarte sanatoasa sau nu stai la soare. Nu fa insa exces pentru ca prea multa vitamina D poate fi toxica. Cel mai bine combina toate metodele pentru a fi sigur!

7. Galbenusul de ou 
Este o modalitate simpla si buna de a lua vitamina D. Oul este prezent la micul dejun, la pranz, la cina si in multe deserturi si este esential sa-l mananci in totalitate, nu doar albusul. Insa mare atentie la colesterol!

8. Cereale integrale 
Multe dintre produsele de pe piata contin vitamina D, pe langa alte vitamine, calciu, fructe, etc. Alege cereale integrale, cu putine calorii, fara adaos de zahar si combina-le cu un pahar mare de lapte sau cu un iaurt natural. 

9. Ficatul de vita 
Este bogat in vitamina D si foarte sanatos. Mananca o portie de 150 - 200 g de ficat de vita la gratar sau inabusit si vei beneficia de vitamina D, vitamina A, fier si proteine. Ai grija totusi la colesterol! 

10. Uleiul din ficat de cod 
Uleiul de peste este foarte bogat in vitamina D si alti nutrienti. In plus, capsulele ce contin ulei pot fi aromate cu menta, portocale sau lamaie!


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

vitamina d lumina soarelui pestele gras ciupercile produsele lactate
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1529 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021414 (s)